I.am.me Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Etter hvert som jeg har blitt mer og mer glad i kjæresten, blir jeg også mer avhengig av han. Jeg har kommet til et punkt der hvor jeg er så vant til å sovne i armkroken hans, at jeg ikke får til å sove ordentlig når han er borte søtt, men veldig upraktisk da han jobber offshore. Får du sove uten din kjære ved din side? Har du noen gode tips til hvordan å sovne lettere når kjæresten er borte?
fionel Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Har det på akkurat samme måte, sitter ekstra lenge våken de dagene han ikke sover hjemme.. Men tror nok du bare må venne deg til det og se på det possitive, brei deg ut i HELE senge, dra med deg masse blader/bøker og les på senga. Snu det til noe possitvit
I.am.me Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2010 Jeg er godt vant med at han er borte altså det er ikke det. Men skal begynne å lese mer på senga, er ikke så flink til å legge meg i senga for å lese. Sitter heller i godstolen i stua.
<CupCake> Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Jeg må nesten, ettersom typen MAX er hjemme 3 netter i uka.. Nå har han ikke vært hjemme på 1 1/2 mnd nå og det er ennå 1 mnd og 1 uke til han kommer tilbake.. det blir veldig tomt, det blir det og sliter av og til mer enn vanelig - men til slutt sovner man uansett. I går hadde jeg en vond natt og vet ikke nåpr jeg sovna, gråt i flere timer tror jeg før jeg ble 'borte' og sendt til drømmeland.. Har desverre ingen tips, jeg bare.. overlever det.. enda det er kjedelig.. Vel, jeg har faktisk en kose elefant som er en liten kopi av den kose elefanten jeg hadde når jeg vokste opp som nå er i ramme fordi han ikek tåler å bli tatt på - denne lille kose elefanten blir klemt ganske godt.. vet ikke hvorfor det hjelper, sikkert fordi det minner meg om trygghetsfølelsen jeg fikk av kose elefanten min som barn.. Og ja, jeg er voksen nå
Gjest Awsome Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 (endret) Får sove ganske lett, men eg er eit "sovedyr". På sommeren foretrekker eg nesten sove aleine, på vinteren foretrekker eg å sove ved siden av gubben min. Eg foretrekker sove aleine på sommeren fordi eg blir veldig fort varm, og gubben liker å ligge med armen rundt meg så eg blir klissvåt og kokvarm.. Tja, tips... Svær bamse? Kosebamser i senga? Klemme puten hans? Boyfriend Pillow? Endret 21. juli 2010 av Awsome
Gjest bazibaz Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Jeg har egentlig ikke noe valg, da han er yrkesmilitær. Vi får til vanlig to netter sammen i uka. Innimellom blir han borte i noen uker på grunn av øvelse, og andre ganger over lenger tid enn det igjen på grunn av utenlandsoppdrag. Nå har han vært borte i en måned og tre uker, og det er fortsatt litt over en måned og to uker til han kommer hjem igjen. Jeg har ikke mer enn ei 120-seng, men føler allikevel at den er altfor stor. Jeg pleier å legge ei ekstra dyne i senga som tar opp halvparten så den ikke føles like tom. Noen netter er verre enn andre, men jeg pleier stort sett sovne i løpet av et par-tre timer, i hvert fall. Skulle gjerne hatt noen tips selv, egentlig, for det er kjipt å ha nesten konstant mangel på søvn.
Anglofil Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Litt på samme måte. Dvs, jeg sover best når han er i nærheten, men det pleier å gå greit når han ikke er hjemme. Mvh Yvonne
Rosalie Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Sover bedre når han ikke er hjemme. Jeg sovner lett, men sover ikke spesielt tungt, så jeg våkner flere ganger pr natt av at han "hopper og spretter rundt" i senga, snorker etc. Er jeg hjemme alene, sover jeg natta gjennom uten den type forstyrrelser.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Sover best alene. Har eget rom med seng som jeg legger meg i når jeg ikke orker å dele seng med ham.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #10 Skrevet 21. juli 2010 Nei og jeg syns faktisk det er litt flaut fordi jeg ikke vil være en sånn som er for avhengig av samboern. Jeg får sove om jeg ikke sover hjemme (borte i jobb feks) men om jeg sover hjemme og han ikke er der har jeg store problemer.
Suzy Skrevet 21. juli 2010 #11 Skrevet 21. juli 2010 Om jeg ikke fikk sove uten kjæresten i senga hadde jeg nok slitt med utmattelse... Vi ser hverandre bare i helgene, så jeg sover like godt med eller uten. Jeg har aldri orket å ligge sånn oppå/inntil hverandre lenge av gangen - det er koselig med armkroken littegranne, men ikke noen stilling å sovne i. Når jeg sover vil jeg helst ha min egen dyne og ligge i fred.
¤flicka¤ Skrevet 21. juli 2010 #12 Skrevet 21. juli 2010 Jeg synes det kan være litt vanskelig å sovne uten kjæresten (mannen), det er noe betryggende ved å høre pusten hans og vite at han er der ved siden av meg. Når jeg først har sovnet sover jeg godt. Blir gal av å ligge tett i tett, iallefall om sommeren.
juliane Skrevet 21. juli 2010 #13 Skrevet 21. juli 2010 (endret) Nei og jeg syns faktisk det er litt flaut fordi jeg ikke vil være en sånn som er for avhengig av samboern. Jeg får sove om jeg ikke sover hjemme (borte i jobb feks) men om jeg sover hjemme og han ikke er der har jeg store problemer. Som om jeg hadde skrevet det selv! Har nettopp våknet etter natt to av tilsammen åtte netter alene, og søvnkvaliteten er virkelig ikke god. Får ikke sove når jeg legger meg, våkner mange ganger om natta, våkner tidligere om morgenen enn jeg hadde behøvd. Syns jeg har verdens største seng, 120 cm. GUD så jeg gleder meg til han kommer tilbake og er altfor varm i sommernatta, kaster på seg, fiser og lager lyder. Og så syns jeg det er fryktelig pinlig at jeg har blitt en "sånn en"... Endret 21. juli 2010 av juliane
zizla Skrevet 21. juli 2010 #14 Skrevet 21. juli 2010 Nei, sliter med å sovne uten kjæresten min. Kjipt....
Gjest turtel Skrevet 21. juli 2010 #15 Skrevet 21. juli 2010 Sover bedre når han ikke er hjemme. Jeg sovner lett, men sover ikke spesielt tungt, så jeg våkner flere ganger pr natt av at han "hopper og spretter rundt" i senga, snorker etc. Er jeg hjemme alene, sover jeg natta gjennom uten den type forstyrrelser. Samme her, sovner riktignok ikke så lett men våkner lett. Og han snorker, grusomt. Så vi burde kanskje hatt hvert vårt soverom... har ikke noe med manglende kjærlighet å gjøre at noen ikke sover like godt sammen, det har med søvnmønster å gjøre og alle er ikke like på det området selv om man er par (for de som måtte tvile på våre følelser).
FoxyFish Skrevet 21. juli 2010 #16 Skrevet 21. juli 2010 Jeg elsker å sove, og har da ingen problemer med å sove alene. Dette har imidlertid skjedd kun en håndfull ganger i løpet av vår fartstid, og det har i alle fall ikke dukket opp noen problemer på veien.
Vera Vinge Skrevet 21. juli 2010 #18 Skrevet 21. juli 2010 For meg spiller det ingen rolle søvnmessig om han er der eller ikke. I begynnelsen av forholdet husker jeg at jeg slet med å sovne, og våknet mange ganger om natta. Etter hvert har jeg vent meg til at det er et annet pustende vesen der, sånn at det går greit. Men jeg legger meg alltid lengst unna ham, inntil veggen, med kanten av dyna godt mellom oss, sånn at jeg i praksis ikke merker så mye til om han er der. Ingen kosesoving her i gården, nei. (Men ligger alltid inntil hverandre før vi sovner og når vi våkner om morgenen da.) Nå er jeg en uke alene, og søvnen er som vanlig. Det eneste er at det er litt vanskeligere å stå opp om morgenen, til tross for at jeg pleier å stå opp en time tidligere enn ham. Blir av en eller annen grunn mer våken av å ha noen andre i rommet om morgenen. Det samme gjelder i helger. Mens jeg vanligvis våkner i halv ni-tiden i helgene, kan jeg fint sove til 11 uten å forstå hva som skjedde.
Meadow Skrevet 21. juli 2010 #19 Skrevet 21. juli 2010 Heldigvis er ikke kjæresten min så mye borte, men hvis han først er det, så sover jeg veldig dårlig i senga alene. Har derimot funnet ut at hvis jeg skal få sovet ordentlig alene, så funker det best å sove på sofa'n, for der er jeg på en måte vant til å sove alene. Går mye bedre ihvertfall Heldigvis har jeg god sofa
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 #20 Skrevet 21. juli 2010 Jeg er sammen med offshore arbeider jeg og. Etter en del år så ender du som meg; lykkelig når den irriterende gubben drar på jobb så du får ha hele senga for deg selv! Hehehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå