AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Hei Har bestilt 4 klematis (2l potte) fra en planteskole, men det er 3 uker til jeg kan plante de (flytter til nytt hus ). Lurer på om det går bra å ha de i potta i 3 uker, eller om jeg bør plante de i noe større/sette de i drivhus etc? Har kjøpt klematis før på plantasjen etc, og der har de jo kanskje stått en god stund i potta? Anonymous poster hash: c6d91...bb7
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Hei Har bestilt 4 klematis (2l potte) fra en planteskole, men det er 3 uker til jeg kan plante de (flytter til nytt hus ). Lurer på om det går bra å ha de i potta i 3 uker, eller om jeg bør plante de i noe større/sette de i drivhus etc? Har kjøpt klematis før på plantasjen etc, og der har de jo kanskje stått en god stund i potta? Anonymous poster hash: c6d91...bb7 Det går helt fint å vente til du har flyttet. Bare la de stå lyst og pass på at de får nok vann så bør det gå helt greit Ps - husk å lese litt om planting av klematis før du planter de, de bør blant annet stå ganske dypt (dypere enn man tror om man ikke vet det fra før), men det er mulig du får med instrukser fra planteskolen på det, hvis ikke er det lett å finne på nett Lykke til med flyttingen Endret 15. juli 2015 av Rumle 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå