AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #21 Del Skrevet 20. juli 2015 Ikke sant, kvalmende å høre at folk vil forby disse menneskene denne muligheten. Det du sa om Saudi-Arabia ja, det er jo sånne plasser de må dra om dette blir forbudt. Så en video, eller, jeg orket ikke se den rett og slett. Det var ei stakkars filippinsk dame som hadde blitt voldtatt av flere menn og ble kuttet opp over hele kroppen, hun døde av skadene. Ingen au-pairer som får slik behandling i Norge såvidt meg bekjent. Å sammenlikne med alskens andre land er sjelden matnyttig, for man finner alltids eksempler på forhold som er verre enn det man diskuterer. Dette er jo bare argumenter basert på føleri, på samme måte som mange av innvandringstilhengerne her inne. Men man kan dessverre ikke redde hele verden. Rent næringslivsmessig så er er au pair ordningen en uting, det er faktisk en del som lever av å tilby tjenester som dette også i det norske markedet (ofte er disse også utenlandske arbeidstakere), men disse konkurrerer da med folk på slavelønn hvilket ikke er fair konkurranse. Folk som ønsker personlige tjenere boende hos seg får heller betale for det, på lik linje med andre som kjøper fulltidstjenester. Anonymous poster hash: 3653b...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #22 Del Skrevet 20. juli 2015 Å sammenlikne med alskens andre land er sjelden matnyttig, for man finner alltids eksempler på forhold som er verre enn det man diskuterer. Dette er jo bare argumenter basert på føleri, på samme måte som mange av innvandringstilhengerne her inne. Men man kan dessverre ikke redde hele verden. Rent næringslivsmessig så er er au pair ordningen en uting, det er faktisk en del som lever av å tilby tjenester som dette også i det norske markedet (ofte er disse også utenlandske arbeidstakere), men disse konkurrerer da med folk på slavelønn hvilket ikke er fair konkurranse. Folk som ønsker personlige tjenere boende hos seg får heller betale for det, på lik linje med andre som kjøper fulltidstjenester. Anonymous poster hash: 3653b...7b7 Mine utsagn er ikke basert på føleri. Jeg syns det virker som om ordningen fungerer som den skal, noen sosialister klarer nå bare å få det til å dreie seg om andre ting. For all del, kan godt fjerne ordningen for min del, men det burde fortsatt være greit å betale de 5400+kr i mnd + kost og losji. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #23 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvorfor bare Filippinere? Da kan vi godta at Polakker kommer hit og må godta timelønn til 47 kr. Latviske det samme. Og andre nasjoner som har langt mindre inntekt enn Norge. Grunnen til at de vil avvikle ordningen,er at den ikke fungerer lengre,slik den var tenkt.Og det har vært grov utnyttelse. De kan ikke lovverket i Norge, de er dårlig på språket. Det kommer ikke opp før lenge etterpå. Så bare for at de unngår prostitusjon så er det greit med dette? Det finnes nok av folk i Norge som er ledige som kan vaske huset ditt.Anonymous poster hash: 6c51d...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #24 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg er heller for å fortsette au pair ordningen enn å ta inn 8000 syriske flyktninger. Au-pair ordningen redder mange liv. Det fører til en kulturutveksling som kanskje ikke nordmenn forventer, men filippinere er flinke til å tilpasse og adoptere en holdning i samfunnet de befinner seg og tar dette tilbake til hjemlandet sitt. F.eks lærer de at det går an å oppdra barn uten å måtte slå dem. (dette er fortsatt vanlig der nede) Likestilling i parforhold. Viktigheten av kunnskap, da de er sterke i sin tro. Det blir mange dyrere som kan ta den jobben i Norge. Da slipper kommunene å fø de. Anonymous poster hash: 83922...e86 Anonymous poster hash: 6c51d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #25 Del Skrevet 20. juli 2015 Anonymous poster hash: 6c51d...25f Så du tror at folkene derifra ikke vet viktigheten av kunnskap? Barnemishandling er ikke utbredt på Filippinene. Anonymous poster hash: 6c51d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #26 Del Skrevet 20. juli 2015 Å sammenlikne med alskens andre land er sjelden matnyttig, for man finner alltids eksempler på forhold som er verre enn det man diskuterer. Dette er jo bare argumenter basert på føleri, på samme måte som mange av innvandringstilhengerne her inne. Men man kan dessverre ikke redde hele verden. Rent næringslivsmessig så er er au pair ordningen en uting, det er faktisk en del som lever av å tilby tjenester som dette også i det norske markedet (ofte er disse også utenlandske arbeidstakere), men disse