Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sånne tips som er lure, men som kanskje ikke alle veit. Kan være litt småekle..

Endret av loraine
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh jeg har en bra en! Mulig jeg er litt treig som ikke har skjønt dette før nå nylig, men here goes!

Når man skal åpne feks et syltetøyglass, så kan man stikke en kniv under kanten på lokke og "vippe" til det sier popp. Da kan selv en singel jente klare å åpne et syltetøy glass helt på egenhånd! Tenke seg til! hehe :duskedame:

• Liker 6
Skrevet

Tror alle vet dette, men når dere lager spaghettisaus med saus fra glass, og du har tatt all sausen oppi en kjele eller stekepannen, fyll opp glasset med vann og rist, og hell resten oppi. Da får du med all sausen!

• Liker 1
Skrevet

En dæsj eddik i skyllemiddelkammeret gjør klærne superfriske. Tom. sure syntetiske treningstrøyer.

• Liker 2
Skrevet

Dette er vel kanskje allmennkunnskap, men hvis man vasker sengetøyet vrengt, så er det veldig enkelt å vrenge det over dyna igjen når man skal re opp.

• Liker 16
Skrevet

Om man har sukker oppå kanelen på grøten til ungene, så slipper man at det blåses kanel i vilden sky når de skal blåse på.

• Liker 1
Skrevet

Gjem en skål med kokende vann + en dæsj grønnsåpe i stua når du får gjester. Da tror de det er nyvaskede gulv.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har klesvask kan du bruke shampoo og balsam. Jeg har også blandet hudkrem med vann når jeg har vært fri for skyllemiddel,funket som en OK nødløsning.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal tømme ut alt innholdet i f.eks. en boks rømme eller Creme Fraiche, så lag et lite hull i bunnen, så glir alt innholdet lett ut :)

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Mat-tips! Knus tortilla chips (cheese) mens den er i posen til så små biter som mulig. Så strør du litt over tacolefsen når den er ferdig fylt. Sinnsykt digg å smaker mye bedre en typiske taco shell. Trenger ikke ost heller.

• Liker 4
Gjest Badabing
Skrevet

Åh jeg har en bra en! Mulig jeg er litt treig som ikke har skjønt dette før nå nylig, men here goes!

Når man skal åpne feks et syltetøyglass, så kan man stikke en kniv under kanten på lokke og "vippe" til det sier popp. Da kan selv en singel jente klare å åpne et syltetøy glass helt på egenhånd! Tenke seg til! hehe :duskedame:

Eller dunke hardt i lokket med feks håndtaket på en sleiv :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fløte oppi isterningform, og i fryseren - gir fløte i små porsjoner som "aldri" går ut på dato.

:klo:

Er det ikke bare å skru dem opp da? Har aldri hatt noe problem med det der.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruk 5 minutter før du legger deg til å rydde i oppvaskmaskinen, legge sammen pleddet, tørke av bordet osv. så blir det mye hyggeligere å stå opp/komme hjem fra jobb dagen etterpå :-)

Kjøp like sokker så slipper du å stresse med å pare.

• Liker 13
Skrevet

Gjem en skål med kokende vann + en dæsj grønnsåpe i stua når du får gjester. Da tror de det er nyvaskede gulv.

Haha, nå lo jeg godt her. Husker jeg tok stemoren min i dette når jeg var liten, når jeg kom hjem til mamma klagde jeg. Hun er manisk når det gjelder vasking o.l, så vi fikk ikke dra til pappa før de vasket huset ordentlig :fnise:

Skrevet
:) Vasker jo huset jevnlig, men det er et fint triks for at huset skal dufte godt da.
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp like sokker så slipper du å stresse med å pare.

jeg har sokker med knapp på ,så jeg bare knepper dem sammen når jeg tar dem av :) sokkene har alltid en make da:)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har sokker med knapp på ,så jeg bare knepper dem sammen når jeg tar dem av :) sokkene har alltid en make da:)

Hvor får du tak i det?:P

• Liker 2
Gjest notetur nomen
Skrevet

Når du kjøper en kartong med juice og åpner den, så ta en gaffel og stikk nedi langs kanten på den motsatte siden av åpningen, på toppen av kartongen.Da får du en rekke med små hull der, som hindrer vakum når du heller. Sånn slipper du at det skvalper juice ut, når du heller i glasset.

• Liker 3
Gjest notetur nomen
Skrevet

Eller dunke hardt i lokket med feks håndtaket på en sleiv :)

Eller gå til verks med en syl og en hammer, og kakk et lite hull tvers gjennom lokket...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...