Lillec Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Jeg leier idag en leilighet, i huset som huseier selv bor i. Han har selv underetasjen, mens vi har hovedetasjen. Der deles det vaskerom(vaskemaskin). Nå er den til tider litt problematisk, så den slutter midt i vaskeprogramet. noe jeg ser på som et ganske stort problem, da jeg har to barn, megselv og min samboer å vaske klær for. Jeg får ikke vasket klær når det trengs siden huseier også vasker der selv. Vi har ikke noen faste dager, for det mente huseier at ikke var nødvendig siden han bare var en, og ikke vasket så mye. Nå holder han på å skal bygge en etasje til på huset, noe som medfører at det er byggningsarbeidere rundt husveggene her hele dagen, og siden jeg jobber kveld og natt er også dette et lite problem. Byggningsarbeiderene har desverre ikke skamvett til å holde øynene for seg selv, så siden jula har persiennene i huset, vært nede konstant. Rundt hele huset er det stillas, så veranda er helt ubrukelig. Trappeoppgangen har vært omringet av stillas, så det har vært en labyrint for i komme seg til inngangsdøra. All trivsel med å bo i den fine leiligheten vår, er borte.. Ja, for ikke å glemme at strømregninga som kom sist har vært den dyreste hittil. Enda det har vært den varmeste mnd, og jeg har delvis bodd på jobben min p.g.a mye arbeid. Byggfirmaet er tydeligvis koblet på våre strømuttak. Er det riktig av oss å betale full husleie, resten av tiden vi bor her? Blir toppen 3 mnd, siden vi er så lei av alt tull nå. Så vi skal flytte ut så fort som mulig. Hjelp:o
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Nei, det er det ikke. Anonymous poster hash: ac786...f90
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 de bruker deres strøm på bygningsarbeid???? nei makan :O syns du tar et bra valg med å stikker derifra! å la huseier få høre nøyaktig hva du mener om dette!! Anonymous poster hash: 64d41...ca7
Adhara Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Selvfølgelig skal du betale full husleie den tiden dere bor der. Hvorfor skulle dere slippe unna det?? Dere bor da der. Jeg skjønner at trivselen er lav, men det betyr da ikke at dere bare kan bryte avtalen fordi. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Kontakt advokat og Leieboerforeningen. Anonymous poster hash: a2f22...ffb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Vaskemaskinen må dere nok leve med. Bygningsarbeid på dagtid må dere nok leve med. Bygningsarbeid som dere betaler strømmen for skal utleier betale. Det at strømregningen ble høy, kan også skyldes at tidligere avlesing ikke har vært riktig eller ikke blitt levert til tiden. Anonymous poster hash: d6d10...a00 1
Lillec Skrevet 20. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2014 Jeg syns å ha lest det at oppussing ikke skal komme i veien for leietaker. I å med at de skal bygge på, så har de flere ganger vært inne i leiligheten vår også. De holdt blant annet på med div. strøm og målinger i 4 dager. Dette ble jo litt i veien for meg, da jeg kommer hjem ganske seint på natten og dermed sover lenger på morgenen enn de fleste. 07.00 er i tidligste laget når jeg kommer hjem kl 03.00. Vi fikk ikke beskjed om at dette ville skje, før dagen i forveien. Jeg skjønner at han også må bruke vaskemaskinen, MEN ting skal da vel være i orden? Jeg syns det blir litt feil å ha ei vaskemaskin som bare fungerer enkelte ganger.. Grunnen til at jeg syns det blir feil å betale hele leiesummen, er fordi det har vært mange vesentlige mangler siden etter jul. Vi har ikke mulighet til å bruke hele bruksarealet vårt, og det er påkostninger som ikke skulle vært på våres regning.
Lillec Skrevet 20. april 2014 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2014 Strømmen er det ikke vi som har noe med forresten, alle målinger og avlesninger er det huseier som har ordnet, så dette går jo heller ikke på oss. Om det er derfor den ble høyere altså
Zilas Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Hør med huseier om dere kan få rabatt i perioden med byggningsarbeid.. Tror ikke dere har krav på noe, men hvis han er en fornuftig mann kan han vel slå av 1000-2000 i denne perioden? Dere får jo faktisk ikke hva dere forventet/skrev under på (jf. ikke bruke terrassen) Eller så er det bare å si opp..
Gjest Tris Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 (endret) Strømmen er det ikke vi som har noe med forresten, alle målinger og avlesninger er det huseier som har ordnet, så dette går jo heller ikke på oss. Om det er derfor den ble høyere altså Får dere ikke lest av måleren selv? Edit: Støtter forslaget om advokat og leieboerforeningen! Endret 20. april 2014 av Tris
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Å gå inn på en leiavtale hvor man ikke har kontroll på strømavlesing høres ikke bra ut for meg. Da kan man ikke klage på strømutgiftene i ettertid. Hvordan får du regningen da? Får du kopi av den som utleier har fått? Du må nok betale huleie, men det er da en smal sak for deg å se hvor bygningsfolket tar strlmmen fra. Enten går ledningene deres inn i huset, eller så har de fått montert oppe gen boks ute, noe kjeg tviler på, siden byggestrøm er noe j....dyrt. Så kan du sjekke hvilke utstyr de bruker på strømmen. Det er vel sager, spikerpistol, bor? Tipper det ikke er store forbruket Har du i kontrakten at dere har vaskemaskin til disp? Da skal den virke Anonymous poster hash: 4f378...6a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå