AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Er det noen som vet om man må bo i feks Trondheim/Bergen/Oslo for å kunne ta lektorstudiet, eller går det an å være student og reise til skolen for eksamener osv, og bare være der iblant? Ser at mange andre studier går dette an, og til og med GLU går an å ta på deltid - lektor er jo mer teoribasert (unntatt praksis) så dette burde jo gå an..? Anonymkode: 37420...8a1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Så lenge du møter opp på det som er obligatorisk i studiet (praksis, noen forelesninger og seminarer osv.), og du møter på eksamen, så skal det nok gå fint. En jeg kjenner tok første året lektor i Trondheim, men bodde på Oppdal. Det gikk fint så lenge han møtte opp på det som var obligatorisk, så da måtte han reise til Trondheim. Det krevde jo at han var mer strukturert og leste mer på egen hånd, siden han ikke var i vanlige forelesninger, men han besto eksamen Anonymkode: 9f47b...dda
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Takk for svar! Vet du om det er mye obligatorisk, sånn at jeg må være der ukentlig e.l.? Bor ganske langt unna alle byene som har studiet skjønner du (ca 6t) Anonymkode: 37420...8a1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Takk for svar! Vet du om det er mye obligatorisk, sånn at jeg må være der ukentlig e.l.? Bor ganske langt unna alle byene som har studiet skjønner du (ca 6t) Anonymkode: 37420...8a1Det er jeg litt usikker på, men vet at i begynnelsen av studiet er det lite obligatorisk. Kun de første par ukene, og så 1-2 dager i semesteret, ellers er alt frivillig. Men hvis du går inn på nettsidene til studiet på de ulike studiestedene, så vil jeg tro at det står en oversikt over obligatoriske krav og aktiviteter, samt at det finnes kontaktinformasjon slik at du kan sende mail og spørre skolen direkte Anonymkode: 9f47b...dda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå