Hanne20 Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 I dag var eg på bytur med samboeren. Fikk kjøpt meg graviditetstest. Så nysgjerrig som eg er greide eg ikkje å vente med å teste til i morgen tidlig..tok testen og den var positiv. Skal ta en til i morgen tidlig,så skal eg ringe legen for å bestille time. Greitt å få det bekreftet. Spennende, skummelt, ekkelt, rar og alt på en gang. Nå er det bare å grue seg til kontroller. Håper ungen er helt frisk og har det bra. Første gang eg er gravid og er så glaaad <3
Teriyaki Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Gratulerer så mye. Men den testen de tar på legekontoret er akkurat samme testen du kjøper på apoteket, så du vil ikke få noe sikrere svar der ifra. Så med mindre du bor i Oslo og er avhengig av å få søkt om fødeplass veldig tidlig (stor pågang der, så man må være tidlig ute), så er det ikke nødvendig med legetime før uke 8-12.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Hvor gammel er du? Litt ung til å bli gravid så fort?
Teriyaki Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 Hvor gammel er du? Litt ung til å bli gravid så fort? Er det ikke ganske irrelevant hvor gammel hun er? Dessuten er hun 20 år, og ja det er definisjon av en ung mor, men det betyr slettes ikke at det trenger å oppstå problemer. Er selv 20 år og gravid, men vi har hus, bil og økonomi. Til tross for at jeg er student. Nå var ikke vår graviditet planlagt, men likevell. Blir for dumt å skulle legge seg opp i hvorvidt hun er gammel nok eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 Er det ikke ganske irrelevant hvor gammel hun er? Dessuten er hun 20 år, og ja det er definisjon av en ung mor, men det betyr slettes ikke at det trenger å oppstå problemer. Er selv 20 år og gravid, men vi har hus, bil og økonomi. Til tross for at jeg er student. Nå var ikke vår graviditet planlagt, men likevell. Blir for dumt å skulle legge seg opp i hvorvidt hun er gammel nok eller ikke. Jo selvfølgelig er det irrelevant. Hun kunne vært 15 for den saks skyld! Ærlig talt, tenk litt på ungen før dere blir gravide. De trenger voksne foreldre som tar ansvar, ikke 20 årige partyløver og fjortiser! 3
Sweetpea25 Skrevet 21. juli 2011 #8 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Jo selvfølgelig er det irrelevant. Hun kunne vært 15 for den saks skyld! Ærlig talt, tenk litt på ungen før dere blir gravide. De trenger voksne foreldre som tar ansvar, ikke 20 årige partyløver og fjortiser! Tror du virkelig alle 20 åringer er partyløver?? Det er jo mange i den aldersgruppen som er godt etablerte.. Det har farsken meg ikke noe med alderen å gjøre hvor god mor man blir! Og nå vet vi jo heller ikke engang hvor gammel TS er. Guri malla, som folk som ikke kan være glad på andres vegne, irriterer meg! Og som gravid for første gang er man vel gjerne litt usikker, uavhengig om man er 20 eller 35, kanskje? Endret 21. juli 2011 av Sweetpea25 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #10 Skrevet 21. juli 2011 Tror du virkelig alle 20 åringer er partyløver?? Det er jo mange i den aldersgruppen som er godt etablerte.. Det har farsken meg ikke noe med alderen å gjøre hvor god mor man blir! Og nå vet vi jo heller ikke engang hvor gammel TS er. Guri malla, som folk som ikke kan være glad på andres vegne, irriterer meg! Og som gravid for første gang er man vel gjerne litt usikker, uavhengig om man er 20 eller 35, kanskje? Hva er det å være glad for egentlig? Ser kun 2 ødelagte liv jeg. En unge som ikke får vokse opp med skikkelige foreldre, og et ungt par som ødelegger ungdommen sin. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #11 Skrevet 21. juli 2011 Jeg mente selvsagt 3 ødelagte liv. Hvis ikke flere. Dette kan jo gå utover flere i nærmeste familien. 2
