AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Del Skrevet 10. august 2015 Prøver å legge ut dette her også, og håper på mer respons... Til dere som selv jobber innen business sektoren eller har partnere/ektefeller som gjør det. Hva er det man kan forvente av mengden sosialt samvær og nettverksbygging? Og hvor tett kontakt er det normalt å få med kollegaer? Og hva er greit/ikke greit mtp. alkoholinntak og oppførsel på sosiale jobbarrangement? Mange spørsmål dette...:-P Jeg er selv i en HELT annen sektor. Vi er relativt nyetablert småbarnsfamilie, og jeg lurer på hva jeg kan forvente/forlange av min (relativt nyansatte) partner? Noen som har noen erfaringer, meninger eller tanker rundt dette? Setter pris på innspill :-) Anonymous poster hash: d0de8...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Del Skrevet 10. august 2015 Ingen som har noen tanker eller meninger? -TS Anonymous poster hash: d0de8...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Del Skrevet 10. august 2015 Jeg jobber innenfor internasjonal business og går av og til på middager i forbindelse med jobben. I min jobb er det ikke snakk om mer enn en gang i måneden, ofte mindre. Det hender også at vi går ut og spiser lunsj med leverandører. Om jeg reiser i jobben min går vi ut og spiser hver kveld. Vi tar gjerne et glass vin eller to til maten, men ikke noe mer. Jeg tror business-middager har blitt mer nøkterne de siste årene. Dette var nok veldig mye større på 80-tallet, hvor alt måtte skje ansikt til ansikt. Har i hvert fall hørt at det var mye rock'n roll i bransjen min på den tiden, det er det ikke nå lenger... Jeg opplever det som relativt valgfritt om man ønsker å tilbringe tid med kolleger utenom jobben. Det er greit å si fra om man ikke orker eller har tid. Anonymous poster hash: d42a5...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. august 2015 #4 Del Skrevet 10. august 2015 Jeg tror det kommer helt an på bedriften. Der jeg jobber (en del internasjonal business) så er det lite sosialisering for de fleste av oss. De som har direkte kundekontakt har naturligvis en del mer, men også der er ofte besøk hos kunder begrenset til noen timer på dagen så det blir i høyden en lunch. Ofte har man leiebil og "vertskapet", altså kunden, skal tilbake på jobb så det blir vann/mineralvann til maten. Har vi besøk av kunder så er det en selvfølge at vi inviterer på middag en kveld hvis de er her flere kvelder. Men selv da er de fleste av oss forskånet fra å delta. Det blir helst adm. dir. og evt avdelingsleder som må stille. Ved slike anledninger er alkoholinntaket typisk for...ja...middag. En drink før maten, 2-3 glass vin til maten og kaffe avec etterpå. De gangene jeg har vært med på slikt sniker jeg meg unna velkomstdrinken eller tar noe alkoholfritt da, så drikker jeg litt vin til maten og takker nei til avec og ja til kaffe. Ingen reagerer på det. Reiser jeg i jobbøyemed så er jeg ofte alene så da blir det en burger og cola... . Ved de sjeldne anledninger jeg reiser sammen med noen så blir det gjerne pizza og evt. en øl for den som vil det. Jeg holder meg oftest til mineralvann eller brus. Vi kommer gjerne til bestemmelsesstedet sent på kvelden så det er bare å hive i seg noe mat og komme seg til sengs for man skal gjerne tidlig opp og på møte dagen etter. Kollegialt sett er vi ikke spesielt sosiale. Vi går ut sammen en kveld eller to i året og spiller bowling eller finner på andre ting og ender da gjerne på en pub utpå kvelden. Der kan nok alkoholinntaket bli....litt av hvert . Men som sagt skjer ikke det ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Del Skrevet 10. august 2015 Jeg tror min venninne er ute på noe i jobbsammenheng 1-2 kvelder i uken... De er veldig sosiale da. Både ting arrangert av jobben, og ting som tas initiativ til av kollegene. De har blitt en ganske sammensveiset gjeng, slik jeg har skjønt det, og det kan vel bli litt alkoholinntak på de sene kveldene! Men disse oppleggene kan være alt fra 1 times ettermiddagskurs til en helaften på byen ;-) Anonymous poster hash: d0de8...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå