PurpleRain Skrevet 4. mars 2015 #1 Del Skrevet 4. mars 2015 Hei (spørsmål til dem som har diagnosen) Tenker du i svart/hvitt om mennesker? Enten så "elsker" du dem eller så "hater" du dem? Hvis de gjør noe som gjør at du føler at de vil deg vondt vil de alltid være onde i ditt hode? Eller kan det forandre seg? F.eks. hvis de gjør noe dagen etter som er positivt, kan du da gå over til å "elske" dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Del Skrevet 4. mars 2015 Tja.. Er jo et menneske jeg også, ikke bare en diagnose. Ikke alt er så svarthvitt selv om jeg har borderline. Ikke direkte onde i mitt hodet, men slemme. Var feks ei som fløy på meg, kastet meg over en skolepult og kvelte meg, hadde ikke spilt noe rolle om hun hadde reddet noens liv, hun er slem og det vil hun alltid være. Også pga andre ting hun har gjort mot meg og andre. Anonymous poster hash: d0e48...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Del Skrevet 5. mars 2015 som sagt over - jeg er menneske, så jeg forstår jo. Har hatt en sånn periode i kveld faktisk, men jeg ser ikke på personen som slem eller ond. Men jeg er såret og sint over at jeg ikke fikk den reaksjonen jeg ville ja - som jeg forstår er urimelig, men jeg er forbanna. H*n vet jo ikke hva jeg vil, så jeg forstår at dette er idiotisk. Men følelsene er vanvittig sterke selv om jeg har sosiale antenner, og egentlig tar mer utover meg selv. Det skal sies, at det er mer meg som får kjørt meg, emosjonelt, ikke h*n. I kveld i hvert fall. Anonymous poster hash: 3f7d1...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Del Skrevet 5. mars 2015 Nei, jeg gjør ikke det. Svart/hvit-tenkning om personer er kun ett trekk (av ni) ved lidelsen, og ikke alle har det trekket selv om man har lidelsen.Anonymous poster hash: e9d7e...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleRain Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 5. mars 2015 Har diagnosen selv. Lurer på hvordan svart/hvit tenkningen "fungerer" hos andre. Skjønner at det ikke trenger å være enten eller, men hva er mest vanlig (for deg). Hvis noen gjør eller sier noe som treffer deg på en negativ måte vil du da alltid ha en et negativt syn på personen? Eller kan det skifte fort, hvis de f.eks. gjør eller sier noe som treffer deg på en positiv måte? For meg er det den siste. Jeg kan snakke med en person, så kan personen si noe som gjør meg sint. Så kan personen prøve å gjøre meg blid igjen, hvis jeg "føler" at de virkerlig mener det så kan jeg få et positivt syn på personen igen. Men så kan personen si noe nytt som treffer meg på en negativ måte, og jeg er tilbake til å mislike personen. Jeg er ikke så god på å formulere meg, håper dere skjønner hva jeg mener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Del Skrevet 6. mars 2015 Har diagnosen selv. Lurer på hvordan svart/hvit tenkningen "fungerer" hos andre. Skjønner at det ikke trenger å være enten eller, men hva er mest vanlig (for deg). Hvis noen gjør eller sier noe som treffer deg på en negativ måte vil du da alltid ha en et negativt syn på personen? Eller kan det skifte fort, hvis de f.eks. gjør eller sier noe som treffer deg på en positiv måte? For meg er det den siste. Jeg kan snakke med en person, så kan personen si noe som gjør meg sint. Så kan personen prøve å gjøre meg blid igjen, hvis jeg "føler" at de virkerlig mener det så kan jeg få et positivt syn på personen igen. Men så kan personen si noe nytt som treffer meg på en negativ måte, og jeg er tilbake til å mislike personen. Jeg er ikke så god på å formulere meg, håper dere skjønner hva jeg mener. Det kommer jo helt an på hva personen har gjort og hvem det er.Anonymous poster hash: d0e48...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Del Skrevet 6. mars 2015 Har diagnosen selv. Lurer på hvordan svart/hvit tenkningen "fungerer" hos andre. Skjønner at det ikke trenger å være enten eller, men hva er mest vanlig (for deg). Hvis noen gjør eller sier noe som treffer deg på en negativ måte vil du da alltid ha en et negativt syn på personen? Eller kan det skifte fort, hvis de f.eks. gjør eller sier noe som treffer deg på en positiv måte? For meg er det den siste. Jeg kan snakke med en person, så kan personen si noe som gjør meg sint. Så kan personen prøve å gjøre meg blid igjen, hvis jeg "føler" at de virkerlig mener det så kan jeg få et positivt syn på personen igen. Men så kan personen si noe nytt som treffer meg på en negativ måte, og jeg er tilbake til å mislike personen. Jeg er ikke så god på å formulere meg, håper dere skjønner hva jeg mener. Dette tror jeg de fleste uten noen diagnose også kan tenke. SLUTT å identifiser deg for mye med diagnosen din. Du ER IKKE din diagnose, selv om du HAR en diagnose. Du er et menneske med følelser, som mange andre! Anonymous poster hash: 2c88d...ee0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå