AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg prøver å lage litt babymat til vesla og er ikke fan av ferdiglagde matglass. Synes det er litt vanskelig så tar gjerne i mot tips. Det vanskelige er hva flytende jeg kan tilsette slik at det ikke blir tørt? Prøvde å lage laks og moste dette men det ble jo så tørt at det var uspiselig. Prøvde meg på spagetti men også dette ble tørt! I dag har jeg tatt frem litt lammebiter ( som jeg kanskje kan koke kraft på) Kyllingfileet Laks Brokkoli Potet Blomkål Tips :-) Ps hva med krydder / salt / pepper / urter ? Anonymous poster hash: 98beb...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Del Skrevet 12. oktober 2015 Anbefaler deg gruppen hjemmelaget babymat på Facebook, mange oppskrifter og mye inspirasjon. Anonymous poster hash: 780f5...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 12. oktober 2015 #3 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Jeg prøver å lage litt babymat til vesla og er ikke fan av ferdiglagde matglass. Synes det er litt vanskelig så tar gjerne i mot tips. Det vanskelige er hva flytende jeg kan tilsette slik at det ikke blir tørt? Prøvde å lage laks og moste dette men det ble jo så tørt at det var uspiselig. Prøvde meg på spagetti men også dette ble tørt! I dag har jeg tatt frem litt lammebiter ( som jeg kanskje kan koke kraft på) Kyllingfileet Laks Brokkoli Potet Blomkål Tips :-) Ps hva med krydder / salt / pepper / urter ? Anonymous poster hash: 98beb...d00 Fisk og kjøtt kan du finmose sammen med kokte grønnsaker i en blender eller med stavmikser For å få en mer flytende konsistens bruker du kokevannet fra grønnsakene, da får du med noe av vitaminene også. Ikke bruk salt i hjemmelaget babymat, ikke bra for nyrene til de små Endret 12. oktober 2015 av lulus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 12. oktober 2015 #4 Del Skrevet 12. oktober 2015 Min likte dette: - Laks/ ørret eller annen fisk, gulrot (og diverse andre grønnsaker som måtte passe) most med "eplesaus", dvs eplejuice, usaltet smør og timian. - Hvit fisk med grønnsaker med "appelsinsaus", dvs appelsinjuice/ presset appelsin, usaltet smør og basilikum. - Hjemmelaget makrell i tomat, dvs kokt makrell, hvitløk og kokte, flådde tomater - Hjemmelaget bolognesesaus (ventet med pasta til han kunne tygge selv) - Gryte med lammedeig (diverse grønnsaker, urter og krydder kokt med eplemost) - Most kylling i kraft, med diverse tilbehør som potetmos + sviskemos eller tomatsaus (kokte, flådde tomater, hvitløk og gulrot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 12. oktober 2015 #5 Del Skrevet 12. oktober 2015 Tilsett fett for å gjøre det mer næringsrikt og bløtere. Enten kaldpresset olje eller ekte smør (meierismør ). Smør er ett av unntakene på meieriprodukter som man kan bruke i babymat. Du kan også tilsette rå eggeplomme (norske egg!!) I mat som ikke er alt for varm og skal serveres med en gang for å få mye fin næring og bløtere konsistens. Som en annen over foreslår, meld deg inn i gruppen hjemmelaget babymat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå