Gå til innhold

Ang katteallergi!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er allergisk mot katt og har bor sammen med en katt. Reagerer slik at jeg får utslett, røde øyner med puss, tett/rennende nese og klør mye. Uaktuelt å kvitte seg med katten men lurer på om det er noen konsekvenser når jeg daglig blir utsatt for allergi? Katten har bodd her i mange år så huset er jo infisert med katt... Har atopisk eksem som går hand i hand med astma om det har noe å si. Kan jeg utvikle luftveisproblem etterhvert? 

Hjelp? 

Anonymkode: bf7ee...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar du allergimedisin da?

Vask deg ofte på henda og støvsug hver dag.

Anonymkode: 80ba8...1d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil antagelig oppleve at allergien din blir gradvis verre, og at medisiner har stadig mindre effekt. Astmaen din og eksemen vil antagelig forverres ettersom kroppen din settes i stadig høyere beredskap. Til slutt må enten du eller katten gå om du skal klare å ha et tilnærmet normalt liv.

Anonymkode: 85252...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil antagelig oppleve at allergien din blir gradvis verre, og at medisiner har stadig mindre effekt. Astmaen din og eksemen vil antagelig forverres ettersom kroppen din settes i stadig høyere beredskap. Til slutt må enten du eller katten gå om du skal klare å ha et tilnærmet normalt liv.

Anonymkode: 85252...43a

Uenig. Mamma har hatt astma hele livet i tillegg til allergi mot pelsdyr. Vi har 5 katter og med allergimedisin lever hun et helt normalt liv. Ingen forverring av astmaen. Snakk med en lege, det er det beste.

Anonymkode: 25499...aef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...