konkurrerer da med folk på slavelønn hvilket ikke er fair konkurranse. Folk som ønsker personlige tjenere boende hos seg får heller betale for det, på lik linje med andre som kjøper fulltidstjenester. Anonymous poster hash: 3653b...7b7 Arnstad sier jo selv at det er leit at au pairene utnyttes. Er ikke dette føleri så vet ikke jeg. Problemet med hennes uttalelser om dette er at det mangler innsikt og kunnskap om hvordan de fleste au pairene faktisk har det i Norge. Det er flaut. Er det noen som lange tradisjoner på å importerer billig arbeidskraft i Norge så er det jo bønder. Skal vi også avskaffe dette? Det er jo utnytting av de stakkars utenlandsarbeidere. Anonymous poster hash: 83922...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #27 Del Skrevet 20. juli 2015 Arnstad sier jo selv at det er leit at au pairene utnyttes. Er ikke dette føleri så vet ikke jeg. Problemet med hennes uttalelser om dette er at det mangler innsikt og kunnskap om hvordan de fleste au pairene faktisk har det i Norge. Det er flaut. Er det noen som lange tradisjoner på å importerer billig arbeidskraft i Norge så er det jo bønder. Skal vi også avskaffe dette? Det er jo utnytting av de stakkars utenlandsarbeidere. Anonymous poster hash: 83922...e86 Å påpeke at ordningen utnyttes er da ikke føleri, dessuten er det enkelt å finne næringslivsmessige argumneter for at den bør avvikles. For at man skal kunne ha et mest mulig fritt samfunn der bedrifter har lik mulighet til å konkurrere så kan man ikke ha særordninger for enkelte områder som f. eks. barnepass og husvask som au pairer brukes til. Selvsagt bør man også slå hardt ned på bønder, om de bryter lovverket eller om de benytter seg av særordninger. Men en stilling som ordinær arbeidstaker på en gård er da ikke det samme som en au pair da sistnevnte jobber i en særordning som ikke hører hjemme i et moderne samfunn. Anonymous poster hash: 3653b...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #28 Del Skrevet 20. juli 2015 Så du tror at folkene derifra ikke vet viktigheten av kunnskap? Barnemishandling er ikke utbredt på Filippinene.Anonymous poster hash: 6c51d...25f Jo så absolutt! Men feil type kunnskap, kunnskap som vi tar for gitt her i Norge. F.eks vet de fleste nordmenn om kosthold, gud avgjør ikke skjebnen osv osv... ubeskytta sex er utbredt der nede, for det er gud som bestemmer om du får barn eller ikke. Den katolske kirken som dessverre har altfor stor makt der nede anbefaler ikke prevensjon. Barnemishandling ikke er utbredt på Filippinene??? Si det til barna på barnehjem, lever på gata eller i bygda eller på skolen. For noen år siden var Norge med på å avdekke en internasjonal pedo-ring som har fått herja på Filippinene i mange år. De utnyttet fattige og desperate foreldre i å voldta barna deres og filme dette mot betaling. Jeg er på Filippinene hvert år og besøker barnehjem og skoler i utkantstrøk med klær som jeg har fått via finn.no. Anonymous poster hash: 83922...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 20. juli 2015 #29 Del Skrevet 20. juli 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/sp-vil-avskaffe-au-pair-ordningen/a/23491634/ LO og nå SP tar til ordet for å forby au-pair ordningen. Det er sikkert en gjeng med sosialister i andre partier som også er imot, det er jeg sikker på. Dette er et strålende eksempel på hvordan slike mennesker ikke er så solidariske som de skal ha det til. Å forby denne ordningen vil være en katastrofe for au-pair'ene, da denne ordningen er en gullkantet ordning for dem. De kommer hit å tjener masse penger, som løfter dem opp i hjemlandet sitt. Da de gjerne tar med midlene sine tilbake, til gode for dem og samfunnet der de bor. Samtidig er det ikke uvanlig med hykleri i fra sosialister, de er gjerne utformet slik at de skal bestemme hva som er best for deg og dine, men det er gjerne basert på dems eget behov. Derfor er også sosialister imot hverandre ofte. Et eksempel her er at SP ikke har noe imot at bøndene kan bruke "au-pairer" til å plukke jordbær og plante purreløk. Men at noen som vil betale for litt hushjelp har de mye imot tydeligvis. Huff, gir meg ende over! Det er ingen som er imot hushjelp; det skal bare behandles på lik linje som all annen midlertidig arbeidsinnvandring. Au Pair ordningen er IKKE en ordning for billig hushjelp, og siden det er rimelig klart at Au Pair ordningen stort sett KUN misbrukes i Norge, er det helt naturlig å legge den ned. Så kan man heller se på å legge grunnlag for en løsning i erstatning som sikrer billig hushjelp. Vi trenger ikke pervertere Au Pair ordningen for resten av verden for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #30 Del Skrevet 20. juli 2015 Jo så absolutt! Men feil type kunnskap, kunnskap som vi tar for gitt her i Norge. F.eks vet de fleste nordmenn om kosthold, gud avgjør ikke skjebnen osv osv... ubeskytta sex er utbredt der nede, for det er gud som bestemmer om du får barn eller ikke. Den katolske kirken som dessverre har altfor stor makt der nede anbefaler ikke prevensjon. Barnemishandling ikke er utbredt på Filippinene??? Si det til barna på barnehjem, lever på gata eller i bygda eller på skolen. For noen år siden var Norge med på å avdekke en internasjonal pedo-ring som har fått herja på Filippinene i mange år. De utnyttet fattige og desperate foreldre i å voldta barna deres og filme dette mot betaling. Så nordmenn har noe å lære de om kosthold? Det var det latterlige jeg har hørt. Det er vel få som lever så sunt som de. Du kan jo se hva kostholdet har gjort med oss.Jeg tenkte på familier med barn,der er ikke barnemishandling utbredt.Desverre på barnehjem skjer vonde ting,der som andre land. Uten at vi skal godta det. Jeg er på Filippinene hvert år og besøker barnehjem og skoler i utkantstrøk med klær som jeg har fått via finn.no. Anonymous poster hash: 83922...e86 Så du tror at nordmenn skal omvende de i troen når de kommer hit? Hva slags sprøyt er du kommer med?vi har da nok av innvandrere i Norge som vi ser som lever som de har lært. At katolske kirke har makt,og folket er streng i troen,er sant. Vi tror på vår kirke,og har vår tro. Vi tror det er det riktige.Folk i ekteskap der er nok ikke forskjellig fra oss. Så du tror de er ute å har seg overalt uten prevansjon? Jeg kjenner mye folk derifra. Jeg jobber med de hele tiden. Anonymous poster hash: 6c51d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #31 Del Skrevet 20. juli 2015 PS. Ble noe feil her...det ene svaret mitt ligger inne i ditt svar. Og angående pedo-ring en du nevner....det er det over hele verden. Senest nå i sommer ble det avdekket en svær sak i Trøndelag med tilknytning til hele landet. Anonymous poster hash: 6c51d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #32 Del Skrevet 20. juli 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/sp-vil-avskaffe-au-pair-ordningen/a/23491634/ LO og nå SP tar til ordet for å forby au-pair ordningen. Det er sikkert en gjeng med sosialister i andre partier som også er imot, det er jeg sikker på. Dette er et strålende eksempel på hvordan slike mennesker ikke er så solidariske som de skal ha det til. Å forby denne ordningen vil være en katastrofe for au-pair'ene, da denne ordningen er en gullkantet ordning for dem. De kommer hit å tjener masse penger, som løfter dem opp i hjemlandet sitt. Da de gjerne tar med midlene sine tilbake, til gode for dem og samfunnet der de bor. Samtidig er det ikke uvanlig med hykleri i fra sosialister, de er gjerne utformet slik at de skal bestemme hva som er best for deg og dine, men det er gjerne basert på dems eget behov. Derfor er også sosialister imot hverandre ofte. Et eksempel her er at SP ikke har noe imot at bøndene kan bruke "au-pairer" til å plukke jordbær og plante purreløk. Men at noen som vil betale for litt hushjelp har de mye imot tydeligvis. Huff, gir meg ende over! Det er ikke vanlig at bønder har folk på slavelønn? Har du eksempler? Vet det er mange polakker og latviske som jobber i landbruket med anstendig lønn. Årsaken er at nordmenn ikke vil ha jobbene. Eks jordbærplukking. Vil være der som andre yrker at noen utnytter folk,uten at vi skal godta det. Nå er det ikke mangel på folk som kan vaske huset ditt,her i Norge. Og det har ingenting med at staten skal styre ditt liv. Hvordan tror du det ville ha vært for folk om du skulle styre alt selv? Da hadde alle folk personer fra andre land som slaver. Anonymous poster hash: 6c51d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #33 Del Skrevet 20. juli 2015 Så du tror at nordmenn skal omvende de i troen når de kommer hit? Hva slags sprøyt er du kommer med?vi har da nok av innvandrere i Norge som vi ser som lever som de har lært. At katolske kirke har makt,og folket er streng i troen,er sant. Vi tror på vår kirke,og har vår tro. Vi tror det er det riktige.Folk i ekteskap der er nok ikke forskjellig fra oss. Så du tror de er ute å har seg overalt uten prevansjon? Jeg kjenner mye folk derifra. Jeg jobber med de hele tiden. Anonymous poster hash: 6c51d...25f Så har vi forskjellig inntrykk. Mitt er basert på egne observasjoner basert på utvikling ved tilførelse av kunnskap. Jeg vil langt ifra kalle det for sprøyt. I deres kultur er de eldre klokest og gammeldags syn. Deres mening og kunnskap respekteres i aller høyeste grad. Har du forresten hørt om en Filippinske innvandrere i Norge som nekter å integrere seg i Norge? Disse overfører gode norske tradisjoner og levesett i hjemlandet. Hørt om filippinske innvandrere som er dømt for å ha slått barna sine i Norge? Sendt tilbake barna til hjemlandet for å avnorske de? Jeg har ennå tilgode å høre om slike tilfeller. landet er mindre enn Norge og har likevel rundt 100mill innbyggere og er en av de raskest økende i antall i verden. Våkne opp da! Hadde ett mye lengre svar, men med mobil er det dessverre ikke lett. God ettermiddag! Anonymous poster hash: 83922...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #34 Del Skrevet 20. juli 2015 Kulturutveksling begynte det med. Vi får si som det er. Hushjelp. På fransk betyr au pair på likefot.Syns dere virkelig at det er det? Å bruke argument som det er som hjelp for de, for da slipper de prostitusjon. For en enkel argumentasjon.Anonymous poster hash: 6c51d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #35 Del Skrevet 20. juli 2015 Anbefaler dere å gå inn på: vårt lands nye tjenere hos Minerva Anonymous poster hash: 6c51d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #36 Del Skrevet 20. juli 2015 http://www.nrk.no/norge/ikke-stortingsflertall-for-au-pair-forbud-1.12464389 Nok en gang taper sosialistene teehee, de er i opposisjon akkurat der de hører hjemme, marxistsosialistene i SV og nazionalsosialistene i SP, de siste får i det minste mer tid til å lage enda flere støttegrupper til Breivik på Facebook Anonymous poster hash: 7e555...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 20. juli 2015 #37 Del Skrevet 20. juli 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/sp-vil-avskaffe-au-pair-ordningen/a/23491634/ LO og nå SP tar til ordet for å forby au-pair ordningen. Det er sikkert en gjeng med sosialister i andre partier som også er imot, det er jeg sikker på. Dette er et strålende eksempel på hvordan slike mennesker ikke er så solidariske som de skal ha det til. Å forby denne ordningen vil være en katastrofe for au-pair'ene, da denne ordningen er en gullkantet ordning for dem. De kommer hit å tjener masse penger, som løfter dem opp i hjemlandet sitt. Da de gjerne tar med midlene sine tilbake, til gode for dem og samfunnet der de bor. Samtidig er det ikke uvanlig med hykleri i fra sosialister, de er gjerne utformet slik at de skal bestemme hva som er best for deg og dine, men det er gjerne basert på dems eget behov. Derfor er også sosialister imot hverandre ofte. Et eksempel her er at SP ikke har noe imot at bøndene kan bruke "au-pairer" til å plukke jordbær og plante purreløk. Men at noen som vil betale for litt hushjelp har de mye imot tydeligvis. Huff, gir meg ende over! I dette tilfellet for en gangs skyld er jeg enig med sosialistene. Au-pair må avvikles snarest siden dette er en ordning som i aller største grad er grovt misbrukt - både av au-pair og de som tror at au-pair er lik slave. Når au-pairer i hoppetall kommer for å tjene penger, gifte seg med nordmenn og blir permanent og ikke for kulturutveksling, da er det ingen vits i å ha ordningen lenger slik den er i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #38 Del Skrevet 20. juli 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/sp-vil-avskaffe-au-pair-ordningen/a/23491634/ LO og nå SP tar til ordet for å forby au-pair ordningen. Det er sikkert en gjeng med sosialister i andre partier som også er imot, det er jeg sikker på. Dette er et strålende eksempel på hvordan slike mennesker ikke er så solidariske som de skal ha det til. Å forby denne ordningen vil være en katastrofe for au-pair'ene, da denne ordningen er en gullkantet ordning for dem. De kommer hit å tjener masse penger, som løfter dem opp i hjemlandet sitt. Da de gjerne tar med midlene sine tilbake, til gode for dem og samfunnet der de bor. Samtidig er det ikke uvanlig med hykleri i fra sosialister, de er gjerne utformet slik at de skal bestemme hva som er best for deg og dine, men det er gjerne basert på dems eget behov. Derfor er også sosialister imot hverandre ofte. Et eksempel her er at SP ikke har noe imot at bøndene kan bruke "au-pairer" til å plukke jordbær og plante purreløk. Men at noen som vil betale for litt hushjelp har de mye imot tydeligvis. Huff, gir meg ende over! Grunnen til at de ikke ønsker det er fordi Au Pairene ikke mottar en beskattet norsk oljeregulert industriarbeiderlønn og at denne ikke betales ut av vertsfamiliens beskattede inntekt. Da hadde det sikkert vært greit, da hadde jo Staten virkelig tjent på det. Anonymous poster hash: d6929...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå