AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #1 Del Skrevet 24. november 2014 Jeg holder på å lære meg å løpe, og for øyeblikket klarer jeg å løpe 3km sammenhengende, noe jeg er veldig fornøyd med Målet er å komme opp i fem kilometer etterhvert, og har meldt meg på et 5km løp til sommeren. Nå løper jeg sammenhengende på 8 km/t i 22.5 minutter, men øker litt hver uke. Vil gjerne oppnå forbedring og tar gjerne i mot tips! Jeg har forstått at man også bør drive intervalltrening, og at dette skal være bra for å øke tempoet på løpinga? Hvordan bør en intervalløkt som passer til mitt nivå se ut? Hvor ofte bør jeg trene intervalltrening og hvor ofte bør jeg løpe langt? og hvordan bør jeg forandre dette programmet ettersom formen min blir bedre? Anonymous poster hash: fc563...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UngMann1986 Skrevet 25. november 2014 #2 Del Skrevet 25. november 2014 10 minutter jogging som oppvarming, så 4 x 4 minutter intervaller, hvor du løper raskere. 2 minutter pause med rask gange mellom intervallene. Effektivt, og alle kan klare det, siden man må tilpasse tempoet til sitt nivå. Prøv feks 10 km/t i intervallene. Løp dette 1 gang per uke i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 26. november 2014 #3 Del Skrevet 26. november 2014 Støtter 4x4, du kan også forsøke med 3min pause til å begynne med. Stinging på mølla i invervallene kan også være fint. Etter hvert som formen blir bedre vil du kunne løpe raskere i intervallene og evnt også ta kortere pauer (1-2min som minimum). Jeg begynte selv med 4x4 da jeg tok opp løpinga igjen og synes det var gøy og effektivt (men selvfølgelig skikkelig slitsomt når det står på). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UngMann1986 Skrevet 27. november 2014 #4 Del Skrevet 27. november 2014 Støtter 4x4, du kan også forsøke med 3min pause til å begynne med. Stinging på mølla i invervallene kan også være fint. Etter hvert som formen blir bedre vil du kunne løpe raskere i intervallene og evnt også ta kortere pauer (1-2min som minimum). Jeg begynte selv med 4x4 da jeg tok opp løpinga igjen og synes det var gøy og effektivt (men selvfølgelig skikkelig slitsomt når det står på). Lykke til! 3 minutters pauser er helt klart lov Jeg måtte faktisk ta 3 minutter i to av pausene på trening i går selv Glemte å nevne at man ikke skal stå stille i pausene, men jogge rolig, eller eventuelt rask gange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 28. november 2014 #5 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Tusen takk Endret 28. november 2014 av bambis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UngMann1986 Skrevet 14. januar 2015 #6 Del Skrevet 14. januar 2015 Tusen takk Hvordan har det gått med løpingen, Bambis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 18. januar 2015 #7 Del Skrevet 18. januar 2015 Hvordan har det gått med løpingen, Bambis? Så koselig at du spør Jeg løper fortsatt, og merker jo at det går framover. Så det er gøy! Men synes det er morsommere å løpe langt enn det er å løpe intervaller. Så da blir det ofte til at jeg gjør det, men jeg prøver å legge inn noen intervalløkter innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå