AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg har hatt en tøff periode, og kjenner at jeg trenger å gå en del ned i vekt for jeg "føler" alltid "mindre" når jeg er veldig slank/tynn, og nå er det så mye å ta inn at det blir for mye! Her inne er det helt sikkert flere av dere som har gode tips til vektnedgang og som sitter på god kunnskap om også "riktig" mat. Jeg vil spise sunt, og vil at maten skal ha både riktig og viktig næring. Høres dette OK (eller "greit" ut) EKS: Frokost: To gulost-skiver med mange tynne skiver av reddiker Lunsj: Brokkolispirer og alfafaspirer + 1 fersken Middag: Suppe/buljong med gulrøtter/eller blomkålsuppe Kvelds: 1 grovt knekkebrød med makrell i tomat På forhånd tusen takk Anonymous poster hash: 2d9c0...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannerlig Skrevet 30. juni 2015 #2 Del Skrevet 30. juni 2015 Min personlige trener anbefalte ei på treningssentret å spise fem ganger om dagen for å øke forbrenningen. Frokosten er spesielt viktig, håper du kan legge litt extra til den. Og, du, vær snill med deg selv, på alle vis:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 30. juni 2015 #3 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg syntes det hørtes veldig lite ut. Er det kun skiver med ost til frokost? Eller brødskiver? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #4 Del Skrevet 30. juni 2015 Min personlige trener anbefalte ei på treningssentret å spise fem ganger om dagen for å øke forbrenningen. Frokosten er spesielt viktig, håper du kan legge litt extra til den. Og, du, vær snill med deg selv, på alle vis:) slutt og betal for en personlig trener som lærer bort sånt tull. når du spiser har ingen effekt på forbrenningen din. Men og stadig hive i seg mat gjennom dagen kan drastisk øke apetitten din, så om noe så virker det mot sin hensikt. Spis et lite underskudd og vær i fysisk aktivitet, så går man ned i vekt. Anonymous poster hash: 7cdb1...239 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Del Skrevet 30. juni 2015 Takk for svar, Sannerlig Kanskje om jeg drikker litt appelsinjuice til frokosten i stedet for vann. Og innimellom spiser et noen druer eller litt grønnsaker som et lite ekstramåltid. . Anonymous poster hash: 2d9c0...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #6 Del Skrevet 30. juni 2015 Mini-Mio: Gulost - skiver uten brød.. Bare gulost tenkte jeg, og en hel reddik i mange tynne skiver. Jeg synes det også er kjempegodt. . : ) Anonymous poster hash: 2d9c0...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 30. juni 2015 #7 Del Skrevet 30. juni 2015 Alt for lite protein. Spis en kyllingfilet eller noe slikt ila dagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannerlig Skrevet 30. juni 2015 #8 Del Skrevet 30. juni 2015 slutt og betal for en personlig trener som lærer bort sånt tull. når du spiser har ingen effekt på forbrenningen din. Men og stadig hive i seg mat gjennom dagen kan drastisk øke apetitten din, så om noe så virker det mot sin hensikt. Spis et lite underskudd og vær i fysisk aktivitet, så går man ned i vekt. Anonymous poster hash: 7cdb1...239 LOL Du kunne stort sett altså nada i forhold til hva ts presenterte og hva jeg svarte på, men måtte si det uansett. Ok:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #9 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg har hatt en tøff periode, og kjenner at jeg trenger å gå en del ned i vekt for jeg "føler" alltid "mindre" når jeg er veldig slank/tynn, og nå er det så mye å ta inn at det blir for mye! Her inne er det helt sikkert flere av dere som har gode tips til vektnedgang og som sitter på god kunnskap om også "riktig" mat. Jeg vil spise sunt, og vil at maten skal ha både riktig og viktig næring. Høres dette OK (eller "greit" ut) EKS:Frokost: To gulost-skiver med mange tynne skiver av reddikerLunsj: Brokkolispirer og alfafaspirer + 1 ferskenMiddag: Suppe/buljong med gulrøtter/eller blomkålsuppeKvelds: 1 grovt knekkebrød med makrell i tomatPå forhånd tusen takk Anonymous poster hash: 2d9c0...6a3 Ja, alle "måltidene" dine er det samme som min frokost alene....eller faktisk mindre. Dette her er oppskriften på katastrofe og sulting. Du kommer garantert til å gå på en smell.Anonymous poster hash: 05117...61b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HarlemsNocturne Skrevet 30. juni 2015 #10 Del Skrevet 30. juni 2015 Det høres ut som du har en spiseforstyrrelse TS. Jeg rapporterer tråden. Håper du får hjelp 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leonie Skrevet 30. juni 2015 #11 Del Skrevet 30. juni 2015 Det der høres rett og slett alt for lite ut. Det er bra at du vil spise sunt, men du må få i deg mye mer enn det du foreslår. Hvor mye veier du, og hvor høy er du? Og hvor aktiv er du? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Del Skrevet 30. juni 2015 Det høres ut som du har en spiseforstyrrelse TS. Jeg rapporterer tråden. Håper du får hjelp Men vær så snill ikke gjør det, jeg trenger hjelp til å bli tynn nå, for det vil "redde" meg litt fremover i situasjonen jeg er i. Det betyr veldig mye å få tips, og som jeg skrev så vil jeg ikke at det skal være helt uforsvarlig eller uten viktig næring. Men forstår at du tenker sånn altså.. Anonymous poster hash: 2d9c0...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 30. juni 2015 #13 Del Skrevet 30. juni 2015 slutt og betal for en personlig trener som lærer bort sånt tull. når du spiser har ingen effekt på forbrenningen din. Men og stadig hive i seg mat gjennom dagen kan drastisk øke apetitten din, så om noe så virker det mot sin hensikt. Spis et lite underskudd og vær i fysisk aktivitet, så går man ned i vekt. Anonymous poster hash: 7cdb1...239 Og du må slutte å snakke om ting du tydeligvis ikke har peiling på! Forbrenningen er i stor grad avhengig av at matinntaket er hyppig nok, og 5-6 mindre måltider om dagen er ideelt. Spiser man sjelden gjør man seg selv en bjørnetjeneste fordi forbrenningen går tilsvarende ned. Med mindre man holder den kunstig oppe ved å være fysisk aktiv dagen lang. Ts; Protein i hvert måltid hjelper kroppen til å stabilisere blodsukkeret, så sørg for å få i deg det i en eller annen form i hvert måltid. Karbohydrater trenger du også litt mer av enn du har skissert her, hvis ikke risikerer du å gå veldig fort opp igjen etter endt krampetak. Hvor høy og hvor gammel er du egentlig? Dette høres veldig lite ut for de aller fleste kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramona Skrevet 30. juni 2015 #14 Del Skrevet 30. juni 2015 Det er sikkert greit nok å holde på sånn i 1-2 uker uten å dø. Men i utgangspunktet er det for lite mat. Du trenger mer proteiner og karbo- i alle fall en av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 30. juni 2015 #15 Del Skrevet 30. juni 2015 Å spise lite for å gå ned i vekt vil kanskje fungere en periode, men i det lange løp så funker det veldig dårlig. Du har jo ikke tenkt å spise sånn resten av livet, vel? Så snart du har nådd idealvekta di og begynner å spise normalt igjen vil du nok legge på deg en god del igjen. Nå vet jeg ikke hvordan kostholdet ditt er nå, men dersom det er nogenlunde normal vil jeg heller anbefale å forsette å spise det samme som du gjør nå, men å bare kutte ned mengden litt. Feks. forsyner du deg to ganger til middag, så kutt ned til en. Lurt å drikke masse vann også. Da holder ikke kroppen så mye på vann og du kan kvitte deg med litt vannvekt. Lurt å også begynne å trene/være aktiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #16 Del Skrevet 30. juni 2015 Og du må slutte å snakke om ting du tydeligvis ikke har peiling på! Forbrenningen er i stor grad avhengig av at matinntaket er hyppig nok, og 5-6 mindre måltider om dagen er ideelt. Spiser man sjelden gjør man seg selv en bjørnetjeneste fordi forbrenningen går tilsvarende ned. Med mindre man holder den kunstig oppe ved å være fysisk aktiv dagen lang. Ts; Protein i hvert måltid hjelper kroppen til å stabilisere blodsukkeret, så sørg for å få i deg det i en eller annen form i hvert måltid. Karbohydrater trenger du også litt mer av enn du har skissert her, hvis ikke risikerer du å gå veldig fort opp igjen etter endt krampetak. Hvor høy og hvor gammel er du egentlig? Dette høres veldig lite ut for de aller fleste kvinner. Det hadde vært flott om du viste til seriøs forskning på dette, for all forskning jeg har lest tilsier at dette overhodet ikke stemmer. Og til TS, dette høres rett og slett altfor lite ut. En ting er ønsket om å gå ned nå, men vil du ikke ha en sunn og sterk kropp også i fremtiden? For opplegget du legger opp til, er sulting, verken mer eller mindre. Anonymous poster hash: 36b5e...89a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 30. juni 2015 #17 Del Skrevet 30. juni 2015 Det hadde vært flott om du viste til seriøs forskning på dette, for all forskning jeg har lest tilsier at dette overhodet ikke stemmer. Og til TS, dette høres rett og slett altfor lite ut. En ting er ønsket om å gå ned nå, men vil du ikke ha en sunn og sterk kropp også i fremtiden? For opplegget du legger opp til, er sulting, verken mer eller mindre. Anonymous poster hash: 36b5e...89a Du finner sikkert forskning opp og i mente hvis du leter litt på nett, dette er basic kunnskap om kroppens funksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #18 Del Skrevet 30. juni 2015 Palamina: Takk for svar : ) Jeg får jo litt karbohydrater gjennom den kosten jeg har skissert, men tror du jeg trenger mer? Kommer til å ta et glass appelsinjuice også. Om jeg spiser f.eks en kalkunfilet-skive (pålegg), men uten brød, så blir det litt ekstra protein der også. Jeg trenger å gå ganske mye ned i vekt, og fort. Vet at det ikke høres smart ut, men jeg orker ikke være meg i den kroppen jeg har nå. Har ikke så lyst til å si hvor høy og hvor mye jeg veier, og slike opplysninger... Anonymous poster hash: 2d9c0...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #19 Del Skrevet 30. juni 2015 Og du må slutte å snakke om ting du tydeligvis ikke har peiling på! Forbrenningen er i stor grad avhengig av at matinntaket er hyppig nok, og 5-6 mindre måltider om dagen er ideelt. Spiser man sjelden gjør man seg selv en bjørnetjeneste fordi forbrenningen går tilsvarende ned. Med mindre man holder den kunstig oppe ved å være fysisk aktiv dagen lang. Ts; Protein i hvert måltid hjelper kroppen til å stabilisere blodsukkeret, så sørg for å få i deg det i en eller annen form i hvert måltid. Karbohydrater trenger du også litt mer av enn du har skissert her, hvis ikke risikerer du å gå veldig fort opp igjen etter endt krampetak. Hvor høy og hvor gammel er du egentlig? Dette høres veldig lite ut for de aller fleste kvinner. Dette er så bullshit at jeg må le. enn å ta så skråsikkert feil. Du er vel også en av disse tåpene som tror at man kan påvirke testosteronnivået betydelig gjennom baseøvelser. Det du sier er rett og slett copy paste blogginnhold. Ser du også på klokka etter trening så du rekker å få i deg protisen før vinduet stenger? Du må bare søke opp undersøkelser som for lengst har tatt liv av den gamle myten av atmåltidshyppigehet har noe som helst å si for forbrenningen. Det har kun innvirkning på blodsukker og appetitt, som igjen selvfølgelig kan påvirke aktivitet og trening, men ikke i den grad at det vil ødelegge vektnedgang så lenge kaloriinntaket er det samme. Anonymous poster hash: 7cdb1...239 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #20 Del Skrevet 30. juni 2015 Du finner sikkert forskning opp og i mente hvis du leter litt på nett, dette er basic kunnskap om kroppens funksjoner. haha, nei, dette er myter som sånne blogglesere som deg sprer ukritisk rundt. Anonymous poster hash: 7cdb1...239 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg