Gå til innhold

Tacokrydder - Hjemmelaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er vel ingen som slår det som kjøpes i butikken? Elsker tacokrydder og MÅ ha det på kjøttdeigen. Den fra El Taco er bare helt amazing. Anonymous poster hash: 235ff...0e3

Enig! Ingen slår den på smak, dumt at den er så usunn med mye sukker...

Anonymous poster hash: 8d55d...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Ingen slår den på smak, dumt at den er så usunn med mye sukker...

Anonymous poster hash: 8d55d...f26

Og salt!

Jeg skal prøve meg på hjemmelagd til helgen i alle fall, rett og slett for å slippe alt saltet og sukkeret. Ikke at jeg synes det er krise å spise vanlig taco 1-2 ganger i mnd slik som vi gjør, men jeg synes det blir litt mye nå når det ikke bare er jeg som påvirkes av hva jeg spiser. Gleder meg veldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften er en favoritt her:

1 ss paprikapulver

1 ss chilipulver

1 ss spisskummin

2 ts hvitløkspulver

2 ts oregano

1 ts cayennepepper

2 ts salt

1 ts pepper

Jeg prøvde denne i kveld. DEN var god den! 😍

Hadde litt over 2 ss krydder til 400g kjøttdeig og i underkant av 1dl vann. Lot det surre til det nesten ikke var vann igjen. Lager det definitivt igjen - og da i firpel porsjon 😃🙊

Anonymous poster hash: 35d17...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk servert taco med hjemmelaget krydder i kveld og er helt frelst! Kommer aldri til å bruke posene lenger. Og jeg som nektet å tro att noe kunne slå den ferdige;)

Anonymous poster hash: c6bdc...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk servert taco med hjemmelaget krydder i kveld og er helt frelst! Kommer aldri til å bruke posene lenger. Og jeg som nektet å tro att noe kunne slå den ferdige;)

Anonymous poster hash: c6bdc...175

Vet du hvilken oppskrift som ble brukt? Kunne du delt? :) Jeg har enda ikke klart å finne noen blanding som blir like bra som posene.

Anonymous poster hash: 12465...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fasinert av denne tråden. Er det virkelig så vanlig å kjøpe ferdigblandede krydderblandinger på pose?

Disse oppskriftene inneholder jo bare helt vanlige kryddere. Hva er poenget med å lage ferdig blandinger?

Er det ikke vel så enkelt, og mye mer fleksibelt å krydre maten etter smak, dagsform osv når man står der og lager den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften er en favoritt her:

1 ss paprikapulver

1 ss chilipulver

1 ss spisskummin

2 ts hvitløkspulver

2 ts oregano

1 ts cayennepepper

2 ts salt

1 ts pepper

Samme som vi bruker. Det er kjempegodt! Nå fikk jeg lyst på taco :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som vi bruker. Det er kjempegodt! Nå fikk jeg lyst på taco :-)

For meg høres det rart ut å ha oregano i taco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det rart ut å ha oregano i taco?

Det samme tenkte jeg da jeg sto og laget det - men du så god smak det ble på krydderet. Bare prøv 😃😃

Anonymous poster hash: 35d17...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min texmex-kokebok innkjøpt i Texas er oregano et av hovedkrydderne man bruker i dette kjøkkenet, og det inngår følgelig i div. krydderblandinger til kjøtt, blant annet til taco.

Hva er argumentet for at det skulle være rart?



Anonymous poster hash: 83f16...232
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge min texmex-kokebok innkjøpt i Texas er oregano et av hovedkrydderne man bruker i dette kjøkkenet, og det inngår følgelig i div. krydderblandinger til kjøtt, blant annet til taco.

Hva er argumentet for at det skulle være rart?

Anonymous poster hash: 83f16...232

Trenger det å være noe argument for det? I mitt hode høres det bare rart ut. Oregano bruker jeg til pasta og slike ting. Aldri tenkt på det som et krydder som er vanlig i taco.

Jeg lagde hjemmelaget krydder i dag, og jan ikke si jeg savnet noe i det, sammenlignet med det man kjøper på butikken. Synes det smakte akkurat sånn som jeg forbinder taco. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger det å være noe argument for det? I mitt hode høres det bare rart ut. Oregano bruker jeg til pasta og slike ting. Aldri tenkt på det som et krydder som er vanlig i taco.

Jeg lagde hjemmelaget krydder i dag, og jan ikke si jeg savnet noe i det, sammenlignet med det man kjøper på butikken. Synes det smakte akkurat sånn som jeg forbinder taco. :)

Det er ganen som er greia her, ikke hodet.

Og som resten av innlegget mitt indikerte: Du trenger rett og slett bare å lese deg litt opp. Oregano er definitivt vanlig i texmex-mat.

Anonymous poster hash: 83f16...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganen som er greia her, ikke hodet.

Og som resten av innlegget mitt indikerte: Du trenger rett og slett bare å lese deg litt opp. Oregano er definitivt vanlig i texmex-mat.

Anonymous poster hash: 83f16...232

Jeg har ikke påstått noe annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Annonse

[1] Category widget

FantasDick skrev (På 20.9.2014 den 18.07):

Lager en boks som står i skapet, bruker denne oppskriften.

 

3 ss. spisskummen

2 ss kayennepepper (vi liker den litt sterk)

2 ss paprikapulver

1 ss koriander

1 ss løkpulver

1 ss hvitløkspulver

1-2 ss oregano

1 ss sukrin

1-2 ss salt

kvernet pepper

 

Bruker vel et par-tre-fire ss i 400 gram kjøttdeig, jeg drysser det som regel over og smaker til, så er ikke helt sikker.

Denne må da inneholde ekstreme mengder salt?

Anonymkode: b578f...f9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare å hive i noe krydder 😛 Spisskummen, koriander, paprika, chili, hvitløk, salt, pepper, oregano.. 

Har ikke noe mål på det. Tar det på øyemål.

Anonymkode: 191ff...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2014 den 21.05):

Det er ganen som er greia her, ikke hodet.

 

Og som resten av innlegget mitt indikerte: Du trenger rett og slett bare å lese deg litt opp. Oregano er definitivt vanlig i texmex-mat.

 

Anonymous poster hash: 83f16...232

Slapp av litt, du trenger ikke å være så frekk.

Anonymkode: 4aae4...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2014 at 9:52 PM, AnonymBruker said:

Jeg trenger sånn sett ikke heller ha det i pulverform, men men jeg syns tacokrydderet man får kjøpt i og for seg har en forholdsvis god smak, men syns det er for salt og vil ikke få i meg alle disse e-stoffene hvis ikke jeg må. Syns det hørtes spennende ut med hakkede tomater til - det skal jeg prøve! 😃

 

 

Anonymous poster hash: 35d17...110

javel? hvilke skadelige e-stoffer er det i tacokrydder?

 

Anonymkode: 53a7e...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...