AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Del Skrevet 27. januar 2014 Er det noe lugubre greier? Avslørte en fake annonse i dag. Jeg spilte dum hele tiden pr.mail De ba meg betale inn der, og ikke gå i min bank. De oppga faktisk en butikk i Norge som jeg skulle kontakte. Når jeg så etter i brønnøysundreg så var det ingen foretaksnr på butikken der. Jeg googlet butikken også, og ser flere har skrevet på div flora om hva de har kjøpt der. Butikken ligger på en liten plass, så tror ikke akkurat den kan være der uten noe som helst. Navnet på annonsen er sikkert fake også, men de oppga kontonr osv. Når navnet er fake, hvordan gjør butikken det da? Utrolig mye fakeannonser rundt omkring. Særlig på face Anonymous poster hash: 007db...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Del Skrevet 27. januar 2014 Selve Western Union er ikke lugubert. Det som er problemet er alle disse svindlerne som vil at du skal sende penger til de via WU. Selfølgelig er det svindel når noen vil at du skal betale inn et beløp til dem. Anonymous poster hash: d7edb...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvordan foregår det egentlig da? La oss si jeg var et nek da...og trodde på dette. Det er raskt gjort å finne ut hvor mailen var sendt fra, selv om den er på en gratistjeneste og bruker falskt navn. Jeg kontakter butikken...sier jeg skal betale...hva så? Hvordan kommer pengene frem ? De oppgir jo falskt navn,men kontonummer. Her må en når en betaler i bank,så passer kontonummer til navn. Var veldig ok og plage de litt da.... Anonymous poster hash: 007db...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvordan foregår det egentlig da? La oss si jeg var et nek da...og trodde på dette. Det er raskt gjort å finne ut hvor mailen var sendt fra, selv om den er på en gratistjeneste og bruker falskt navn. Jeg kontakter butikken...sier jeg skal betale...hva så? Hvordan kommer pengene frem ? De oppgir jo falskt navn,men kontonummer. Her må en når en betaler i bank,så passer kontonummer til navn. Var veldig ok og plage de litt da.... Anonymous poster hash: 007db...279 til hvilket land var det? Som oftest må du dra innom en WU, så sender du pengene til en person, ikke et kontonr. enkelte land har slik at du kan sende til konto. Hvordan de får tatt ut pengene aner jeg ikke, men kommer vel ann på reglene i det landet. Sender du pengene "vanlig" dvs til en person, så drar denne personen til et WUkontor i sitt land for å hente ut pengene. Anonymous poster hash: d7edb...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 28. januar 2014 #5 Del Skrevet 28. januar 2014 Mottaker får vel et referansenummer av avsender, og hvem som helst som har det nummeret får ut pengene, og de kan ikke spores etter at vedkommende har hentet dem ut. Ca like sikkert som å legge pengene i konvolutt på avtalt sted, for så å hente varen et annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Del Skrevet 28. januar 2014 Mottaker får vel et referansenummer av avsender, og hvem som helst som har det nummeret får ut pengene, og de kan ikke spores etter at vedkommende har hentet dem ut. Ca like sikkert som å legge pengene i konvolutt på avtalt sted, for så å hente varen et annet. Nei, ikke hvem som helst kan hente pengene. Dersom jeg som avsender skriver at pengene er til Kari Nordmann, så må Kari vise gyldig leg for å få ut pengene. Jeg har sendt penger via WU, og skrev navnet til mottaker feil med en bokstav. Da fikk ikke vedkomne hente ut pengene. Anonymous poster hash: d7edb...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå