Gå til innhold

Oppsigelse av tidsbestemt leiekontrakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inngått en tidsbestemt leieavtale på hybel frem til 28/02-15. Total leietid ville da vært 12,5 måned. Begrunnelsen for den tidsbestemte avtalen var at utleier skulle pusse opp alle leilighetene i oppgangen.

Nå har jeg derimot fått en oppsigelse fra utleier fordi de ønsker å starte oppussingen tidligere, og jeg må derfor være ute av hybelen innen 31/07-14. Ifølge kontrakten er det en gjensidig 3 mnd oppsigelse uavhengig av tidsbegrensningen.

Det jeg lurer på er om det er mulig for meg å bestride denne oppsigelsen? Utleier har fortalt at de skal pusse opp her, men det virker ganske useriøst å leie ut for 12,5 måned, for deretter å si opp avtalen etter 2,5 måned med bakgrunn i den samme oppussingen?

Har utleier rett til å si meg opp på grunn av oppussing, som i utgangspunktet ikke var planlagt å skje før om 10 måneder?

Utleier er forresten et firma, og hybelen min er i et slags bofellesskap.

Anonymous poster hash: 0393b...0b8
Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke det, på den annen side så er det jo så enkelt som at du gir fanden i å betale husleie de siste månedene.

Skrevet

Så lenge det er 3 mnd oppsigelse i kontrakten har utleier lov å si den opp tidligere for å pusse opp.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge oppsigelsen er 3 mnd, har huseier lov. Er oppsigelsen mindre enn 3 mnd kan h*n ikke kreve det

Anonymous poster hash: 2b5f3...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...