Gå til innhold

Utleier som buser inn i leiligheten i tide og utide!

Charlotte30

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp flyttet inn i ny kjellerleilighet hos en jeg trodde var seriøs og ordentlig. Men det viser seg nå at denne utleieren er klin gal. Tidlig på morgenen kom hun bare busende inn på soverommet og reiv av meg dyna. Hun sa jeg burde skjemmes over at jeg ikke kjørte kjæresten min til legen. Kjeftet og sa jeg burde skamme meg. To timer etterpå kom hun inn på soverommet igjen og sa jeg burde skamme meg for at jeg ikke hadde stått opp enda. Kjeftet og gikk så ut ved å slamre med dørene. Jeg fikk bare sjokk og visste ikke hva jeg skulle si. Følte meg nærmest voldtatt da hun røsket av meg dyna. Jeg lå der uten klær. Fikk også nettopp vite at leiligheten ikke er godkjent enda. I tillegg blir ikke det som skal gjøres gjort. Alt tar tid. Vi så på leiligheta før den var ferdig, så vi fikk heller ikke sett at det ikke er ordentlig dør med lås inn til vår leilighet. Og hun tenker å leie ut i ny og ne til folk rett over gangen. De kan lett ta seg inn i vår leilighet når vi er borte. Det samme kan utleieren, siden vi ikke får låst døra ordentlig. Hun har til stadighet bare bust inn, men det som skjedde idag tok kaka. Dette er så ubehagelig og jeg trenger litt råd her. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Regner med at du skrev under på standard leiekontrakt? Hun har ikke rett til å ta seg inn hos deg. Tviler på at dette er en person som "skjønner" det, så kom deg unna. Hjelpes, høres gal ut.

Anonymous poster hash: ad1ad...57f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Flytt! Ikke søren om jeg hadde bodd i en slik leilighet.... Da heller et telt, bilen min eller sofaen til foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo å si ifra, og hvis det ikke hjelper så hadde jeg flyttet ut. Personlig hadde jeg nok flytta,er ikke et normalt oppegående menneske som kommer busende inn på den måten, virker som det kan sitte en skrue løs hos utleieren din :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok ingen råd til deg, men håper andre har det, for dette skal du ikke finne deg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde montert en sikkerhetslenke på innsiden av døra så fort som fy.

Anonymous poster hash: 9259c...8c5
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt. Det der blir jo ikke noe du klarer å leve med i lengden, uansett hvilke forhåndsregler du tar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp slike på clas ohlson. Du setter den inni en helt vanlig nøkkelhull inne, og låser døren.

8872844328990.jpg

Anonymous poster hash: 12007...7f2
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkerhetslenke, også skriver du ut en kopi av husleieloven hvor du streker under delen som handler om utleiers tilgang til boligen. Fortsetter maset etter det, så kan du true med anmeldelse.

Anonymous poster hash: 55e76...a91
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge leien er betalt og alt er i orden, har ikke utleier lov til å gå inn i leiligheten i det hele tatt. Jeg hadde flyttet så fort jeg kunne derfra, for sånn oppførsel er ikke akseptabel. Stakkars deg. :klem:

Anonymous poster hash: 20860...140
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forøvrig leietakers plikt å vedlikeholde låsene i leiligheten, så du er i din fulle rett til å skifte ut disse.

Anonymous poster hash: 55e76...a91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Skal ordne en sånn lås, men etter dette blir det bare utrivelig å bo her. Jeg anser dette som svært grovt og mener det er grunn til å oppheve kontrakten. Da at hun også må betale flytting og økonomiske tap. Det er jo trakassering. Har et barn oppi dette og som nettopp har byttet skole pga flytting. Vi måtte flytte fordi leiligheta ble tvangsauksjonert. Flytting igjen vil være en stor belastning, så jeg vet ikke mine arme råd her :(

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også sette en dørstopper med alarm som uler noe helt forferdelig under eller over døren. Eksen min hadde det for han var redd huseier tok seg inn uten tillatelse.

Anonymous poster hash: 2a5bd...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også sette en dørstopper med alarm som uler noe helt forferdelig under eller over døren. Eksen min hadde det for han var redd huseier tok seg inn uten tillatelse. Anonymous poster hash: 2a5bd...078

http://nordicselfdefence.no/produkt/sikkerhet-overvakning/alarmsystemer/dorstopper-alarm

Anonymous poster hash: 2a5bd...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Uansett hvordan og når du gjør det, du må jo bare flytte ut snares.

Hun må enten ha alvorlige psykiske problemer eller rusproblemer, - eller begge deler.

Jeg trodde faktisk ikke det var nødvendig å be om referanser på huseier, men det er åpenbart noe å vurdere.

Anonymous poster hash: 862ca...095
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får du en liten varsel før hun kommer?, hva med å starte og onanere rett før hun er der?

Anonymous poster hash: 7952c...952
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om hun er huseier. Dette er innbrudd og trakassering. Gå til purken.

Ville uansett ha flytta da. Tenk å måtte forholde seg til slike mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...