Gå til innhold

Gavehjelp til vanskelig venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har ei venninne som er supervanskelig og kjøpe julegave til, og trenger virkelig hjelp - sliter veldig med å være kreativ akkurat her. Vi har en avtale innad i venninnegjengen at gaven skal koste maks 100 kr, og bare det gir jo noen begrensninger. Gavekort er uaktuelt, da hun fikk dette fra flere av de andre venninnene i fjor (pga samme problem som meg i år), og dette var visst litt "kjedelig". Hun ønsker seg heller ikke noe til hjemmet da dette var noe hun hadde altfor mye av fra før av. Såper/bodylotion/skrubb/håndklær og lignende er også uaktuelt da dette er noe hun får av andre i jentegjengen. Trenger virkelig hjelp her. Hun er student, jobber mye ved siden av studiene og har samboer. Hun er veldig glad i dyr og har en kanin, samt at hun liker ting som har med hårfrisyrer og gjøre (dessverre har hun allerede en haug med hårfrisyre-bøker, ting til håret i alle mulige farger og fasonger o.l. fra før av). Vin, te, god kaffe er også uaktuelt da dette er ting hun ikke liker.

Håper noen kan komme med noen gode tips til rundt 100-lappen? Tusen takk!

Anonymous poster hash: 59963...bc6
Skrevet

Ukeblad/interiørblad/aktuelt hobbyblad + sjokolade el juleøl el cider

Liten termos

Noe matgreier a la en god ost+ kjeks, spesiell matolje/saus

Blomst hvis hun ikke reiser bort i jula; altså en liten sammenplanting, evt en julestjerne el svibel du stæsjer litt på selv.

Skrevet

Ukeblad/interiørblad/aktuelt hobbyblad + sjokolade el juleøl el cider

Liten termos

Noe matgreier a la en god ost+ kjeks, spesiell matolje/saus

Blomst hvis hun ikke reiser bort i jula; altså en liten sammenplanting, evt en julestjerne el svibel du stæsjer litt på selv.

Tusen tusen takk for tips!

Det første KAN funke (så den skal jeg ha litt i bakhodet), men hun er ikke så glad i å lese blader og sånn.

Termos har hun fra før - og da det kommer til mat er hun altfor kresen :-(

Hun skal bort i jula dessverre, så blomst passer også dårlig.

Anonymous poster hash: 59963...bc6

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det beste er jo om flere i vennegjengen går sammen om å spleise på slike gaver slik at man kan kjøpe noe større sammen + at valgmulighetene til hva man kan kjøpe blir større.

Skrevet

Er dere såpass gode venninner at dere går ut og spiser sammen? Går på kino sammen? Da er ett alternativ å invitere på "kino med popcorn og brus" en mulighet. At dere to går sammen, hun velger film og du betaler. Dere kan eventuelt spise lunch (utvalgt sted som ikke er dyrt) der du betaler? Jeg har fått "gavekort" på begge disse tingene og det var veldig koselige gaver og få. Har også fått julegave med "selvvalgt middag" hjemme hos ei av venninnene mine, utrolig kjekt det også.

Andre forslag: Har de vedovn? Da er det alltid nyttig med ved. Liker hun å reise? Hva med bagasjevekt? Nakkepute til fly? Liten beholder til å fylle på parfyme (se: enklere liv for flere tips til den som liker å reise).

Spiser hun godteri? I tilfelle har de fine gaveposer med ulike ting på apoteket, søstrene grene og flere andre butikker.

Hun liker ikke vin, kaffe osv, men hva med krydder hvis hun lager mat? Små pakker med spennende krydder kan være gøy for noen.

Har hun smarttelefon? Hva med vanter/hansker hun kan bruke samtidig som hun trykker på telefonen? Helt unyttig ting, men klart alternativ til den som har alt.

Foreløpige forslag, kommer tilbake dersom det dukker opp flere ting.

Anonymous poster hash: cc729...7f1
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Et pledd, en duk, et forkle, dvd, bok, lys, servietter, varme sokker, en topp, en neglelakk, pyntegjenstand eller håndkle.

Endret av tekjerringa
Skrevet

Snakk om å være kresen...

Anonymous poster hash: 4bd65...da5
  • Liker 5
Gjest Margit Spat
Skrevet

Hun ville fått noe spiselig/som kan brukes opp hvis jeg skulle kjøpt noe til henne: en gavepose med litt god sjokolade, te, drops, en fin olivenolje, krydder eller liknende. Du får ikke råd til alle disse tingene, men noe av det kan kombineres til å bli ca 100 kr.

Skrevet

Hva med sjokoladepålegg eller noe annet godt fra Nicolas Vahe? :) Jeg gir en liten litt dyr håndsåpe (fra durance?) og sjokoladepålegg fra Vahe til flere venninner til jul i år. Blir ca. 100 kr:)

Skrevet

Gi bidraget til Røde Kors el og send henne kortet 👍👍

• Liker 3
Skrevet

Er dere såpass gode venninner at dere går ut og spiser sammen? Går på kino sammen? Da er ett alternativ å invitere på "kino med popcorn og brus" en mulighet. At dere to går sammen, hun velger film og du betaler. Dere kan eventuelt spise lunch (utvalgt sted som ikke er dyrt) der du betaler? Jeg har fått "gavekort" på begge disse tingene og det var veldig koselige gaver og få. Har også fått julegave med "selvvalgt middag" hjemme hos ei av venninnene mine, utrolig kjekt det også.

Andre forslag: Har de vedovn? Da er det alltid nyttig med ved. Liker hun å reise? Hva med bagasjevekt? Nakkepute til fly? Liten beholder til å fylle på parfyme (se: enklere liv for flere tips til den som liker å reise).

Spiser hun godteri? I tilfelle har de fine gaveposer med ulike ting på apoteket, søstrene grene og flere andre butikker.

Hun liker ikke vin, kaffe osv, men hva med krydder hvis hun lager mat? Små pakker med spennende krydder kan være gøy for noen.

Har hun smarttelefon? Hva med vanter/hansker hun kan bruke samtidig som hun trykker på telefonen? Helt unyttig ting, men klart alternativ til den som har alt.

En sekk ved til jul, pent pakket inn :skratte:

Anonymous poster hash: 97a44...393

• Liker 2
Skrevet

Hadde eg skulle kjøpt denne gåva, hadde eg valt kortreist mat (syltetøy, saft, honning e.l.) og kanskje noko god sjokolade, f.eks frå Vahe, som ei anna nemner. Lukke til!

Skrevet

Dette er jo kjempenyttig! Her oppe i nord, som en opprinnelig søring, fryser jeg hånda av meg hver eneste gang jeg skal ta av votten for å sjekke noe på mobilen. Man får så utrolig tørre hender av å gå med bare hender i kulden.

Anonymous poster hash: 5316b...f48

Skrevet

JEg har sverget til pinterest i år for gode og personlige julegave tips, du kan jo søke litt rundt der :D

Anonymous poster hash: 5d4a7...713
Skrevet

Hun pusser vel tenna? Jula har 3 tannbørster til 5kr. 60 tannbørster bør holde en stund tenker jeg..

Anonymous poster hash: d2c00...4c7
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...