AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Denne blir som anonym, blir for nært Er det mulig å foreta en inseminasjon hjemme? Vi er et gift par som lengter etter nr 2, og har straks kommet over 12 PP, men det betyr ikke at vi har hatt like gode muligheter hver PP. Dvs, mannen reiser mye i jobben, og er ofte borte flere ganger i mnd. Noen ganger i 5 dager, men mest en uke. Og foreløpig har vi kun kunnet forsøke skikkelig på 5 pper. Nå ser det ut som at alle reisene hans krasjer totalt med el i en lang periode framover. Nesten helt opp mot jul! Om syklusene mine forblir stabile da, men det er ingen ting som tilsier at de ikke skal holde seg der de er. De nærmeste sjansene vi har, er perioder hvor han reiser 2 dager før el. Sånn type at jeg har EL på tirsdag, og han reiser søndag. Vi vil jo kunne ha sex på søndagen, men det har vi gjort mange ganger før uten resultat. Jeg har plagdes siden ungdomsårene med PH verdien der nede, for å si det enkelt, så jeg tror nesten det er for "surt" for sædcellene og overleve så lenge som det. Jeg jobber selvølgelig med det, men det blir nok aldri optimalt, bare nok til at jeg selv ikke plages. Dessuten mistenker jeg at egget slippes på kvelden på el dagen, og da blir det jo nesten 3 dager før den er i posisjon til å ta i mot noen sædcelle. Eller? Derfor lurer vi litt på dette med inseminasjon. Vi lurer på ganske masse, og tenkte det kunne være greit å spørre her før vi undersøker videre. Vi bor milevis fra nærmeste privat klinikk og det offentlige vil vel kanskje ikke hjelpe oss før 12 pp. Er det i det heletatt mulig å oppbevare sæd sikkert i 1-2 dager før man inseminerer det? Leser at det er en risiko med bakterier, og at klinikker "vasker" all sæd bla. Siden folk har klart det med engangsprøyte (uten nål selvfølgelig), så er jeg ikke så bekymret for hvordan jeg skal få det inn ( ), er mer bekymret over om det i det hele tatt er forsvarlig mtp tiden. Hva tror dere? Lost case? Anonymous poster hash: 4eff0...ed7
Biloba Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Denne blir som anonym, blir for nært Er det mulig å foreta en inseminasjon hjemme? Vi er et gift par som lengter etter nr 2, og har straks kommet over 12 PP, men det betyr ikke at vi har hatt like gode muligheter hver PP. Dvs, mannen reiser mye i jobben, og er ofte borte flere ganger i mnd. Noen ganger i 5 dager, men mest en uke. Og foreløpig har vi kun kunnet forsøke skikkelig på 5 pper. Nå ser det ut som at alle reisene hans krasjer totalt med el i en lang periode framover. Nesten helt opp mot jul! Om syklusene mine forblir stabile da, men det er ingen ting som tilsier at de ikke skal holde seg der de er. De nærmeste sjansene vi har, er perioder hvor han reiser 2 dager før el. Sånn type at jeg har EL på tirsdag, og han reiser søndag. Vi vil jo kunne ha sex på søndagen, men det har vi gjort mange ganger før uten resultat. Jeg har plagdes siden ungdomsårene med PH verdien der nede, for å si det enkelt, så jeg tror nesten det er for "surt" for sædcellene og overleve så lenge som det. Jeg jobber selvølgelig med det, men det blir nok aldri optimalt, bare nok til at jeg selv ikke plages. Dessuten mistenker jeg at egget slippes på kvelden på el dagen, og da blir det jo nesten 3 dager før den er i posisjon til å ta i mot noen sædcelle. Eller? Derfor lurer vi litt på dette med inseminasjon. Vi lurer på ganske masse, og tenkte det kunne være greit å spørre her før vi undersøker videre. Vi bor milevis fra nærmeste privat klinikk og det offentlige vil vel kanskje ikke hjelpe oss før 12 pp. Er det i det heletatt mulig å oppbevare sæd sikkert i 1-2 dager før man inseminerer det? Leser at det er en risiko med bakterier, og at klinikker "vasker" all sæd bla. Siden folk har klart det med engangsprøyte (uten nål selvfølgelig), så er jeg ikke så bekymret for hvordan jeg skal få det inn ( ), er mer bekymret over om det i det hele tatt er forsvarlig mtp tiden. Hva tror dere? Lost case? Anonymous poster hash: 4eff0...ed7 Hjemme må dere basere dere på fersk sæd, den dør fort når dere ikke kan oppbevare den optimalt. Sæden klarer seg lengre i systemet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Hjemme må dere basere dere på fersk sæd, den dør fort når dere ikke kan oppbevare den optimalt. Sæden klarer seg lengre i systemet ditt. Takk for svar Men finnes det ingen gode måter å oppbevare den på hjemme? Anonymous poster hash: 4eff0...ed7
Biloba Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Takk for svar Men finnes det ingen gode måter å oppbevare den på hjemme? Anonymous poster hash: 4eff0...ed7 Ikke meg bekjent. Klinikken har den i inkubatorskap, og selv da bare kortvarig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Ikke meg bekjent. Klinikken har den i inkubatorskap, og selv da bare kortvarig. Ok Tusen hjertelig for godt svar hvertfall Anonymous poster hash: 4eff0...ed7
Gjest Gjest_Idja Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Du kan jo be legen om primolut, så du kan forskyve syklusen slik at du har EL når han ikke reiser. Riktignok ikke en idiotsikker metode, men ufarlig å prøve?
Gjest Wei Wei Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Når man skal levere sæden til sædprøven i et glass, så passer det bare hvis man har 1-1,5 timers reisevei og til og med da må man holde glasset varmt inntil kroppen sin. Det betyr vel at spermen ikke overlever mange timer utenfor kroppen og uten spesielle maskinerier. Ser at du sier 12 pp, mens dere egentlig kunne ha truffet i 5 av dem. Da blir det galt å regne slik. Du bør telle at dere har prøvd i 5 pp, men at dere samtidig brukte 12 mnd. Da blir det plutselig ikke så uvanlig at du ikke ble gravid ennå. Dare har jo ikke prøvd "lenge". Lykke til. Bare sats på at 2-3 dager før el er nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå