Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser abc nyheter skryter over telinets strømpriser som noe av de beste tilbudene som finnes i øyeblikket. Da gjør det det legalt og svare på det med navnet deres lagt ut.

Det kan ikke stå helt uimotsagt, jeg har akkurat meldt meg ut derfra og dette er hvorfor :

1. Jeg er registrert i brønnøysundregisteret og har reservert meg mot telefonselgere.

Alle respekerte det, utenom Telinets pågående selger. Han var ganske god og fikk meg på en avtale med forskuddspris på strømmen. Estemering.

2. Telinet "estimerte" meg 5 til 6 ganger så mye som mitt egentlige forbruk og jeg fikk rett å slett problemer med å betale flommen av skyhøye regninger.

3.Telinet energi Legger selfølgelig moms på de overestimerte regningene, 25% og det blir mye når summen er så overdreven. Det er tapte penger for deg.

4. Telinet gjør dette tror jeg for å tjene på renteintektene av de overestimerte summene. Gjør en slik med alle, blir det mye.

5. Du betaler det årlige fastbeløpet 900 Kr., på forskudd å taper de om du melder deg ut før tiden.

6. Bare momsen på de summene de sendte meg var høyere enn det hele strømforbruket mitt egentlig var på... dette er det verste jeg har vert med på av strømleverandører og aldri mer.

Skrevet

Llknende erfaring også her. Dvs. jeg slo til på en kampanje hvor man skulle får gratis strøm i fjor sommer, men det forutsatte at man bestillte ett bestemt abonnement, noe som var dårlig forklart, og jeg bestilte feil type abonnement i forhold til dette tilbudet. Da jeg oppdaget det prøvde jeg ørten ganger forgjeves å både ringe dem og maile dem, uten å få svar eller at de tok kontakt.

Ble til at jeg sendte inn angreskjema innen fristen og gikk tilbake til min gamle leverandør (Ustekveikja). Dem har det aldri vært noe tull med.

Skrevet

Jeg har også dårlige erfaringer med Telinet.

Byttet til Telinet Spotpris Online, som er strømavtalen uten påslag, og uten månedsgebyr. Dessverre leste jeg ikke alt med liten skrift, som sa at jeg måtte opprette både eFaktura og avtalegiro, og opprettet dermed kun eFaktura. Dermed ble jeg flyttet over på en mye dyrere avtale.

At jeg ikke opprettet både eFaktura og avtalegiro er selvsagt bare min egen feil, men synes godt Telinet kunne informert bedre om dette. I tillegg fikk vi ingen informasjon om at vi ble flyttet til en dyrere avtale.

Etter at vi ble flyttet til den dyrere avtalen skjedde det ein "feil" i systemene deres, slik at vi ble fakturert dobbelt for hele perioden vi hadde avtale hos dem. Dette måtte vi selv ta kontakt med kundeservice for å få ordnet opp i.

Alt i alt gjorde dårlig informasjon, lokketilbud og tull i systemene deres at vi nå har byttet leverandør. Håper det blir bedre nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...