Coffee1234 Skrevet 21. juli 2011 #12 Skrevet 21. juli 2011 Huff, her var det mange slemme kommentarer. Ikke bry deg om de TS, ingen vet noe som helst om deg og din graviditet annet enn hva de har lest her. Finnes mange bitre mennesker som ikke unner andre å ha det bra vetu;) GRATULERER SÅ MASSE! 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #13 Skrevet 21. juli 2011 Jeg mente selvsagt 3 ødelagte liv. Hvis ikke flere. Dette kan jo gå utover flere i nærmeste familien. Dette er det dommeste jeg noen gang har hørt!!! Jeg kjenner en som ble mor i alder av 20, hun hadde god økonomi, gift, hus, og egentlig alt som skulle til! En annen var 18 da hun ble mor! Begge er utrolig gode foreldre, med helt nydelige barn! Det er da virkeli ingen alder som gjør en til gode foreldre!! Er selv 20 år, godt økonomisk stabil, og kan fint bli en god mor nå, selv om vi velger å vente pga flytting! Hør om å bite igjenn om det er noe negativt å prøve å være glad på andre sine vegne??!!! Til ts; Grattulere så mye med graviditet!! 1
Amarinda Skrevet 21. juli 2011 #14 Skrevet 21. juli 2011 Det var litt av et slemt AnonymBruker, gitt. Og så tøff da!! Uansett, gratulerer med den lille 1
Teriyaki Skrevet 21. juli 2011 #15 Skrevet 21. juli 2011 (endret) Jo selvfølgelig er det irrelevant. Hun kunne vært 15 for den saks skyld! Ærlig talt, tenk litt på ungen før dere blir gravide. De trenger voksne foreldre som tar ansvar, ikke 20 årige partyløver og fjortiser! Hva i alle dager vet du om jeg eller ts er partyløver eller ikke? Kan være en fordel å få seg litt innsikt før man kommer med slike spydigheter. En person på 20 kan være en minst like god forelder som en på 30 år. Jeg og samboeren min eier som sagt hus, vi er i markedet for ny bil slik at vi har en skikkelig bil som egner seg å ha barn i, jeg er student på sykepleien, og jeg er overhodet ikke noen partyløve. Jobb har jeg også. Han er hundre% ansatt, og vi har det meste på stell. Leieboer har vi også. I tillegg har vi hund, som vi tar godt vare på. Blir så irritert over alle disse bedreviterne som skal komme og si at man ikke egner seg som foreldre pga. man er 20 år! Verden er ikke svart hvit. Å si at 3 liv er ødelagt pga. man får barn noen år tidligere enn gjennomsnattet er rett og slett noe av det frekkeste jeg har hørt. Endret 21. juli 2011 av Teriyaki 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #16 Skrevet 21. juli 2011 Dette er det dommeste jeg noen gang har hørt!!! Jeg kjenner en som ble mor i alder av 20, hun hadde god økonomi, gift, hus, og egentlig alt som skulle til! En annen var 18 da hun ble mor! Begge er utrolig gode foreldre, med helt nydelige barn! Det er da virkeli ingen alder som gjør en til gode foreldre!! Er selv 20 år, godt økonomisk stabil, og kan fint bli en god mor nå, selv om vi velger å vente pga flytting! Hør om å bite igjenn om det er noe negativt å prøve å være glad på andre sine vegne??!!! Til ts; Grattulere så mye med graviditet!! Det er derfor du er så god på å stave eller?? 1
Gjest Høne Pøne Skrevet 21. juli 2011 #17 Skrevet 21. juli 2011 kan vedde på at denne bedrevitende AnonymBrukeren aldri hadde turt å sagt dette i virkeligheten , face to face....... Pass kjeften din, hvis ikke skaff deg et nick og slutt å gjem deg bak anonyme navn for så å lage kvalme. Feig er du. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #18 Skrevet 21. juli 2011 Det er derfor du er så god på å stave eller?? Når ble dysleksi et godt argument om en blir gode foreldre i ung alder eller ikke??
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #19 Skrevet 21. juli 2011 kan vedde på at denne bedrevitende AnonymBrukeren aldri hadde turt å sagt dette i virkeligheten , face to face....... Pass kjeften din, hvis ikke skaff deg et nick og slutt å gjem deg bak anonyme navn for så å lage kvalme. Feig er du. Det blir ikke mindre riktig bare fordi man er AnonymBruker, Høne Pøne!
Gjest Ruccola Skrevet 21. juli 2011 #20 Skrevet 21. juli 2011 En jeg kjenner ble gravid når hun var 14. var såvidt fylt 15 når hun fødte. Fullførte ungdomsskolen og tok mer utdanning etterpå. Ventet 5-6 år til hun fikk neste barn - med samme mann vel å merke! De bor sammen, har to herlige trollunger, har utdanning og gode faste jobber begge to, og har et stabilt og sunt forhold! Vi er alle forskjellige, og man kan ikke putte alle i samme bås! Blir det samme som å si at alle fra Oslo's vestkant er sosser, alle muslimer er terrorister eller at alle svensker er dumme Så det så! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå