AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #21 Del Skrevet 16. mai 2015 Sparer til å være økonomisk uavhengig som 42-åring. Anonymous poster hash: ee909...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vorin Skrevet 16. mai 2015 #22 Del Skrevet 16. mai 2015 Sparer til bryllup og hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KMT Skrevet 16. mai 2015 #23 Del Skrevet 16. mai 2015 Sparer til nye vinduer, drenering, innredning av kjeller etc. Sparer også til ferie, barnet vårt og generelt til buffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #24 Del Skrevet 16. mai 2015 I alle disse "hvor mye sparer du i måneden?"- trådene, sparer folk tydelig vis mange tusen kr per måned, alt fra 3.000 - 25.000 per måned, og mange er gjerne de som eier bolig fra før av, så hva er det dere egentlig sparer til? Alle kan svare Anonymous poster hash: 739df...3a5 Designervesker, kanskje ny klokke og ny bil :DAnonymous poster hash: dc1d4...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pengebingen Skrevet 16. mai 2015 #25 Del Skrevet 16. mai 2015 Vi sparer over 20.000 hver mnd, og eier leilighet i dag. Men, den er langt unna jobb, så vi sparer til å kjøpe bolig i Oslo så jeg kan slutte å pendle Målet er å ha minst mulig boliglån for å fortsatt ha robust og god økonomi selv etter å ha kjøpt i hovedstaden. Og hva vi skal spare til senere, det får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 16. mai 2015 #26 Del Skrevet 16. mai 2015 I utgangspunktet sparer jeg pga. leiligheta, fiksa opp litt ting, samt at det har vært noen uforutsette utgifter. Ellers har jeg nesten aldri reist, så håper å kunne ta meg en skikkelig ferie når jeg er ferdig med studiene (selv om hus- og studielån sikkert burde prioriteres). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #27 Del Skrevet 17. mai 2015 Sparer ikke til noe spesielt, men liker å ha endel på konto, tilfelle jeg har lyst på noe ekstra, til feks en ferie, veske eller andre ting. Anonymous poster hash: e0e90...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 17. mai 2015 #28 Del Skrevet 17. mai 2015 Leilighet. Har spart 17 Kroner og 50 Øre så langt. Anonymous poster hash: 69e62...7b1 Da er du godt i gang! Sparer til oppussing av hus, blant annet nytt kjøkken. Eier et skikkelig oppusingsobjekt, så det meste av sparepenger går til dette. Sparer også til pensjon i eget fond, og gjennom privat pensjonsordning på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinglepetra Skrevet 17. mai 2015 #29 Del Skrevet 17. mai 2015 Sparer slik at jeg kan betale ned boliglånet, så raskt som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #30 Del Skrevet 17. mai 2015 Sparer slik at jeg kan betale ned boliglånet, så raskt som mulig. Etter det da? Hva skal du spare til da? Og når er det greit og begynne å unne seg et romslig budsjett uten å tenke for mye på sparing? Anonymous poster hash: 739df...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. mai 2015 #31 Del Skrevet 17. mai 2015 Etter det da? Hva skal du spare til da? Og når er det greit og begynne å unne seg et romslig budsjett uten å tenke for mye på sparing? Anonymous poster hash: 739df...3a5 Når du har råd til begge deler? Jeg har økt spareandelen i takt med inntekten min. Dvs at jeg begynte med å sette meg mål om en ukes sydenferie pr år. Da måtte jeg spare 500/mnd som et minimum, da inntekten økte så økte jeg beløpet til 1.000/mnd. Når inntekten økte igjen startet jeg sparing i fond med 500/mnd, dette er nå økt til 1000/mnd. Dette vil ikke bli økt ytterligere. Så har jeg en korttidssparing som går på å sette av et fast beløp til regninger som ikke kommer hver måned. Nå er jeg kommet så langt at jeg ikke trenger å bruke disse lenger, så da blir de stående og blir min buffersparing. I hele denne tiden har jeg fortsatt hatt et klesbudsjett og regelmessig frisørbesøk. Nøkkelen er budsjett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #32 Del Skrevet 17. mai 2015 Etter det da? Hva skal du spare til da? Og når er det greit og begynne å unne seg et romslig budsjett uten å tenke for mye på sparing?Anonymous poster hash: 739df...3a5 Jeg unner meg nok i hverdagen, med det budsjettet jeg har lider jeg ingen nød. Grunnet dette har jeg ikke noe problem med å spare og leve slik jeg gjør nå. Jeg har satt av penger til fritid og fornøyelser hver eneste måned. Når boliglånet er nedbetalt skal jeg kjøpe meg en større bolig. Anonymous poster hash: b0c0a...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #33 Del Skrevet 17. mai 2015 Sparer til pensjon, til å ha mellomlegget til nyere bil ved neste bilkjøp, til ferie. Boligen er 100% min Anonymous poster hash: 0a9fb...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathj Skrevet 17. mai 2015 #34 Del Skrevet 17. mai 2015 Leilighet og reiser. Elsker å reise, vil eie leiligheten jeg bor i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #35 Del Skrevet 17. mai 2015 Sparer til pensjon, til å ha mellomlegget til nyere bil ved neste bilkjøp, til ferie. Boligen er 100% min Anonymous poster hash: 0a9fb...625 Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 739df...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippa90 Skrevet 17. mai 2015 #36 Del Skrevet 17. mai 2015 Sparer til ferie, skattesmell, julegaver, interiørting, pusse opp bad, buffer(vil ha ca 100000 der neste år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mai 2015 #37 Del Skrevet 17. mai 2015 (endret) Drømmedrivhuset, buffer og fremtiden Endret 17. mai 2015 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex Turner Skrevet 18. mai 2015 #38 Del Skrevet 18. mai 2015 Sparer på BSUen, ellers sparer jeg ikke til noe spesielt men setter av noen tusen til sparing per måned. Liker egentlig bare å se summen på kontoen vokse. Nesten litt for mye, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #39 Del Skrevet 18. mai 2015 Sparer for ser ingen grunn til å bruke opp pengene bare for å bruke penger. Disse pengene er tenkt brukt til alderdom/pensjon, buffer, dersom det dukker opp gode tilbud på noe litt dyrere jeg bare må ha. Anonymous poster hash: 1a6a9...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #40 Del Skrevet 18. mai 2015 Sparer på BSUen, ellers sparer jeg ikke til noe spesielt men setter av noen tusen til sparing per måned. Liker egentlig bare å se summen på kontoen vokse. Nesten litt for mye, hehe Hvor mye sparer du i måneden? :-) Anonymous poster hash: 739df...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå