Gå til innhold

Når fikk du mensen igjen etter fødsel?

33 stemmer

1. 1. Når fikk du mensen igjen etter fødsel?

• innen det var gått 3 mnd
      9
    • 3-4 mnd
      5
    • 5-6 mnd
      0
    • 7-8 mnd
      4
    • 9-12 mnd eller mer
      15

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om du ble gravid igjen uten å få mensen imellom, så gjelder ikke spørsmålet for deg såklart ;)

Men hvor lang tid gikk det før du fikk mensen tilbake etter fødsel?

Legg gjerne igjen en notid om hvordan den var, altså om den ble regelmessig med en gang igjen, om det var kraftigere, mindre blødninger enn før osv :)

..og også om du gikk på noe hormonprevansjon eller ikke :)

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Den kom vel et år etterpå tror jeg... men har hormonspiral så har bare hatt mensen den ene gangen etterpå :nigo:

Skrevet

Den kom vel et år etterpå tror jeg... men har hormonspiral så har bare hatt mensen den ene gangen etterpå :nigo:

Hva mener du da? at du fikk en blødning før du satt i spiralen? når satt du i spiralen?

Skrevet

Etter første fødsel tok det akkurat 1 år. Da ammet jeg mye helt til han var 1 år. Ammet litt helt til 18 mnd og hadde ustabil syklus helt til jeg sluttet å amme.

Nå etter andre fødsel fikk jeg mensen igjen etter 8 uker. Denne gang var det nok pga litt lite melk. Fullammet forsåvidt, men måtte begynne å gi litt tillegg når frøkna var 5 uker. Uregelmessig syklus også denne gang. (hvertfall fram til 3 mnd etter fødsel og jeg begynte på Cerazette)

Skrevet

Fikk mensen tilbake da sønnen min var omtrent 13 mnd gammel. Sluttet med Cerazette ca en måned før. *håpe at den forsvinner snart igjen*

Gjest pysepusen
Skrevet

Hva mener du da? at du fikk en blødning før du satt i spiralen? når satt du i spiralen?

Jeg satte inn spiralen to måneder etter fødsel, men blødde bare sånn man gjør etter å ha fått satt inn spiral. Ellers hadde jeg noe som lignet mensen en måned etter at jeg sluttet og amme (altså et år etter fødsel) og etter det har jeg ikke hatt noe. Dette er jo normalt når man har spiral ;)

Skrevet

Begynte ikke på prevensjon, og fikk mensen etter 4 mnd selv om jeg fullammet. Ble normal helt fra starten, litt lenger sykluser enn før graviditet.

Skrevet

Fikk mensen etter 4 uker og var inne i fast mønster med en gang.

Skrevet

Hm, blir jo veldig feil dette når noen har gått på hormonprevansjon ;)

blir ikke riktig avstemming, men fortsett å skriv deres erfaringer uansett! :jepp:

Skrevet

Sønnen vår er nå 7 mnd og jeg har ikke fått tilbake mensen enda. Fullammet til ca 5 mnd, da begynte han med grøt. Går ikke på noen prevansjon...

Skrevet

Fikk igjen mensen da lillejenta var 10,5 mnd. Den første var virkelig j*****, men etter det var det tilbake i den vante syklusen (som er ille nok i seg selv, men det er en annen sak). Ammet til 16 mnd. Ingen hormonprevensjon.

Skrevet

Tror jeg fikk igjen mensen da hun var rundt 4 mnd. (Del)ammet i ca tre måneder, da gikk det dessverre ikke mer.. :(

Gjest pysepusen
Skrevet

Hm, blir jo veldig feil dette når noen har gått på hormonprevansjon ;)

blir ikke riktig avstemming, men fortsett å skriv deres erfaringer uansett! :jepp:

Ja, men for noen har jo ikke hormonprevansjonen noe å si? Det er jo ikke alle som mister mensen, og om man begynner på piller eller annet så får man ikke mensen igjen eller blødninger før kroppen er klar for det.

Skrevet

Ja, men for noen har jo ikke hormonprevansjonen noe å si? Det er jo ikke alle som mister mensen, og om man begynner på piller eller annet så får man ikke mensen igjen eller blødninger før kroppen er klar for det.

Tja, man har vel som regel kunstige blødninger når man er på hormonprevansjon ;)

Gjest pysepusen
Skrevet

Når man har hormonspiral følger man sin naturlige syklus.

Skrevet (endret)

Fikk mensen tilbake 8 uker etter fødslene, begge gangene. Helt regelmessig og normal med en gang. Gikk ikke på noe prevensjon. Fullammet dag og natt med begge, så virket ikke som prevansjon i det hele tatt for min del iallefall.

Endret av SummerJoy
Skrevet

Første gang etter åtte uker, andre gang etter tre måneder. Ammet bare en måned med begge, brukte ikke hormonprevensjon. Mensen var regelmessig og normal fra start.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...