Hinata Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Har fått beskjed av ØNH at jeg burde ta en operasjon for å fjerne nesemuslingene siden jeg er plaget med mye tett nese. Er det noen som har vært igjennom samme operasjon som kan fortelle om sine erfaringer? Jeg ble fortalt at inngrepet skulle tas i lokalbedøvelse og med radiobølgekniv, og at det ville ta rundt 10 minutter. Lurer veldig på om man opplever en forbedring, operasjon er liksom siste utvei...
Gjest Mariam Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Har fått beskjed av ØNH at jeg burde ta en operasjon for å fjerne nesemuslingene siden jeg er plaget med mye tett nese. Er det noen som har vært igjennom samme operasjon som kan fortelle om sine erfaringer? Jeg ble fortalt at inngrepet skulle tas i lokalbedøvelse og med radiobølgekniv, og at det ville ta rundt 10 minutter. Lurer veldig på om man opplever en forbedring, operasjon er liksom siste utvei... Hei, jeg skal snart ta denne operasjonen selv og er livredd for at det skal ikke verre og ikke bedre, kan du vær så snill fortelle meg om din erfaring og hvordan det gikk i ettertid? Epost fjernet. Bond, adm Endret 28. februar 2013 av Bond
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har gjort det to ganger.. Ingen forskjell...
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Tok en operasjon i nesen for noen år siden, da jeg hadde veldig tett nese hele tiden. Er usikker på om det var nesemuslingene som ble fjerna, men jeg antar det er det samme jeg gjorde. Ble bedre de første par mnd, men etterpå har nesen vært like tett, dessverre... Har bare lært meg å leve med "ømfintlige luftveier", som de kalte det Anonym poster: 9804e538db9da0c8cbc184d382d46a16
Gjest Musling Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har akkurat tatt den operasjonen. Det er ikke noe å være redd for. Det ble gjort i lokalbedøvelse med en radiobølgekniv (vevet varmes opp til 70 grader). Lite smerter og merker bedring av tettheten allerede, til tross for at det kan ta noen uker før man merker bedring. Det er et lite inngrep, der man altså svir av den nederste nesemuslingen/slimhinnefolden. Jeg har tidligere tatt en langt større operasjon i nesen for skjev neseskillevegg. Det gikk også greit, så lenge man får nok smertestillende. Men da lot de den ene nesemuslingen være, og den ga tetthet etter noen år. Så nå er begge operert bort.
Gjest Jente20 Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Jeg gjorde dette for et par dager siden, og synes dette var uhyre ubehagelig. Gråt meg i gjennom hele inngrepet, og fikk infeksjon i nesa etter inngrepet. Men er vel forskjellig fra person til person hvordan man reagerer :-) lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Hva er nesemuslinger...? Anonym poster: 94a765e695294ebf148dc2ee4bdb3bff
Sugerøret Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 Hva er nesemuslinger...? Anonym poster: 94a765e695294ebf148dc2ee4bdb3bff http://www.unn.no/ordliste/bilde-av-hode-og-hals-article14964-10057.html ref. punkt 9 Nesemuslingene er noen utposinger på sideveggene i nesen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå