Gå til innhold

Hva tenker du om ... som sitter på bussen å ..... ..... ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg så drittlei av å lese sånne type debatter: "Hva tenker du om syltynne personer som sitter på bussen å spiser grønnsaker?" "Hva tenker du om en tjukkas som står å venter på bussen og tar seg en sjokolade?" "Hva tenker du om ei blondine som står på parketten å tar en IQ-test?"

Ærlig talt. Når begynte folk å legge seg så mye bort i livet til andre mennesker? Hadde jeg sett at noen stod å så på meg mens jeg spiste en sjokolade, en agurk, leste et blad eller gjorde whatever hadde jeg blitt rimelig irritert. Jeg bryr meg ikke om noen ser på meg, men når noen har det blikket i øya hvor man vet de tenker "det der er ikke godt for deg" så gir det en følelse av at man blir offentlig dømt for det man gjør. Det virker som at mennesker for tiden har et spesielt behov for å fortelle alle andre hva som er riktig i hvilken situasjon. Og da er spørsmålet mitt: hvem bestememr hva som er riktig for hvem? Jeg trodde da virkelig at jeg var sjefen over mitt eget liv og bestemte hva jeg skulle spise mens jeg ventet på bussen. Men her på KG har jeg den siste tiden lært at andre mennesker som ser på meg bestemmer om den sjokoladen er riktig for meg eller ikke.

Det er tusen ting her i verden man ikke bør gjøre, men alle har i hvert fall en "synd", så det er idiotisk av en hvermannsens å dømme en tilfeldig person på gata uten videre. Hvis jeg hadde SPURT om andres mening, ja vær så god fyr på og fortell meg hva light-brus kan gjøre med meg, men jeg spør ikke når jeg sitter i ro å konsentrerer meg om det jeg holder på med.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at du og andre gidder å hisse dere opp over dette.

For det første er det ikke snakk om å stå og stirre på noen. Man registrerer da gjerne hva man ser når man kaster et blikk rundt seg? Med mindre man går og glor i bakken, som forresten kan være farlig, man kan kræsje med noe. Eller går og glor opp i lufta, som også kan være farlig, man kan snuble i noe.

For det andre er det snakk om å bestemme noe som helst om hva andre får eller ikke får gjøre. Men om å tenke en tanke om det man observerer rundt seg. Ser jeg en hund gå forbi så tenker jeg at den er søt. Ser jeg en møkkete bil kjøre forbi så tenker jeg at den trenger en vask. HUFFAMEG. Takke seg til døvblinde, som ikke har en oppfatning om noe som helst! Eller forresten, tenk om de sniffer fjerten som hun på bussholdeplassen akkurat slapp, og tenkte at jøss hadde du også taco til middag!

Dere har min medfølelse, det må være ganske slitsomt å bry seg så mye om hva andre tenker om en.

Skrevet

PS: Skulle være "For det andre er det ikke snakk om å bestemme noe som helst om hva andre får eller ikke får gjøre".

Gjest SnakeOil
Skrevet

Kunne godt tenke meg å sett deg spise en agurk jeg :fnise:

Enig i innlegget ditt dog =)

Skrevet

You Have Been Trolled:

Troll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

PS: Welcome to the internet :filer:

• Liker 1
Gjest Anjelika
Skrevet

Bortsett fra tjukkasen med sjokkis så var vel de andre tulletråder, muligens laget av noen som prøvde å få frem samme poeng som deg. Eller noen som bare prøvde å være morsomme.

Uansett så er det ikke noe å hisse seg opp over, jeg er enig med den anonyme brukeren over at man registrerer ting man ser og tenker sitt om det. Hjernen er koblet slik at man gjerne får helt automatiske assosiasjoner. Hvis du ikke takler at folk kan tenke et-eller-annet om deg i sitt stille sinn så kan du ikke ta buss i det hele tatt.

Skrevet

Snakk om å henge seg opp i "tulletråder". Fikk meg heller en god latter når jeg scrollet gjennom disse trådene. :fnise: Man må jo se ironien i ting...

Skrevet

Det er veldig vanskelig å vite hva som er troll og ikke for tiden. :gjeiper:

Skrevet

Jeg er mer drittlei de som henger seg opp i slike tulletråder.

Siden de er så åpenbare er det jo bare å late som du ikke har sett dem, i stedet for å lage ennå en tulletråd for å diskutere dem. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...