Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som nysingel har jeg innsett mer enn noen gang at jeg faktisk ikke har noe særlig med venner. De vennene jeg har hatt har jeg jevnt og trutt mistet kontakten med, og de få jeg har er knapt nok å kalle venner. Vi er nesten aldri sammen og de vil bare ut og drikke hele tiden.

Jeg har ikke akkurat det beste utgangpunktet for å skaffe meg nye. Jeg er egentlig en morsom jente å være sammen med tror jeg, er blid og pratsom, men jeg liker ikke å gå ut og drikke meg snydens hele tiden, og det har jeg faktisk mistet mange venner på. Jeg kan godt gå ut og ta noen øl/drinker, men jeg vil gjerne slippe høylytte utesteder der man egentlig bare skal danse og musikken er så høy at man ikke kan høre praten. Jeg vil helst være et sted hvor jeg kan sitte ved et bord og prate med vennene mine. Dette kan i grunnen godt gjøres hjemme. Jeg er glad i å være inne, tar gjerne en filmkveld, lager middag, ser på TV, prater, spiller spill o.l. Jeg går også gjerne turer, og om sommeren sitter jeg gjerne i Frognerparken og soler meg/griller/prater. Jeg trener hjemme, så møter ikke folk på treningssenter.

Hvor skal en jente som meg finne nye venner? Jeg skulle så gjerne bare hatt noen å henge med, prate med, komme godt over ens med. Jenter som ikke skaper drama hele tiden, og ikke MÅ være fulle minst en gang i uken (ja, mine nåværende "venner" sier de ville fått abstinenser hvis de ikke drakk hvertfall en gang i uken. Rart jeg er på jakt etter nye?) Jeg leter egentlig bare etter noen som kunne trives i mitt selskap og som er enkle å være sammen med. Hvor finner jeg dem? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

du får vel større treff om denne flyttes til Personlige meldinger. blir kanskje lettere å hjelpe deg om du skriver hvor du er fra, alder osv.

AnonymBruker
Skrevet

Du har kanskje rett. Jeg var i grunnen ute etter tips så mye som faktiske personer, men den hører vel kanskje hjemme et annet sted allikevel?

Jeg er 21 og bor i Oslo. Studerer på Blindern.

Gjest padawan
Skrevet

hva har du av hobbyer da...? trener du?

Skrevet

Du har kanskje rett. Jeg var i grunnen ute etter tips så mye som faktiske personer, men den hører vel kanskje hjemme et annet sted allikevel?

Jeg er 21 og bor i Oslo. Studerer på Blindern.

Sikkert en del på Blindern som ikke trenger å være dritings hver helg. Hvis du ser etter dem.

• Liker 1
Skrevet

Du høres helt ut som meg! Var nesten som å lese mitt eget innlegg! :)

Gjest Heloise
Skrevet

Signerer Panda18! jeg prøvde å poste svar nå men fikk bare feil :(

Jeg leter etter akkurat den samme "typen" menneske. Har nesten ingen venner selv :)

Men jeg studerer ikke (og har aldri studert) så blir kanskje litt i det kjedeligste laget :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Heloise: Jeg kan ikke tenke meg at du er kjedelig :) Har lest en god del av innleggene dine, og du virker ikke dum! Hva gjør du egentlig?

Panda18: Fortell meg litt om deg selv da? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

hva har du av hobbyer da...? trener du?

Tror egentlig jeg sa det meste i hovedinnlegget. Jeg trener som sagt hjemme, har treningsapparat, og er ikke typen som ville vært komfortabel på et treningssenter. Jeg har ingen hobbyer som sådan, kun den klassiske "liker å henge med venner". Men nå viser det seg jo at jeg ikke har så mange igjen av dem :sukk: Så lenge jeg er med folk ejg er glad i, er jeg egentlig villig til å bli med på det meste, og prøver gjerne nye aktiviteter sammen med dem.

Skrevet

Vel, jeg studerer ikke da. Jeg jobber, er i starten av 20-årene. Planlegger å studere nå til høsten, men er ikke helt motivert, så får se hva som skjer. Forøvrig er jeg veldig hjemmekjær, liker meg best hjemme. Og drar som regel kun ut om det er noe som skjer, bursdagsfeiring på byen eller arrangementer. Jeg er sånn type jente som helst vil sitte hjemme under teppet med en kopp te og en god bok!

Gjest Heloise
Skrevet

Tror egentlig jeg sa det meste i hovedinnlegget. Jeg trener som sagt hjemme, har treningsapparat, og er ikke typen som ville vært komfortabel på et treningssenter. Jeg har ingen hobbyer som sådan, kun den klassiske "liker å henge med venner". Men nå viser det seg jo at jeg ikke har så mange igjen av dem :sukk: Så lenge jeg er med folk ejg er glad i, er jeg egentlig villig til å bli med på det meste, og prøver gjerne nye aktiviteter sammen med dem.

Men i all verden, er du hjernen min som sitter en annen plass og skriver? Samme her egentlig - Trener (eller, trente, nå som jeg endelig har samboer) hjemme og liker den udefinerte" henge med venner" som i "kjedelige" ting som vandre rundt, vindusshopping, turer, kino, mat (jeg elsker å spise!... mmm) og sånt :jepp:

Blir svett av det "bli med ut i helgen'a!"-maset, det er jo hyggelig at de sier det forsåvidt men ikke ned min gate i det hele tatt... Jeg liker ikke å være full, liker ikek hangovers, liker ikke å ikke ha kontroll over min egen kropp og jeg liker best å huske ting :gjeiper:

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Jeg er også mektig lei av at folk hele tiden skal "ut og drikke" og fortelle hverandre hvor bestevenner man er. Synge og le og danse og ha det gøy.

Men jeg trenger venner i hverdagen! Ikke som vorspiellklientell som skal lytte til miserable liv og elendige historier. Da foretrekker jeg heller og surre alene.

Er alle menneskers liv virkelig så elendig at vi man heller vil være sammen bare når man drikker? Er det et slags bevis for en ulykkelighet som har rammet samfunnet vårt? Er det derfor vi er ensomme, - fordi vi ikke vil møtes som vi virkelig er, men heller skal pynte oss og stase oss opp, - bare for å møte beundrende blikk og anerkjennelse i andres menneskers øyne under alkoholrus? Hvor gærne er vi egentlige?

Værste jeg vet jeg er folk som bare vil møtes for å drikke. For noen selvbedragere tenker jeg da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg studerer ikke da. Jeg jobber, er i starten av 20-årene. Planlegger å studere nå til høsten, men er ikke helt motivert, så får se hva som skjer. Forøvrig er jeg veldig hjemmekjær, liker meg best hjemme. Og drar som regel kun ut om det er noe som skjer, bursdagsfeiring på byen eller arrangementer. Jeg er sånn type jente som helst vil sitte hjemme under teppet med en kopp te og en god bok!

Du høres veldig lik ut som meg :) Jeg er egentlig glad i å lese, men jeg får meg ikke til å lese så mye nå som jeg studerer, for da får jeg så dårlig samvittighet for at jeg ikke leser pensum :fnise:

Men i all verden, er du hjernen min som sitter en annen plass og skriver? Samme her egentlig - Trener (eller, trente, nå som jeg endelig har samboer) hjemme og liker den udefinerte" henge med venner" som i "kjedelige" ting som vandre rundt, vindusshopping, turer, kino, mat (jeg elsker å spise!... mmm) og sånt :jepp:

Blir svett av det "bli med ut i helgen'a!"-maset, det er jo hyggelig at de sier det forsåvidt men ikke ned min gate i det hele tatt... Jeg liker ikke å være full, liker ikek hangovers, liker ikke å ikke ha kontroll over min egen kropp og jeg liker best å huske ting :gjeiper:

:fnise: Godt å høre at det er flere som meg! Jeg er også veldig glad i å spise, men jeg er ikke spesielt glad i å lage maten. Jeg er den som alltid spiser opp halve deigen hvis jeg baker, for jeg klarer ikke å vente på at kaken skal bli ferdig :fnise:

Jeg kjenner meg igjen. Jeg er også mektig lei av at folk hele tiden skal "ut og drikke" og fortelle hverandre hvor bestevenner man er. Synge og le og danse og ha det gøy.

Men jeg trenger venner i hverdagen! Ikke som vorspiellklientell som skal lytte til miserable liv og elendige historier. Da foretrekker jeg heller og surre alene.

Er alle menneskers liv virkelig så elendig at vi man heller vil være sammen bare når man drikker? Er det et slags bevis for en ulykkelighet som har rammet samfunnet vårt? Er det derfor vi er ensomme, - fordi vi ikke vil møtes som vi virkelig er, men heller skal pynte oss og stase oss opp, - bare for å møte beundrende blikk og anerkjennelse i andres menneskers øyne under alkoholrus? Hvor gærne er vi egentlige?

Værste jeg vet jeg er folk som bare vil møtes for å drikke. For noen selvbedragere tenker jeg da.

Veldig mange kloke ord, Waco!

Gjest padawan
Skrevet

siden dere tydeligvis bor i Oslo alle tre hva med å ha et påsketreff på en café eller lignende og bli litt kjent der...?

Skrevet

kan jeg være med???

jeg liker meg også best hjemme:-) Liker bøker og gode filmer;-)

Er ikke drikke-typen og ganske lei av å gå ut på steder med høy musikk bare for å skrike for å overdøve musikken, jakte på mannfolk (nå har jo jeg funnet mannen min) og komme hjem med surrende hode og øresus...

Er kanskje litt eldre enn dere, nærmer med slutten av 20-årene...

Skrevet (endret)

jeg og! er 28, nyutdannet og nyinnflytter i oslo og snart samboer :P er hjemmekjær musikk- og bok-elsker som også elsker moter, interiør, suping av vin og reising :P

Endret av Barcelona
Skrevet

jeg og! er 28, nyutdannet og nyinnflytter i oslo og snart samboer :P er hjemmekjær musikk- og bok-elsker som også elsker moter, interiør, suping av vin og reising :P

Høres også veldig ut som meg! :) Bortsett fra nyutdannet da.

Jeg støtter veldig forslaget om å lage ett lite Oslo-treff for dere som bor i Oslo! :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Signerer den Heloise! (..for å trekke inn den tråden hvor man diskuterer om man blir likt her eller ikke, så er du godt likt blant meg!!) jeg er så enige i det du og TS skriver! føler Akkuratt, Akkuratt det samme! ..rart hvor færre venner man får med årene! og før jeg leste videre i tråden, tenkte jeg å foreslå ett KG-treff! ...så ble det foreslått gitt :) hadde vært artig om "sjefene" fra dette forumet hadde arangert noe også, for alle medlemmer! (..eller det blir kanskje litt vel mange!)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat likt!

Blir gjerne med på treff!

S.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg er faktisk litt overveldet av responsen :sjenert: Men kanskje vi skulle prøve å få til et treff? Nå ser jeg at det har blitt litt liv i Oslo-trefftråden også, men det hadde uansett vært hyggelig å få til noe. Jeg er som sagt 21, men jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skulle kunne gå godt over ens med folk i slutten av 20-årene også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...