Gå til innhold

slanke seg uten aktivitet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på lavkarbo diett hvor jeg klarte å ta av 23 kilo på 3 måneder. Men etter at jeg ikke klarte mer begynte jeg å spise enda mere. Jeg klarer å gå på en diett nå i 3 dager før det braker løs me sukker, fett og karbo. Noen som vet en måte man kan gå ned i vekt selv om man er veldig kresen på mat ( det vil si spiser helst junkfood) samtidig så kan jeg ikke trene pga knust kneskål

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil slanke deg uten noen form for aktivitet vil jeg anbefale å ikke spise i det hele tatt.

Nå er ikke det en særlig god løsning, så om du vil fortsette på samme diett (junk-food) burde du kanskje vurdere å begynne med svømming eller sykling osv. etterhvert for å unngå unødvendig belasting på kneskålen mens den kommer seg?

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon å være i, så jeg ønsker deg lykke til og god bedring :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke være særlig kresen om det er junkfood du dytter i deg. Ta et matlagingskurs eller finn noe som motiverer deg til å lage maten selv.

Skrevet (endret)

Kroppen må ha karbohydrater, men ikke så lite som 20g hver dag. Prøv å begrense deg til et sted mellom 50 - 80g pr dag, da skal du nok greie å gjenopprette balansen og unngå å hive deg over alskens mat når du går lei "slankingen". Sett av en dag i uken hvor du spiser det du har lyst på, så har du noe å se fram til.

Spis mer proteiner (kjøtt, tofu, melk osv osv), det holder deg mett lengre. Hvis du orker, kan du gå deg en liten tur hver dag eller gjøre små øvelser hjemme (google det) som ikke belaster kneet. Da har du gjort det du kan, og jeg er sikker på at det er bra nok så lenge du kontrollerer spisingen. :)

Endret av sunglasses
Skrevet

23 kilo på 3 måneder?? Jeg er imponert, er det egentlig mulig?

Hva spiste du da?? og hvor mye trente du?

Skrevet

23 kilo på 3 måneder?? Jeg er imponert, er det egentlig mulig?

Hva spiste du da?? og hvor mye trente du?

Jeg spiste 6 karbo kver dag.. Ellers så spiste jeg kun proteiner. Jeg spiste ingenting med sukker. Så var skikkelig nazi. Mye av det som jeg gikk av var jo vann og slikt. Men raste fort opp i vekt når jeg begynte å falle tilbake til sjokolade :P

Skrevet

svømming belaster ikke kneskålen din.

det er umulig å slanke seg, hvis man ikke trener! dra på svømmehall to-tre ganger i uken og saken er løst.

som noen sa før meg, du er ikke kresen hvis du bare liker junkfood? jeg føler meg bare tung i magen etter en hamburgerer, og har for lengst sluttet med den slags mat! nå blir jeg faktisk litt kvalm av det.

hvis du i utgangspunktet f.eks. liker hamburger så lag hamburgere da, men en annen variant. ta mer salat, tomat og agurk, kutt ut dressing/ketchup, og bytt ut kjøttet med kylling- eller fiskekjøtt.

dette er i alle fall en god begynnelse.

hvis du ikke liker grønnsaker, så spis i alle fall frukt. alle liker frukt! en fruktsalat tar to minutter å lage og er kjempegodt!

drikk også mye vann, som hjelper til å fjerne avfallstoffer i kroppen.

Skrevet

det er umulig å slanke seg, hvis man ikke trener! dra på svømmehall to-tre ganger i uken og saken er løst.

Dette er bare tull. Det er selvfølgelig mulig å gå ned i vekt uten å trene! Man må bare passe enda mer på maten, men ned går man da.

Gjest Coarvi
Skrevet

Om du vil slanke deg uten noen form for aktivitet vil jeg anbefale å ikke spise i det hele tatt.

det er umulig å slanke seg, hvis man ikke trener!

??? Hva i all verden er det dere to snakker om? Sett dere inn i hvordan kroppen fungerer før dere kommer med sånne dumme, innholdsløse påstander.

SELVFØLGELIG kan man slanke seg uten å trene. TS har jo til og med greid det en gang tidligere.

Formelen er enkel; spis mindre kalorier enn du forbrenner, det vet vel de fleste. Trener du ikke forbrenner du mindre, ergo kan du spise mindre (men spis for guds skyld ikke for lite).

Det positive med at du lever på junkfood er at det er enda lettere å gå ned i vekt hvis du faktisk går over til et sunt kosthold.

Hva et sunt kosthold er orker jeg ikke gå innpå, det er det jo en million tråder om. Det viktigste du må vite er hvertfall at et sunt kosthold består av variert mat, mye grønt og ikke minst matglede. Du kan fint unne deg en sjokkis i ny og ne, og en hamburger skal det vel også være plass til innimellom, hvis du bare spiser godt i hverdagen!

Og selvfølgelig, du bør prøve å bevege litt på deg, om ikke annet enn ved å gå turer, svømme litt eller hva det skal være. Men du trenger ikke slutte å spise helt som første taler indirekte foreslår, kroppen forbrenner faktisk energi selv om den ikke er i bevegelse...;)

Skrevet

TS: Les denne artikkelen om sunt kosthold, den anbefales:

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00006/IS-1259_6467a.pdf

Her har du en "matplan" basert på ett kalori-inntak på ca 1500 kalorier, om du ligger deg på dette nivået vil det kunne gi deg en rolig nedgang på ca 0,5 kilo i uken. Du skal selvfølgelig ikke følge den etter punkt og prikke, men da får du ett innblikk ca hvor mye mat og drikk 1500 kalorier ca er:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10626

Gjest Coolaid
Skrevet

det er umulig å slanke seg, hvis man ikke trener!

Sorry, det er faktisk feil. Det er 100% mulig å gå ned i vekt uten å trene. Man kan spise seg ned i vekt, og det vil ta lengre tid enn med fysisk aktivitet. Det er et regnskap over hvor mye kalorier man spiser og hvor mye man forbruker. Ved å spise ofte og få en god forbrenning, og et underskudd av riktig mengde kalorier, vil man gå ned i vekt.

Skrevet

Men raste fort opp i vekt når jeg begynte å falle tilbake til sjokolade :P

Dette er en av hovedgrunnene til at "dietter" ikke fungerer, for en dag ønsker en å spise "normalt" igjen og da kommer også kiloene tilbake.

Her er en "dagsmeny for kvinner" på ca 1500 kalorier.

http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10626

Om du bruker denne mengde mat/drikke som utgangspunkt(selvfølgelig skal du innta mat/drikke som du lilker, ikke følge denne slavisk) så vil du kunne gå ned ca 0,5 kilo per uke(ingen garanti, men det vil du se etterhvert hvordan kroppen reagerer på ett kaloriintak alla dette), noe som vil gi deg en rolig nedgang og større sannsynlighet for at den blir varig også da dette er normal mat. Når ønsket vekt er oppnådd så justerer du opp mangde mat/drikke til du merker at du holder en stabil vekt.

En kan spise alt selv om en ønsker vektnedgang, nøkkelordene er "moderte mangder".

Skrevet (endret)

kan ikke forstå hvorfor noen vil seg selv så vondt ved å bare gå rundt å tenke på kosthold. Man må jo bli helt utkjørt mentalt. Anbfelaler på det sterkeste å kombinere et greit kosthold med 2-3 treningsøkter i uka, så kan du med god samvittighet kose deg med noe ekstra i helgene.

Endret av baltazar
  • 1 måned senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tenk at det fortsatt finnes mennesker som tror på myten om at man MÅ trene for å gå ned i vekt.

Jeg kjenner godt tre personer som har gått ned masse ved å gå over til lavkarbokosthold og ikke trene. De tre kan ikke trene av diverse helsemessige årsaker.

I tillegg vet jeg om en hel haug med folk (venner av venner, søsters kollegaer osv) som har gjort det samme. Så det er godt mulig å gå ned i vekt uten å trene ja!

MEN man går raskere ned i vekt om man har muligheten til å trene i tillegg til å legge om kostholdet. Og dessuten får man jo bedre kondis og blir sterkere i kroppen, så trening er absolutt et pluss om man kan det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke BARE ved lavkarbokosthold man kan gå ned i vekt uten å trene. Hvor ofte skal denne livsstilen glorifiseres?

Forrige uke spiste jeg helt normal mat, kuttet ikke ut noen grupper mat. Jeg spiste både knekkebrød, frukt, grønnsaker, kylling og fisk, brød, forskjellig type pålegg som kyllingskinke, jordbærsyltetøy, egg... Jeg gikk ned 1.1 kilo og jeg trente ikke det fnugg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...