Teriyaki Skrevet 21. september 2014 #21 Del Skrevet 21. september 2014 Her må jeg følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #22 Del Skrevet 22. september 2014 Er vel ingen som slår det som kjøpes i butikken? Elsker tacokrydder og MÅ ha det på kjøttdeigen. Den fra El Taco er bare helt amazing. Anonymous poster hash: 235ff...0e3 Enig! Ingen slår den på smak, dumt at den er så usunn med mye sukker...Anonymous poster hash: 8d55d...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. september 2014 #23 Del Skrevet 22. september 2014 Enig! Ingen slår den på smak, dumt at den er så usunn med mye sukker...Anonymous poster hash: 8d55d...f26 Og salt! Jeg skal prøve meg på hjemmelagd til helgen i alle fall, rett og slett for å slippe alt saltet og sukkeret. Ikke at jeg synes det er krise å spise vanlig taco 1-2 ganger i mnd slik som vi gjør, men jeg synes det blir litt mye nå når det ikke bare er jeg som påvirkes av hva jeg spiser. Gleder meg veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 23. september 2014 #24 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg bruker også den fra Trines Matblogg. Vi syns det er kjempe god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 25. september 2014 #25 Del Skrevet 25. september 2014 Får man kjøpt korianderfrø på Meny? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #26 Del Skrevet 26. september 2014 Denne oppskriften er en favoritt her: 1 ss paprikapulver 1 ss chilipulver 1 ss spisskummin 2 ts hvitløkspulver 2 ts oregano 1 ts cayennepepper 2 ts salt 1 ts pepper Jeg prøvde denne i kveld. DEN var god den! 😍 Hadde litt over 2 ss krydder til 400g kjøttdeig og i underkant av 1dl vann. Lot det surre til det nesten ikke var vann igjen. Lager det definitivt igjen - og da i firpel porsjon 😃🙊Anonymous poster hash: 35d17...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #27 Del Skrevet 26. september 2014 Fikk servert taco med hjemmelaget krydder i kveld og er helt frelst! Kommer aldri til å bruke posene lenger. Og jeg som nektet å tro att noe kunne slå den ferdige;)Anonymous poster hash: c6bdc...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #28 Del Skrevet 26. september 2014 Fikk servert taco med hjemmelaget krydder i kveld og er helt frelst! Kommer aldri til å bruke posene lenger. Og jeg som nektet å tro att noe kunne slå den ferdige;)Anonymous poster hash: c6bdc...175 Vet du hvilken oppskrift som ble brukt? Kunne du delt? Jeg har enda ikke klart å finne noen blanding som blir like bra som posene. Anonymous poster hash: 12465...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. september 2014 #29 Del Skrevet 28. september 2014 Jeg er fasinert av denne tråden. Er det virkelig så vanlig å kjøpe ferdigblandede krydderblandinger på pose? Disse oppskriftene inneholder jo bare helt vanlige kryddere. Hva er poenget med å lage ferdig blandinger? Er det ikke vel så enkelt, og mye mer fleksibelt å krydre maten etter smak, dagsform osv når man står der og lager den? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. september 2014 #30 Del Skrevet 28. september 2014 Denne oppskriften er en favoritt her: 1 ss paprikapulver 1 ss chilipulver 1 ss spisskummin 2 ts hvitløkspulver 2 ts oregano 1 ts cayennepepper 2 ts salt 1 ts pepper Samme som vi bruker. Det er kjempegodt! Nå fikk jeg lyst på taco :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. september 2014 #31 Del Skrevet 28. september 2014 Samme som vi bruker. Det er kjempegodt! Nå fikk jeg lyst på taco :-) For meg høres det rart ut å ha oregano i taco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #32 Del Skrevet 28. september 2014 For meg høres det rart ut å ha oregano i taco? Det samme tenkte jeg da jeg sto og laget det - men du så god smak det ble på krydderet. Bare prøv 😃😃Anonymous poster hash: 35d17...