Gå til innhold

Slutt å være så %/(%$#" frekke og kjipe mot anonyme brukere!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Bare i dag har har jeg lest rundt en ti tråder startet av en AB. Alt fra interiørtråder, til tunge psykiske emner, til praktiske spørsmål. Og jeg er så lei av de som skriver "Hvorfor poster du dette som AB?!" "Du står ikke frem med nick, så dermed gidder jeg ikke ta til meg det du sier" osv.

Jeg skjønner godt av noen velger å poste konsekvent som Anonym Bruker. Man sier kanskje ikke så mye om seg selv i en tråd om hva som er finest av blomstrete eller stripete gardiner, men om man nøster gjennom innleggene til en bruker, kan en finne ganske mye informasjon om den personen. Og da kanskje fort bli kjent igjen.

Jeg synes dette med privatliv og komfortsone på hva man vil dele, skal få lov til å være hver enkelt person sin privatsak. Jeg har valgt å være veldig åpen, i dagbok og tråder, om ganske store deler av mitt liv og min person. Det er mitt valg, om noen kjenner meg igjen, er det ingen stor krise. Alle må gjøre det de finner seg komfortable med. Jeg velger likevel å poste som AB innimellom, når det er ting som dreier seg om familie og venner, for å ikke utlevere dem.

Jeg er bare så utrolig lei den manglende respekten for folk sine valg. Javisst så er det mange som poster trollerier og drit som AB, men det er det folk under fullt nick som gjør også.

Dagens utblåsning.

Endret av Pixie Plaid
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg,dette var godt skrevet :skravle:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også helt enig med deg i dette. Selv har jeg aldri vært annet enn "anonym", og jeg kommer til å fortsette å være det. :)

Skrevet

Helt enig! Jeg har aldri vært anonym og kommer nok aldri til å være med, men jeg ser da ikke ned eller kritiserer de som vil være anonyme. Det er deres valg! Det jeg synes er verre er alle de anonyme som alltid skal være så sarkastisk og frekk.

• Liker 2
Skrevet

"Alltid" er vel å overdrive litt... Men, det er vel kun de du legger merke til. Eller så legger man bedre merke til AB som er frekke og kjipe, enn "vanlige" brukere som er det...

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har blitt "herja med " av anonyme brukarar og, så dette går begge vegar. Det er lettare å vere tøff i trynet som anonym, og mange benyttar seg av den muligheita til å slenge med leppa.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Men det bør ikke gå utover de som ikke gjør noe gærent! Om en person poster en helt vanlig spørsmål på en ålreit måte, så fortjener ikke den personen masse dritt fordi den personen velger å være AB. Om en person er frekk og slenger med leppa, så har ma selvfølgelig all rett til å være kjip tilbake, men det burde være uavhengig om den personen som er frekk er AB eller ikke... Jeg sier ikke at alle som er AB er uskyldige engler, men det er for gærent å være frekk av prinsippmot en person BARE fordi personen poster som anonym, slik det virker som en god del er.

Endret av Pixie Plaid
  • Liker 6
Gjest MrsTux
Skrevet

Ja, det er dumt å være kritisk til alle som poster som AB bare fordi enkelte misbruker funksjonen. Samtidig forstår jeg at man kan bli lei av usaklige innlegg fra anonyme brukere. Brukere med nick kan også være krasse, men jeg tror faktisk det er lettere å slenge rundt seg med usakligheter når man slipper å stå for det i ettertid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dumt å være kritisk til alle som poster som AB bare fordi enkelte misbruker funksjonen. Samtidig forstår jeg at man kan bli lei av usaklige innlegg fra anonyme brukere. Brukere med nick kan også være krasse, men jeg tror faktisk det er lettere å slenge rundt seg med usakligheter når man slipper å stå for det i ettertid.

Det er jeg helt enig i, men det TS sier er jo at tråder hvor TS er AB så må det svares frekt fordi h*n er AB, det er helt unødvendig.

Usaklige og frekke innlegg er irriterende uansett hvem det er fra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det bør ikke gå utover de som ikke gjør noe gærent! Om en person poster en helt vanlig spørsmål på en ålreit måte, så fortjener ikke den personen masse dritt fordi den personen velger å være AB. Om en person er frekk og slenger med leppa, så har ma selvfølgelig all rett til å være kjip tilbake, men det burde være uavhengig om den personen som er frekk er AB eller ikke... Jeg sier ikke at alle som er AB er uskyldige engler, men det er for gærent å være frekk av prinsippmot en person BARE fordi personen poster som anonym, slik det virker som en god del er.

Tusen takk for at du startet denne tråden, Pixie Plaid! :klemmer:

Jeg er så hjertens enig med deg.

Jeg skriver nesten alltid som anonym, og orker ikke forsvare hvorfor jeg gjør det. Det har vært en laaaang rekke tråder om "hvorfor poste anonymt når man ikke skriver om kjønnsykdommen sin" o.l. Svaret er at det har faktisk ingen noe med. KG er åpent for gjester i noen underforaer, og der man ikke kan skrive som gjest kan man være anonym bruker. Så lenge KG tillater denne funksjonen så synes jeg det er direkte ufint av andre brukere å terpe på dette på nytt og på nytt. Og ekstra ille blir det når anonyme brukere skriver helt "vanlige" innlegg og blir behandlet nedlatende bare fordi de er anonyme.

Å slenge dritt er ikke greit uansett om man er gjest, anonym bruker eller om man skriver med nicket sitt. Hva med å slutte å gnage om anonym bruker-funksjonen, dere som gjør det? Det skaper bare en utrivelig stemning. Jeg foreslår at vi heller at vi reagerer negativt på ekle/mobbende/slemme innlegg, uavhengig av hvem de kommer fra. Å nekte å ta folk seriøst og klage på dem bare fordi de skriver som anonyme er respektløst og umodent.

• Liker 7
Skrevet

Nemlig!!! :jepp:

Noen misbruker AB-funksjonen, men de som bruker den pent, skal ikke behøve å lide under de få som bruker den galt!

• Liker 4
Gjest MrsTux
Skrevet

Det er jeg helt enig i, men det TS sier er jo at tråder hvor TS er AB så må det svares frekt fordi h*n er AB, det er helt unødvendig.

Usaklige og frekke innlegg er irriterende uansett hvem det er fra.

Jepp, men jeg tror ikke skepsisen mot anonyme brukere generelt hadde vært så stor, dersom ikke det hadde kommet så mange usaklige innlegg nettopp fra den kanten.

Men som sagt, jeg er helt imot å slenge dritt til anonyme brukere som oppfører seg pent :) (Jeg prøver forøvrig å holde meg for god til å slenge dritt uansett.)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe problem at folk vil være anonyme så lenge de ikke er anonyme for å slenge dritt og komme med frekke kommentarer!

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med TS! Jeg for min del har lenge postet under nick, helt en venninne av meg (som jeg ikke trodde visste om KG) refererte til en tråd her og sa at det var nesten som om jeg skulle skrevet. Det viste seg at det VAR min tråd. Da begynte jeg å se over innleggene mine, i alle mulige kategorier. Og fant ut at hvis noen jeg kjente så alle innleggene ville det vært null problem å skjønne at det var meg. Jeg har skrevet om hvilken landsdel jeg bor i, hvordan jeg bor, hvor mange og hvilke kjæledyr jeg har, sivilstatusen min (og alle endringer på den), synet mitt på ditt og datt, hvor jeg har vært på ferie, hva slags jobb jeg har osv.

Selvfølgelig er det jeg selv som har ansvaret, men jeg har liksom ikke tenkt sånn over det. Føler det er vanskelig å dele og komme med råd uten å si noe konkret om meg selv. Og mange tråder spør jo rett ut, og jeg synes det er morsomt å dele. Men - fra nå av er jeg anonym omtrent alltid. Ikke fordi jeg skjemmes over det jeg sier, men fordi jeg virkelig ikke vil at noen i livet mitt skal vite at jeg skriver her. For min del er jeg hvertfall mer ærlig når jeg vet at ingen jeg kjenner leser det jeg skriver.

Selvfølgelig er enkelte anonyme for å slenge dritt osv. Men jeg tror også at mange anonyme er mer ærlig enn de som alltid skriver under nicket sitt og vet at de kan bli identifisert.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig lett å nøste opp masse personlige detaljer om folk når man skriver med nick. Man tenker ikke over det. Men man sier hva man jobber med i en tråd her, hvilken farge man har på huset sitt der, hva slags dialekt man har i en annen tråd, hvilkenhårfarge/lengde/hvor hø man er/om man bruker briller... Man kan hente FRYKTELIG mye informasjon om en person. Som sagt, meg personlig gjør det ikke noe, men jeg kan GODT forstå de som ikke ønsker at den samlede informasjonen skal være tilgjengelig for alle.

• Liker 2
Skrevet

Nemlig!!! :jepp:

Noen misbruker AB-funksjonen, men de som bruker den pent, skal ikke behøve å lide under de få som bruker den galt!

her er det liten medfølelse ra min side, selv om jeg godt forstår at de som bruker funksjonen "rett" bør få ordentlige svar og tilbakemeldinger.

Men, grunnen til at så mange er dønn negative til AB er jo fordi det har ABerne fint lagt et solid grunnlag for selv. Jeg har ikke tall på hvor mange ufine, hånende innlegg som jeg har rapportert. I tillegg til innlegg fra personer som er klart syke, men som fritt kan poste gang på gang fordi de ikke "synes" så direkte. Såpass mange at jeg blir lei og blokkerer istedenfor, selv om det absolutt ikke er ideelt. Og jeg er langt fra den eneste. Dette hadde ikke vært et problem hvis ingen ABere hadde misbrukt funksjonen i utgangspunktet (det var blanke ark for alle da funksjonen ble innført).

Skal problemer som dette løses, så må de som er AB kollektivt lage spilleregler, hvor det oppstår konsekvenser hvis de brytes. Vi vet jo ikke om det 10 ABere som er kurante, og 100 som er ufyselige, eller om det er 100 kurante og 10 som lager mye kvalm ved å spre destod mer oppgulp.

Det var en annen tråd nylig der mange innrømmet at de brukte AB nettopp for å slenge bajs fordi de kunne, og fordi de slapp å stå for det. Det var ifølge dem rettferdiggjort å oppføre seg slik, uavhengig av hva andre måtte føle og om det var sårende, nettopp fordi de ABerne hadde en dårlig dag, eller fordi de bare likte å ha utløp for kvalmen sin.

Hvorfor er det mer godtatt, og verneverdig, at ABere bør ha den friheten og må beskyttes, enn motsatt overfor medlemmer med nick? Det finnes parasitter på begge sider, selvsagt, men det virker som om den ene skal ha mer rett på beskyttelse enn den andre.....

Skrevet

Eg har blitt "herja med " av anonyme brukarar og, så dette går begge vegar. Det er lettare å vere tøff i trynet som anonym, og mange benyttar seg av den muligheita til å slenge med leppa.

Veldig einig i dette. Eg har fått slengt ganske mykje usakleg dritt etter meg av anonyme brukarar her på forumet.

Elles er eg sjølvsagt einig i at ein skal svare alle med respekt, i alle fall så lengje innlegget er skrivi på ein ordentleg måte.

Skrevet

her er det liten medfølelse ra min side, selv om jeg godt forstår at de som bruker funksjonen "rett" bør få ordentlige svar og tilbakemeldinger.

Men, grunnen til at så mange er dønn negative til AB er jo fordi det har ABerne fint lagt et solid grunnlag for selv. Jeg har ikke tall på hvor mange ufine, hånende innlegg som jeg har rapportert. I tillegg til innlegg fra personer som er klart syke, men som fritt kan poste gang på gang fordi de ikke "synes" så direkte. Såpass mange at jeg blir lei og blokkerer istedenfor, selv om det absolutt ikke er ideelt. Og jeg er langt fra den eneste. Dette hadde ikke vært et problem hvis ingen ABere hadde misbrukt funksjonen i utgangspunktet (det var blanke ark for alle da funksjonen ble innført).

Skal problemer som dette løses, så må de som er AB kollektivt lage spilleregler, hvor det oppstår konsekvenser hvis de brytes. Vi vet jo ikke om det 10 ABere som er kurante, og 100 som er ufyselige, eller om det er 100 kurante og 10 som lager mye kvalm ved å spre destod mer oppgulp.

Det var en annen tråd nylig der mange innrømmet at de brukte AB nettopp for å slenge bajs fordi de kunne, og fordi de slapp å stå for det. Det var ifølge dem rettferdiggjort å oppføre seg slik, uavhengig av hva andre måtte føle og om det var sårende, nettopp fordi de ABerne hadde en dårlig dag, eller fordi de bare likte å ha utløp for kvalmen sin.

Hvorfor er det mer godtatt, og verneverdig, at ABere bør ha den friheten og må beskyttes, enn motsatt overfor medlemmer med nick? Det finnes parasitter på begge sider, selvsagt, men det virker som om den ene skal ha mer rett på beskyttelse enn den andre.....

Problemet er at flere gjør det du nå gjør: Omtaler ABerne som de er en stor gruppe som kjenner hverandre og samarbeider og er like. Skal vi begynne å ha samme spillereglene for oss "vanlige"registrerte da? Jeg vet om folk som har/har hatt 2 kontoer på KG, en vanlig og en trolle/drittslengingskonto. Så siden jeg aldri vet om den personen bak nicket er seriøs eller ikke, skal jeg herved bare avfeie alle ved nick. Ikke sant det høres logisk ut?

Det er oss, som poster under fullt nick, som ødelegger for de ålreite AB-erne. Fordi vi ser bare de som er køddne, og dermed så skal vi straffe alle som poster under AB. Hva i alle dager er riktig med det?

AB, gjest eller "vanlig" nick skulle ikke behøve å ha en dritt å si. Det er innholdet i posten og hvordan det blir sagt som burde bety noe... Gud, jeg blir så oppgitt på dere trangsynte og vrange mennesker som ikke greier å forstå det.

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det er rart at man dømmer alle anonyme brukere som om de var en og samme person. Selv har jeg lettere for å bli irritert på de med brukernavn som alltid slenger dritt, for da har jeg en konkret person å rette irritasjonen mot (og dem er det jaggu nok av).

• Liker 5
Skrevet

Problemet er at flere gjør det du nå gjør: Omtaler ABerne som de er en stor gruppe som kjenner hverandre og samarbeider og er like. Skal vi begynne å ha samme spillereglene for oss "vanlige"registrerte da? Jeg vet om folk som har/har hatt 2 kontoer på KG, en vanlig og en trolle/drittslengingskonto. Så siden jeg aldri vet om den personen bak nicket er seriøs eller ikke, skal jeg herved bare avfeie alle ved nick. Ikke sant det høres logisk ut?

Det er oss, som poster under fullt nick, som ødelegger for de ålreite AB-erne. Fordi vi ser bare de som er køddne, og dermed så skal vi straffe alle som poster under AB. Hva i alle dager er riktig med det?

AB, gjest eller "vanlig" nick skulle ikke behøve å ha en dritt å si. Det er innholdet i posten og hvordan det blir sagt som burde bety noe... Gud, jeg blir så oppgitt på dere trangsynte og vrange mennesker som ikke greier å forstå det.

Her misforstår du meg, sikkert jeg som ikke har ordlagt meg helt riktig.

At brukere med nick dømmer AB ut fra akkurat anonymiteten, er som et RESULTAT av at så mange har oppført seg forklastelig. Ingen hadde noe særlig i mot AB da det ble innført, men med tiden så mange smertelig lært at AB ikke er noe særlig. Hvorfor er det verre, enn den andre veien, for deg? Det er ikke brukere med nick som har ødelagt, men ABere selv som har misbrukt funksjonen, som har ødelagt for ABere generelt OG for de andre. Det er jo de en bør være sinte på, men det er umulig for oss å gjenkjenne de sorte fårene blant saueflokken. Og det er ikke til å komem forbi at nesten alle tråder som omhandler rimleig krass kritikk av brukere, grupperinger, mennesker, startes av en AB.

Fordi det ikke er mulig å skille ABere fra kvarandre, ikke engang i samme tråd, så kan du ikke akkurat klandre brukere med nick, etter å ha blitt hetset av nettopp ABere, for å dømme som en mer eller mindre homogen gjeng. Å gjøre noe annet er egentlig ganske ulogisk, da det er slik enhver stereotypi og gjengs oppfatning dannes. Du kan ikke bli sint for at folk generaliserer når de får et negativt inntrykk av et fenomen, mer enn de får det positive presentert.

Som jeg har sagt ørten ganger; jeg er for AB-funksjonen og vil ikke at den skal forsvinne, men fordi så mange overtramp blir begått så bør kanskje det fires litt på friheten på enkelte områder. For begge "grupper" sin del. Og ja, jeg vet inderlig godt at det finnes folk med nick som er usmakelige, men det rettferdiggjør ikke at andre som synker på samme nivå skal beskyttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...