Gå til innhold

kaketopp

sommerbrud04

Anbefalte innlegg

hvor kjøpte dere kaketoppen? Jeg synes mange av de som konditoriene har er så "plastikk" med masse blonder og slikt på. vil gjerne ha en nokså enkel, men kan godt se litt "solid" ut..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sånn veldig for kaketopper, men var innom Glas Magasinet i går for å skrive gavelister og så der noen pene (i kjøkkenavdelingen, der de selger ting og tang til kaker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er heller ikke for sånne "amerikanske" store kaketopper.. derfor leter jeg etter en enkel en. Skal prøve glassmagasinet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de aller fleste kaketopper er litt kitschy... Men for all del: Det kan jo være gøy å ha det for det! :wink:

Vi skal ha bryllupskake fra Pascal og de svanene er bare nyydelige... Så hva med å ha noe annet på toppen enn de tradisjonelle kaketoppene i plast? En flink konditor vil nok med glede lage noe fint i sukker, sjokolade, marsipan etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, pascal sine kaker er nydelige! men, vi får ikke tak i slikt her på vestlandet, ikke der hvor jeg bor iallefall! Noen som vet om noen dyktige konditorer i stavanger/sandnes- området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos notabene og andre bokhandlere har de litt "finere" figurer i "porselen"..uten masse kunstige blomster og sløyfer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja' date=' pascal sine kaker er nydelige! men, vi får ikke tak i slikt her på vestlandet, ikke der hvor jeg bor iallefall! Noen som vet om noen dyktige konditorer i stavanger/sandnes- området?[/quote']

Jeg har dessverre ikke noen navn å gi deg i ditt område. Men hvis du finner en som er dyktig, så kan du jo ta med bilder av f.eks Pascal-kaker du synes er pene eller liknende fra blader/internett. En flink konditor bør ta utfordringen fra deg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår kaketopp i en bokhandel i Oslo, og denne var ikke i plast. Men allikevel endte vi opp med å ikke bruke den da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke kaketopp på bryllupskaken. Kakene er gjerne så fine i seg selv at det blir litt "too much" med kaketopp. Men vi hadde flere små brudepar stående rundt på kakebordet i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha marsipan-kake og istedenfor kaketopp skal vi printe et bilde av oss på det øverste marsipanlokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha marsipan-kake og istedenfor kaketopp skal vi printe et bilde av oss på det øverste marsipanlokket.

Stilig!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha kaketopp på kransekaka? Jeg tror kanskje vi dropper hele kaketoppen på marsipankaka jeg.. skal innom til konditoren og si fra at vi heller vil ha roser, slik som resten av kaka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig å ha kaketopp på kransekaka? Jeg tror kanskje vi dropper hele kaketoppen på marsipankaka jeg.. skal innom til konditoren og si fra at vi heller vil ha roser' date=' slik som resten av kaka :)[/quote']

Vel, vanlig og vanlig..........mamma ordnet med kransekaker (2 stk) til vårt bryllup g hun ville gjerne ha brudepar på dem og det fikk hun. I tillegg hadde svigermor bakt en kake som hun hadde satt brudepar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bestilte kaketoppen fra scotland,siden mannen min hadde kilt på seg,måtte vi få kaketoppmann med kilt.den var ikke så veldig tradisjonell men morsom,ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...