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #33 Del Skrevet 28. september 2014 I følge min texmex-kokebok innkjøpt i Texas er oregano et av hovedkrydderne man bruker i dette kjøkkenet, og det inngår følgelig i div. krydderblandinger til kjøtt, blant annet til taco. Hva er argumentet for at det skulle være rart? Anonymous poster hash: 83f16...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. september 2014 #34 Del Skrevet 28. september 2014 I følge min texmex-kokebok innkjøpt i Texas er oregano et av hovedkrydderne man bruker i dette kjøkkenet, og det inngår følgelig i div. krydderblandinger til kjøtt, blant annet til taco. Hva er argumentet for at det skulle være rart?Anonymous poster hash: 83f16...232 Trenger det å være noe argument for det? I mitt hode høres det bare rart ut. Oregano bruker jeg til pasta og slike ting. Aldri tenkt på det som et krydder som er vanlig i taco. Jeg lagde hjemmelaget krydder i dag, og jan ikke si jeg savnet noe i det, sammenlignet med det man kjøper på butikken. Synes det smakte akkurat sånn som jeg forbinder taco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #35 Del Skrevet 28. september 2014 Trenger det å være noe argument for det? I mitt hode høres det bare rart ut. Oregano bruker jeg til pasta og slike ting. Aldri tenkt på det som et krydder som er vanlig i taco. Jeg lagde hjemmelaget krydder i dag, og jan ikke si jeg savnet noe i det, sammenlignet med det man kjøper på butikken. Synes det smakte akkurat sånn som jeg forbinder taco. Det er ganen som er greia her, ikke hodet. Og som resten av innlegget mitt indikerte: Du trenger rett og slett bare å lese deg litt opp. Oregano er definitivt vanlig i texmex-mat. Anonymous poster hash: 83f16...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. september 2014 #36 Del Skrevet 28. september 2014 Det er ganen som er greia her, ikke hodet. Og som resten av innlegget mitt indikerte: Du trenger rett og slett bare å lese deg litt opp. Oregano er definitivt vanlig i texmex-mat.Anonymous poster hash: 83f16...232 Jeg har ikke påstått noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #37 Del Skrevet 14. september 2022 FantasDick skrev (På 20.9.2014 den 18.07): Lager en boks som står i skapet, bruker denne oppskriften. 3 ss. spisskummen 2 ss kayennepepper (vi liker den litt sterk) 2 ss paprikapulver 1 ss koriander 1 ss løkpulver 1 ss hvitløkspulver 1-2 ss oregano 1 ss sukrin 1-2 ss salt kvernet pepper Bruker vel et par-tre-fire ss i 400 gram kjøttdeig, jeg drysser det som regel over og smaker til, så er ikke helt sikker. Denne må da inneholde ekstreme mengder salt? Anonymkode: b578f...f9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #38 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg bruker bare å hive i noe krydder 😛 Spisskummen, koriander, paprika, chili, hvitløk, salt, pepper, oregano.. Har ikke noe mål på det. Tar det på øyemål. Anonymkode: 191ff...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #39 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (På 28.9.2014 den 21.05): Det er ganen som er greia her, ikke hodet. Og som resten av innlegget mitt indikerte: Du trenger rett og slett bare å lese deg litt opp. Oregano er definitivt vanlig i texmex-mat. Anonymous poster hash: 83f16...232 Slapp av litt, du trenger ikke å være så frekk. Anonymkode: 4aae4...505 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #40 Del Skrevet 18. september 2022 On 9/19/2014 at 9:52 PM, AnonymBruker said: Jeg trenger sånn sett ikke heller ha det i pulverform, men men jeg syns tacokrydderet man får kjøpt i og for seg har en forholdsvis god smak, men syns det er for salt og vil ikke få i meg alle disse e-stoffene hvis ikke jeg må. Syns det hørtes spennende ut med hakkede tomater til - det skal jeg prøve! 😃 Anonymous poster hash: 35d17...110 javel? hvilke skadelige e-stoffer er det i tacokrydder? Anonymkode: 53a7e...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå