Gå til innhold

Kløe og lukt fra underlivet etter tamponger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde Ellen tamponger fra apoteket forrige uke da jeg hadde mensen. Etter at mensen var over fikk jeg en intens kløe og en litt ekkel lukt fra underlivet... Hva er dette for noe? Jeg har brukt vanlige tamponger i årevis uten problemer.. Kan det være at det har oppstått en ubalanse pga melkesyrebakteriene i Ellen tampongene?

Det skal sies at jeg hadde ubeskyttet sex for første gang med ny partner for ca 2,5 uke siden, men han hadde sjekket seg så han har ingen kjønnssykdommer. Er jo evig lang ventetid til gynekolog, så lurer veldig på om noen har peiling på hva det kan være.. :/

Anonymous poster hash: 5f772...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er tampongene bleket eller noe? les på pakningen og se om det er noen stoffer i de som ikek er på de du vanligvis bruker. å slutt å bruk dem.

Anonymous poster hash: 3e96d...c01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ubalanse i underlivet, vaginell bakteriose eller hva det heter, jeg får det av og til. Jeg stikker bare på apoteket og kjøper meg melkesyreprodukter for underlivet, fungerer alltid.

Du kan også bruke yougurt naturell og smøre inn underlivet med, godt opp i skjeden, det fungerer også.

Bare pass på at den er litt romtemperert :)

Anonymous poster hash: 65f07...48d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ubalanse i underlivet, vaginell bakteriose eller hva det heter, jeg får det av og til. Jeg stikker bare på apoteket og kjøper meg melkesyreprodukter for underlivet, fungerer alltid.

Du kan også bruke yougurt naturell og smøre inn underlivet med, godt opp i skjeden, det fungerer også.

Bare pass på at den er litt romtemperert :)

Anonymous poster hash: 65f07...48d

Bakteriell vaginose :)

Anonymous poster hash: 8e02f...d4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å gå til gynekolog for dette. Vanlige leger/fastleger tar også gynekologisk undersøkelse. Det kan være alt fra kjønnssykdom til bakteriell vaginose eller sopp eller noe annet. Selv om din sexpartner sa at han var sykdomsfri så behøver det ikke å stemme. Han kan ha løyet eller testen kan ha fått feil resultat.

Anonymous poster hash: ca079...a91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke å gå til gynekolog for dette. Vanlige leger/fastleger tar også gynekologisk undersøkelse. Det kan være alt fra kjønnssykdom til bakteriell vaginose eller sopp eller noe annet.

Min fastlege gjør ikke dette :/ så han henviser meg til gynekolog, hvor det er 4 mnd ventetid. Får evnt gå til privat kanskje...kan jo ikke vente i månedsvis med å få dette undersøkt?

takk for alle svar!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er tampongene bleket eller noe? les på pakningen og se om det er noen stoffer i de som ikek er på de du vanligvis bruker. å slutt å bruk dem.

Anonymous poster hash: 3e96d...c01

Det står bare dette: Probiotisk tampong inneholdende Lacto Naturel® (Lactobacillus: gasseri LN40, fermentum LN99, rhamnosus LN113) minimum 100 mill. bakterier per tampong.

Skal i hvertfall slutte å bruke dem til jeg vet om det er noe annet eller om det var disse som utgjorde det.. ironisk når det står at det skal minske risikoen for kløe og lukt, også er det akkurat det jeg har fått..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den nye partnerens sperm har forstyrret bakteriefloraen din.

Anonymous poster hash: bc1c1...2f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også.

Jeg får jo aldri tid til å komme meg til (privat) gynekolog og Olafiaklinikken har helt håpløse åpningstider i forhold til jobben..så får ikke undersøkt før minst 1 uke til. Men hvis det er dette, hva slags behandling får man da? Eller må det bare gå over av seg selv?

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv melkesyrekapsler fra apoteket. Du putter i en hver kveld. Har selv fått ubalanse av spermen til en eks - altså HVER gang vi hadde sex så måtte jeg på ny runde med de kapslene. Liker ikke kondom, så det var skikkelig kjipt. Vi passet rett og slett ikke sammen :fnise:

Anonymous poster hash: 8be86...319
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som sopp. Anonymous poster hash: bf96a...9ec

Sopp er luktfritt.

Jeg fikk kronisk sopp der nede når jeg ble sammen med samboer, løsningen ble å slutte med tamponger. Var hos legen og hun sa at man kan få sopp pga forskjellig ph i mitt underliv og i hans sæd. For sikkerhets skyld tok han soppkurer han og, selv om han var helt symptomfri, og det hjalp ikke meg. Å slutte med tampong hjalp, ikke hatt sopp siden, har gått 3,5 år nå siden jeg sluttet med tampong.

Anonymous poster hash: 9412e...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopp er luktfritt.

Jeg fikk kronisk sopp der nede når jeg ble sammen med samboer, løsningen ble å slutte med tamponger. Var hos legen og hun sa at man kan få sopp pga forskjellig ph i mitt underliv og i hans sæd. For sikkerhets skyld tok han soppkurer han og, selv om han var helt symptomfri, og det hjalp ikke meg. Å slutte med tampong hjalp, ikke hatt sopp siden, har gått 3,5 år nå siden jeg sluttet med tampong. Anonymous poster hash: 9412e...0e9

Altså du har neppe sopp siden det lukter, men det kan ha med partneren din å gjøre og være BV som andre har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege gjør ikke dette :/ så han henviser meg til gynekolog, hvor det er 4 mnd ventetid. Får evnt gå til privat kanskje...kan jo ikke vente i månedsvis med å få dette undersøkt?

takk for alle svar!

TS

Kan en fastlege virkelig "fraskrive" seg ansvaret for å foreta gynekologiske undersøkelser? Det tviler jeg faktisk sterkt på. Og da ville jeg ha byttet fastlege for det skal ikke måtte være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv melkesyrekapsler fra apoteket. Du putter i en hver kveld. Har selv fått ubalanse av spermen til en eks - altså HVER gang vi hadde sex så måtte jeg på ny runde med de kapslene. Liker ikke kondom, så det var skikkelig kjipt. Vi passet rett og slett ikke sammen :fnise:

Anonymous poster hash: 8be86...319

Det høres utrolig kjipt ut da, hvis alt funker ellers.. da blir jo sex ganske irriterende etterhvert:/ Kan vel ikke ta sånne kapsler hver eneste dag i månedsvis/årevis?

Altså du har neppe sopp siden det lukter, men det kan ha med partneren din å gjøre og være BV som andre har nevnt.

Men betyr dette at partneren har noe slags ubalanse i underlivet sitt da? Eller er det bare kræsj fra naturens side?

Kan en fastlege virkelig "fraskrive" seg ansvaret for å foreta gynekologiske undersøkelser? Det tviler jeg faktisk sterkt på. Og da ville jeg ha byttet fastlege for det skal ikke måtte være så vanskelig.

Min har ikke tid til det visstnok, han har for mange pasienter.. Har tenkt på å bytte flere ganger, men er usikker på om det egentlig er noe bedre andre steder.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...