Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp raskt. Jeg har tenkt til å ta ett års permisjon fra jusstudiet ved uob fra og med denne høsten. Har jeg fortsatt studierett ved uib neste år da, selv om jeg er permittert? Jeg planlegger å ta frie emner i psykologi. Jeg vet at dette er mulig hvis jeg har studierett, men vet ikke om jeg mister studieretten ved alle fakulteter eller bare det juridiske dersom jeg søker permisjon.

Tusen takk for hjelpen!

:-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp raskt. Jeg har tenkt til å ta ett års permisjon fra jusstudiet ved uob fra og med denne høsten. Har jeg fortsatt studierett ved uib neste år da, selv om jeg er permittert? Jeg planlegger å ta frie emner i psykologi. Jeg vet at dette er mulig hvis jeg har studierett, men vet ikke om jeg mister studieretten ved alle fakulteter eller bare det juridiske dersom jeg søker permisjon.

Tusen takk for hjelpen!

:-)

Og du tar ikke en telefon til universitetet og avklarer dette fordi...?

Anonymous poster hash: 62821...0e3

Skrevet

Fordi jeg har forsøkt, men ikke fått svar verken i går eller i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Du er nødt å spørre universitetet og få svar derfra. De er ganske strenger på permisjon på jussen på uib, så dersom du bare tar deg fri ett år uten å få det godkjent og det ikke er plass til deg på neste kull, så risikerer du å få for langt fravær og dermed ikke få fortsette på studiet.

Anonymous poster hash: e1a25...7f7
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Man kan få innvilget ett års ugrunnet permisjon fra jusstudiet ved uib. Man mister da retten til å ta eksamen ved juridisk fakultet. Jeg finner bare ikke ut om dette også gjelder andre fakulteter, og svarfristen er i morgen...

Endret av alma99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...