Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Skal til Dubai i starten av august og lurer på hvilke klær jeg bør ha med. Det sies jo at man skal være anstendig antrukket, og jeg har hørt kvinner skal skjule knær, skuldre og ikke ha for stor utringning. Samtidig er det jo veldig varmt der i august... Noen som har vært i Dubai og har noen klestips å komme med?

Endret av inelen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vææ, hvorfor dra dit i august?

Men for å svare på spørsmålet ditt:

Ja, du skal dekke knær og skuldre, og ikke ha stor utringning. Er respektløst å bryte disse normene. Hvis du er der i august så kommer du nok ikke til å befinne deg så veldig mye ute med mindre du ligger ved basseng/strandkanten, og der er det som regel bare turister, så der er det greit å gå lettkledd. Alle andre steder (som kjøpesentere for eksempel) burde du følge normene. Det er air condition så og si alle steder, så det er ikke noe problem å være inne med så "mye" klær.

Direkte klestips er jeg ikke så god på. Finn deg et par bukser som går ned til under kneskåla (når du sitter). V-hals skal vel gå greit, bare ikke vis noe kløft. Er jo bare å finne seg noen t-skjorter, istedenfor singlet.

Så hvis du har tenkt deg på ørkentur (anbefalt), så kan du gå i hva du vil. Der er det og stortsett bare turister, og de som jobber der tar det pent.

God tur! =)

Skrevet

Takk for tipsene! Da forstår jeg det sånn at bukser til under knærne og t-skjorter er greit nok:) Må vel se om jeg finner en grei kjole som følger reglene også.

Hvorfor i all verden drar vi i august ja... Vel.. Jeg er litt skeptisk selv, med tanke på varmen. Men det er da vi har ferie, og Dubai er et sted vi lenge har drømt om å dra til. Samboer har vært der før i forbindelse med jobb, men har ikke hatt tid til å oppleve byen skikkelig. Ble en utrolig billig tur også, siden det er lavsesong. Regner med det blir en del vandring på kjøpesentre for å komme seg unna varmen! Ørkensafari høres utrolig spennende ut, men det kan hende det rett og slett er for varmt til det?

Skrevet

Du kan jo bruke en kjole og ha et sjal over, eller en liten "jakke" med korte armer.

Skrevet

Dubai er herlig! Sats på lange, luftige skjørt, som nevnt over bør bukser og skjørt gå under knærne. Jeg hadde med tynne skjerf (silke eller noe annet lett, ikke syntet) som jeg hadde over skuldrene, funka kjempefint. De kan også draperes så de dekker brystet, helt greit i kombinasjon med singlett.

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Under utringete klær kan man bruke singlett også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...