Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Som jeg har forstått det, gjør en ansatt i PR-avdelingen mye egen research: ved å besøke butikker som selger produktet, og å bruke sosiale medier og internett for å finne bloggere og journalister. Men hvordan finner man egentlig slike bloggere? Lister spørsmålene punktvis nedenfor:

1. La oss si at industrien er innen kosmetikk og beauty. Hvilke nettsider er det en PR-ansatt innenfor et kosmetikkselskap bruker for å finne bloggere og journalister? Hvordan er det det egentlig fungerer?

Kan noen informere meg litt om det? :)

2. En annen ting: Siden arbeidsmarkedet som oftest krever mastergrad, ville du anbefalt en bachelorstudent innen Markedsføring i å søke på PR-trainee stillinger som en start (ved siden av videre studier)?

3. Og når det gjelder magasiner og blader som man må hele tiden være opptatt over, hvordan kan man gjøre det uten å måtte kjøpe dette hver uke? for det går jo ikke, og det er bortkasta penger når man jobber med PR hver dag. Og kiosken liker ikke akkurat at man står ute og blar igjennom blader heller...

Takker for alle innspill her! :)



Anonymous poster hash: e762a...4ab
AnonymBruker
Skrevet

dyttern opp :)



Anonymous poster hash: e762a...4ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...