Gå til innhold

Nyter dere å ha stor mage?

Charmina

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå 22 uker på vei med mitt 2 barn og nyter å gå rundt med magen! Synes det er så befriende å slippe å tenke på hvordan midjemålet er! Deilig å bare slippe magen løs liksom :ler:

Da jeg fikk mitt forrige barn savnet jeg nesten magen etterpå!

Hvordan er det med dere?

Sommerklem Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nå inne i min 29. svangerskapsuke, med mitt første barn, og jeg nyter magen min. Synes ikke selv den er veldig stor enda, men endelig ser den gravid og ikke bare feit ut :-D Det var det første hinderet for meg.

Jeg elsker min gravide mage og nyter at den forhåpentligvis skal være der i minst 10 uker til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var deilig å kunne spise så mye jeg ville uten å tenke på om magen ble oppblåst. :wink:

Savner magen av og til, men synes i grunnen det er greit å ha tynn mage og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diddl

Jeg savner den store magen min!

Var kjempefint å gå rundt gravid (men enda finere å ha en flott sønn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker struttemagen min! :P Alt er liksom så fiksert på å være slank og slim til vanlig, så det er deilig å få gå rundt og være rundt og klumpete og moderlig til en forandring! :ler:

Dessuten er mannen min så myk i blikket når han ser på magen og sier "bolla mi".... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Jeg har hatt 2 utrolig lette svangerskap, og syns det var helt herlig. Gikk gjerne i klær som fremhevet magen ekstra (når den først kom).

Gleder meg til å bli gravid igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, nei. Gravidemagen umuliggjør jo soving på magen. Og jeg elsker å sove på magen! Nå sover jeg på siden og får krampe både her og der. Snur meg bare et par ganger hver natt pga. bekkenløsning og symfysesmerter. Som jo gjør kramper enda mer fremtredende.

Ikke kan jeg sitte fremoverlent lenger heller. Så det er tungt å spise ved stuebordet. Spisestuebordet gjør det vondt i rompa å sitte å spise ved... Selv på do blir magen klyst om jeg ikke sitter helt rett i ryggen...

Og magen tynger ned på symfysen slik at symfysen stadig blir vondere.

Nå har jeg begynt å strekke t-skjortene mine også. De gode gamle altså. De er ikke store nok til å huse magen min. Ut og kjøpe nye, gitt. Sånne sekke-t-skjorter. Yeah!

Men ellers er det greit nå å ha en skikkelig mage. Den har ikke syntes noe særlig før. Men ser alle hvorfor jeg har en svært unormal gange - og ellers hvorfor jeg ser mer ut som et narkovrak enn happy gravid.

34 uker på vei nå. Ikke lenge igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg har hatt babymage fire ganger, men savner fremdeles følelsen. Til tross for mange plager følte jeg meg flott, for ikke å snakke om å kjenne liv der inne.

Uff, nå fikk jeg lyst til å bli gravid igjen... Er bare litt lei av trassige toåringer, masete femåringer, overtøffe åtteåringer og sjefete storesøster... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nå er jeg 36 uker på vei, og synes magen er litt tung. Gleder meg til å kunne ligge på magen eller ryggen igjen uten å forgå av ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja første gang jeg var gravid så var jeg stolt af maven men uf nu er det 5 graviditet og jeg er i 36 svangerskabs uge og kan ikke vente på at få den lille laban ud i dagens lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fjerde gangen nå og jeg er 26+4 på vei. Det er på en måte greit, men av og til er den i veien. Og jeg ser veldig frem til at lillebror kommer ut. Det er noen uker igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er jo fint å ha stor mage, men jeg synes det er tungt også. Jeg er i uke 27 (26+2) og finner ingen klær.

Jeg har 1 bukse og en kjole jeg kan bruke.

Nå er det bare 3 måneder igjen og det føles litt kjipt å måtte betale så mye for en bukse jeg bare kommer til å bruke noen ganger til...Jeg finner nemlig ikke noe på H&M og sånne butikker. De andre litt dyrere (på Majorstua) synes jeg har sur betjening og overprisede klær.

Får vel krype til korset snart å kjøpe snekkerbukse selv om det var noe jeg aldri skulle gjøre :roll: Synes IKKE snekkerbukser er fint.

Ellers så har jeg vondt i korsryggen og bekkenproblemer.

Men alt i alt er det fiiint å ha gravidmage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hm, jeg ville vel antagelig nytt magen mer om det var noe annet enn luft inni der...

:(

Tihi... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel krype til korset snart å kjøpe snekkerbukse selv om det var noe jeg aldri skulle gjøre :roll: Synes IKKE snekkerbukser er fint.

Akkurat det samme tenkte jeg, men i stedet gikk jeg på H&M og kjøpte en svart bukse som i utgangspunktet ser innmari kjip og treningsbukse-aktig ut. Sett strikk nederst i beina, og vips, så blir den kul. Den har strikk i livet, og koster bare 149,-. Bruker den hele tiden.

Det er dessuten verdt det å kjøpe en ny bukse for de tre siste månedene, for du kommer til å vokse mye mer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg også ei stor og romslig bukse på Lindex til 249 kroner. Den har jeg brukt hele tiden, og den har enda mer enn nok plass å vokse i. Trengte ikke mammabukse da fant jeg ut, og når den buksa er til vask bruker jeg joggebukse. Mine behov er oppfylte. Så får jeg heller supplere med fargerike og ulike mammatopper istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er koselig å leve med magen jeg! :hjerte: Er i uke 35 og koser meg med å kjenne liv. Når jeg ligger er magen ofte skeiv til den ene eller den andre siden. Utrolig fascinerende å få oppleve!

Får mange positive kommentarer om magen min også, og det er hyggelig!

(Selv om min onkel sa at jeg hadde blitt "god og rund", og fikk et "takk i lige måde" til svar for en stund siden. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter magen som bare det, er halveis i svangerskapet nå. Problemer med klær kjenner jeg jo til, men sånn er det om jeg ikke er gravid også :ler:

Unner meg en del klær, viktig med velvære syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg nyter min gravide mage, lenge sia eg følte meg så flott. Det er kjempe spennande å følge utviklinga og kjenne liv der inne :P

Kjenner at eg begynner å bli tung, sjølv om eg berre er i veke 25, så eg lurar veldig på korleis det blir om ein mnd og fram til fødselen :klø:

Hadde iallfall ikkje turd å håpe at det ville vore så fint å gå gravid. Har aldri fått så mykje oppmerksomhet eg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizz 22

Hei, nyter den fine magen min. Er i uke 30 og har en fin deilig mage. Må på byen hver dag, føler meg så sexy også. Bruker mye kjole nå i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...