Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg har nettopp bestilt tre prøver fra Tikei; Mineralfoundation (W2), gul concealer og blush (Sunrise). De har ikke kommet enda, men jeg regner med at de kommer i posten om 1-3 dager. Tikei vet jeg er et veldig bra merke siden det er helt rent og ikke inneholder Bismuth Oxychloride. Det inneholder også solfaktor noe som er kjempebra for meg som er mye ute.

Uansett, jeg ønsker andres vurderinger av Tikei sine produkter. Så hvis du har testet ut noe, vennligst skriv om det her :)

http://theriii.files.wordpress.com/2009/09/fc3b8r-etter-tikei3.jpg

Kilde: Google

PS. Skriv gjerne hva hudtypen din er.

Innlegget er endret iht reglene

Bond, mod

Endret av Diana Grace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant ikke fargematch siden jeg ikke orker å blande, huden ble blank utover dagen og klødde litt. Så jeg er ikke fornøyd.

Prøven jeg fikk med blush var fin derimot.

Gjest hudenmin
Skrevet

Jeg bestilte x-antall prøver + gul concealer i fjor. Har testet de noen ganger, men de har blitt liggende i skuffen uten at jeg har fått lyst til å bestille "fullversjon".

(De siste månedene har jeg brukt Bare Escentuals i.d. matte foundation (innholder ikke Bismuth, den har spf15, og boksen har "Lockable Sifter".). Er veldig fornøyd, og kommer ikke til å bytte med det første.).

Gjest Niema
Skrevet

Syns ikke foundationen var noe særlig, men elsker blushen.

Skrevet

Takk for svarene folkens! Jeg kan se om jeg kan legge ut mine egne vurderinger når produktene kommer. Håper foundationen funker bedre for meg enn den har gjort for dere da.. Hehe :)

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med foundationen til tikei, den jeg har passer perfekt, syns den dekker godt og. holder ikke hele dagen for seg selv, men bruker primer fra bare escentuals og veil fra tikei :)

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med foundationen og det matte finishing-pudderet. Det finnes en annen tråd om dette forresten...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte en prøvepakke her for noen måneder siden.

Bestilte da Nøytral 2 og Nøytral 3 + noen varmere.

Bestilte også grønn og gul concealer og et angel rouge og sunrise rouge.

Jeg har, tror jeg, normal hud tone.

Huden min blir lett irritert, får lett kviser av dårlige produkter.

Likte foundation N2 og rouge Sunrise veldig godt.

Bestilte full størrelse av disse.

Concelerne var jeg ikke så fan av. Den gule var for gul og den grønne dekket røde kviser bra, men liker bedre stick form på cocealer.

Skrevet (endret)

Hei igjen! Nå har jeg fått testet produktene fra Tikei i 2 dager. De kom faktisk etter bare 3 dager! Det jeg bestilte var prøver av foundation, rouge og gul concealer. I tillegg fikk jeg en gratisprøve med bronzer. Dette + frakten kostet til sammen 69 SEK, altså 57.50 NOK. Billig!

2z6azc2.jpgmliddj.jpg

La oss starte med foundationen:

Denne har jeg i fargen W2, som er for de som har lys/normal hud og varm hudtone. Jeg var redd for at den skulle være for lys for meg, men jeg valgte den for jeg ville heller ha for lys enn for mørk. Heldigvis ble den ikke for lys og den smeltet fint inn i huden.

Hvis man bare tar ett lag på huden, får man ikke så veldig bra dekkevne. Men da kan man bare ta mer på. Denne kan nemlig lett bygges opp. På huden både ser og føles den utrolig naturlig ut. Det kjennes ikke ut som at jeg har noe foundation på og huden føles silkemyk ut. Selvfølgelig blir ikke alle kvise dekket, men det bryr jeg meg ikke så mye om. Hovedsaken er at jeg får en jevnere og friskere hud. Så denne liker jeg kjempe godt!

Rouge:

Jeg valgte en rouge i fargen Sunrise. Den er korallfarget og passer til de fleste. Denne liker jeg kjempegodt siden den er veldig drøy i bruk. Det er bare litt som skal til for å få en fin og frisk farge i kinnene. Fargen liker jeg også kjempe godt. En blanding av rosa og oransje, noe jeg liker veldig godt. God rouge!

Gul concealer:

Denne er til å ha under øynene for å nøytralisere de mørke ringene. Dette var vel det produktet jeg likte minst. Ja, den skjuler mørke ringer ganske godt NÅR man tar mye på. Dessverre ser det bare grått ut når jeg tar mye på selv når jeg tar foundation over. Denne concealeren er grei nok, men det holder ikke for meg som har veldig mørke ringer. Hvis du bare har litt, kan du sikkert bruke denne.

Bronzer:

Som sagt, denne bestilte jeg ikke, men jeg fikk den gratis. Denne likte jeg ganske godt faktisk. Selv om den kanskje kunne vært litt mer brun og litt mindre oransje/rød, så den ganske naturlig ut på huden. Denne var også veldig godt pigmentert, så det er bare litt som skal til for å få fine kinnbein.

Konklusjon: Jeg liker Tikei sine produkter kjempe godt. Noen bedre enn andre. Den gule concealer kommer jeg nok kanskje ikke til å kjøpe igjen, men foundationen og rougen skal jeg i hvertfall fortsette med. Et stort pluss er jo at det er så billig og at det er så kort leveringstid!

Endret av Diana Grace
Skrevet (endret)

Oppdatering:

Nå er jeg enda mer fornøyd med spesielt foundationen og concealeren! Jeg vet jeg sa at jeg ser grå ut under øynene når jeg tar den på, men det var nok fordi at jeg ikke brukte den helt riktig. Så nå er den helt grei å bruke faktisk. Eneste minuset er at den fremhever fine linjer under øynene på grunn av at concealeren er tørr, logisk nok. Og når det gjelder foundationen så elsker jeg den nå. Den holder ikke gjennom hele dagen, men nå bruker jeg jo ikke primer eller noe da. Men det bryr jeg meg ikke om, det viktigste er at det er finest på dagen. Dekkevnen og fargen derimot elsker jeg! De to første dagene påførte jeg med to forskjellige dårlige koster. Da var det ganske dårlig dekkevne. Men nå som jeg endelig har funnet kabukikosten min igjen, går det myyyye bedre. Siden busten er tettere er det mye lettere å oppnå høy dekkevne på kort tid. Så ja. Jeg kommer nok fortsatt ikke til å fortsette med concealeren selv om den absolutt funker, men jeg kommer definitivt til å fortsette med min kjære foundation. Jeg skal bestille den i fullversjon i dag og kommer nok aldri til å bytte den ut :)

PS. Jeg måtte ta vekk bildene av meg selv siden fargene var så utrolig misvisende...

Endret av Diana Grace
Skrevet

Å finne en fargematch synes jeg gikk lett. Jeg fikk også god hjelp av Tina (?), hun som driver Tikei.

Jeg har brukt Tikei i felre måneder, men må si jeg er litt skuffet. Og det går på holdbarhet. Er kjempefornøyd etter påføring, men etter et par timer, så føler jeg at jeg trenger en ny omgang med kabukikosten.... Noe jeg aldri får gjort i løpet av en arbeidsdag.

Så pga holdbarhet (og også en noe blankhetsfølelse) så har jeg valgt å legge Tikei innerst i sminkeskuffen en stund. Den blir nok brukt igjen, men nå prøver jeg å finne noe mer holdbart.

...lete videre...

Skrevet

Å finne en fargematch synes jeg gikk lett. Jeg fikk også god hjelp av Tina (?), hun som driver Tikei.

Jeg har brukt Tikei i felre måneder, men må si jeg er litt skuffet. Og det går på holdbarhet. Er kjempefornøyd etter påføring, men etter et par timer, så føler jeg at jeg trenger en ny omgang med kabukikosten.... Noe jeg aldri får gjort i løpet av en arbeidsdag.

Så pga holdbarhet (og også en noe blankhetsfølelse) så har jeg valgt å legge Tikei innerst i sminkeskuffen en stund. Den blir nok brukt igjen, men nå prøver jeg å finne noe mer holdbart.

...lete videre...

Har du prøvd å bruke primer under og transparent pudder over?

Skrevet

Ja jeg har prøvd begge deler. Synes ikke det hjelper stort utover dagen.

Skrevet

Ja jeg har prøvd begge deler. Synes ikke det hjelper stort utover dagen.

Å, ok. Jeg er enig i det du sier, den har ikke super holdbarhet. Men så er det ikke det jeg er ute etter heller. Så for min del elsker jeg denne foundationen :)

Skrevet

Jeg er bare ikke typen som driver og fikser på sminken i løpet av dagen. Eller, er jeg hjemme kan jeg godt gjøre det, men ikke på jobben. Derfor er jeg nå ute etter noe som holder minst en arbeidsdag. Og jeg tror jeg har funnet svaret! :)

Skrevet

Jeg har funnet ut at når jeg tar på babypudder både under og over foundationen, så blir huden mer matt og foundationen holder noen timer ekstra. Dette er nok på grunn av at babypudderet trekker ut oljen fra huden eller hvordan jeg skal forklare det, og huden blir mindre oljete. Tror det er på grunn av ingrediensen talc. Babypudderet jeg bruker inneholder jo bare talc og parfyme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...