Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir jo bare helt for idiotisk spør du meg. Mannen spilte ett spill i ett år og derfor skal dette være grunnen til at han drepte titalls folk?

Hva er verden kommet til når det folk finner den første og greieste syndebukken uten gjennomtenkning?

Breivik så helt sikkert også på nyhetene på TV, skal vi fjerne dem også? Verden henger virkelig ikke på greip, skulle enhver person som spiller ett av disse "forferdelige, morderfostrende" spillene gå ut og gjøre det samme som ham hadde det ikke vært mer folk igjen i verden.

Håper ingen ble støtt av dette innlegget for det er ikke meningen, ønsker bare å få fram det faktum at det er ofte lurt å gå litt dypere enn bare overflaten.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er verden kommet til når det folk finner den første og greieste syndebukken uten gjennomtenkning?

Holdt det ikke å klandre FrP, altså? :sjokkert:

• Liker 1
Gjest Cosette
Skrevet

Hmm. Nesten så man lurer på om det er et slags pr-stunt fra Coop og Platekompaniets side? At de tenker at de får positiv omtale som butikker som "tar ansvar"?

Helt latterlig idotisk er det i alle fall.

• Liker 6
Gjest villa
Skrevet

Om du går litt dypere enn overflaten så vil du også finne ut at det ble gjort i hensikt med å vise respekt ovenfor de berørte.

Jeg har selv jobbet med spill og er uenig i at spill inspirerer folk til å begå grusomme handrlinger, men jg er moden nok til å la være å skrike protester ovenfor en sånn filleting - spesielt akkurat nå.

Det ble gjort av respekt for de som har mistet noen, og det er god nok grunn for meg.

Om det skulle trøste deg TS, så vil nok spillene komme tilbake på hylla snart.

• Liker 2
Skrevet

Hvilket spill er det som skal fjernes?

AnonymBruker
Skrevet

...det viktigste bør vel være å fjerne kunstgjødsla? :fnise:

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner at de skal prøve å være følsomme ovenfor de vedrørende men hvis du skal begynne på den stien der så kan du jo like godt kreve at alle klesforhandlere som selger plaggene ABB bruker må slutte å selge dem også. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke tror at noen kommer til å bli såret av å se PC-spill i en butikk, det er jo så lett som bare ikke gå bort til den avdelingen.

• Liker 4
Gjest Varpunen
Skrevet

Om du går litt dypere enn overflaten så vil du også finne ut at det ble gjort i hensikt med å vise respekt ovenfor de berørte.

På hvilken måte blir det bedre for de berørte om noen spill fjernes fra noen butikkhyller?

Hadde vel vært bedre om man sluttet å ha så mye fokus på ABB og manifestet hans. Er ikke det akkurat det han vil?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

ABB er en mann.

Så til dere damer, slutt å fød guttebarn.

• Liker 1
Gjest Cosette
Skrevet

Jeg har selv jobbet med spill og er uenig i at spill inspirerer folk til å begå grusomme handrlinger, men jg er moden nok til å la være å skrike protester ovenfor en sånn filleting - spesielt akkurat nå.

Det ble gjort av respekt for de som har mistet noen, og det er god nok grunn for meg.

Om det skulle trøste deg TS, så vil nok spillene komme tilbake på hylla snart.

And here we go again...

• Liker 1
Gjest villa
Skrevet

And here we go again...

Jaha.. :P

Jeg er en gamer selv, men godtar gjerne at dette ble gjennomført av respekt for de rammede. Om de skulle føle noe trøst i dette så vil jo det være bra, eller ?

• Liker 1
Gjest Varpunen
Skrevet

Så hver gang de pårørende går i en butikk skal de bli minnet på ABB fordi de legger merke til ting at ting er fjernet på grunn av han?

Gjest villa
Skrevet

På hvilken måte blir det bedre for de berørte om noen spill fjernes fra noen butikkhyller?

Hadde vel vært bedre om man sluttet å ha så mye fokus på ABB og manifestet hans. Er ikke det akkurat det han vil?

Om de berørte føler noe trøst i dette så er jo det bra. Om de gjør det, vet vel ikke jeg.

Jeg synes ikke at fjerning av disse spillene var noe big deal eller noe å sutre om. :)

• Liker 1
Gjest villa
Skrevet

Så hver gang de pårørende går i en butikk skal de bli minnet på ABB fordi de legger merke til ting at ting er fjernet på grunn av han?

Jeg kan ikke si noe om hva de berørte skulle føle om de går inn i en spillbutikk som har fjernet spill som ABB spillte.

Personlig hadde jeg følt at det var en fin gest, men ser ikke på spill som det grusomme her.

• Liker 1
Gjest Varpunen
Skrevet

Hvis de finner trøst er det bra ja :)

Men jeg synes fjerning av spillene er litt å sutre om. Det er fordi det retter oppmerksomheten rett mot ABB istedet for å la han gå i glemmeboken.

Gjest villa
Skrevet

Hvis de finner trøst er det bra ja :)

Men jeg synes fjerning av spillene er litt å sutre om. Det er fordi det retter oppmerksomheten rett mot ABB istedet for å la han gå i glemmeboken.

Det er en måte å se på det på, og jeg forstår synspunktet ditt.

Det er klart vi ikke ønsker mer fokus på ABB.

Samtidig føler jeg det var en fin gest ettersom det også retter fokus på medfølelse.

Gjest Cosette
Skrevet

Jaha.. :P

Jeg er en gamer selv, men godtar gjerne at dette ble gjennomført av respekt for de rammede. Om de skulle føle noe trøst i dette så vil jo det være bra, eller ?

Noe sier meg at det ikke er hvorvidt det finnes dataspill i butikkene som opptar de pårørende mest for tiden. Det virker litt søkt og ikke særlig relevant for ABBs handlinger.

Det må gå an å skille mellom hva som er å ta hensyn og hva som er ren dumskap og krisemaksimering.

• Liker 3
Skrevet

Godt skrevet Cosette, helt enig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...