Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en liten drøm om å ta flyet til Italia, leie en fin bil og bare kjøre. Stoppe for å spise, sove, bade, se osv.

Er det noen som har erfaring med dette? Har dere noen anbefalte ruter? Hvor lang tid bør man beregne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gjort det selv, og det var en veldig fin opplevelse. Vi holdt oss i nord-italia, for vi skulle også til Østerrike og Tyskland på samme reise.

Anbefaler dere å bruke Tripadvisor, se etter gode overnattingssteder der, gode reiseruter og restauranter. Bruk internett og gjør dere på forhånd kjent i det området dere velger, så vet dere hva det er å se i regionen.

Skrevet

Vi gjorde det i fjor. Fløy til Milano og kjørte til Torino, videre mot kysten via Genova gjennom Toscana og til Firenze og Padua tilbake til Milano.

Jeg anbefaler at dere holder dere unna motorveiene og sjekker på forhånd små pensjonater på veien. Stopp gjerne i de små byene og ikke i de store. Vi tok alt veldig på gefylen og det var helt supert.

Anonymous poster hash: a50cc...332
Skrevet

Dette gjorde jeg i sommer! Ikke en ren roadrip men vi kjørte hele rivieraen i italia og bodde på et par hoteller underveis. Anbefaler virkelig å kjøre langs rivieraen, og å tilbringe den siste dagen(eller dagene) i Milano.

Anonymous poster hash: c5a3c...911
Skrevet

Jeg gjorde dette med et par venninner for noen år siden.

Vi tok fly til Venezia, var der i 3 dager før vi hentet en cabriolet og kjørte så til Monterosso Al Mare (4 netter), Firenze (1 natt), Roma (3 netter) og Terracina (3 netter). Alle disse plassene anbefales på det varmeste:) I tillegg var vi innom en pit-stop i Vernazza, Lucca og Pisa. Var på tur i 14 dager.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hvis du ønsker å bestille et sted å sove i noen dager, kan jeg anbefale noe til deg (bare i den nordlige delen av Toscana: derfor Lucca, Versilia Riviera, Pisa...). Men jeg forstår at du ønsker å fullstendig improvisere din tur?

Endret av PaolaC.
Skrevet

Hvis du ønsker å bestille et sted å sove i noen dager, kan jeg anbefale noe til deg (bare i den nordlige delen av Toscana: derfor Lucca, Versilia Riviera, Pisa...). Men jeg forstår at du ønsker å fullstendig improvisere din tur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...