AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg og samboeren min har bodd sammen i 4 år nå, for 2 år siden kjøpte vi leilighet. Har lenge tenkt på at vi burde ha samboerkontrakt og testament itilfelle det skulle skje en av oss noe, slik at vi arver hverandre. Samboerkontrakt er vel lurt å ha itilfelle det skulle bli slutt.. Er det noen som vet hvordan jeg skal gå fram for å få dette i orden? Trenger vi advokat? Har prøvd å søke på nettet flere ganger, men synes det virker som det er så mye å sette seg inn i, at jeg bare gir opp.. Anonymous poster hash: 38866...dfb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Mener jeg fant noe på nettsiden til "dine penger" den gang han som senere ble min mann og jeg var ferske samboere med felles hus. Husker det var greit å lage til både samboerkontrakt og testamente, og vi hadde et vennepar som vitne og ga dem en kopi de skulle ta vare på. Er ikke "mer gyldig" med advokat. Skal sies at vi hadde enkle forhold med felles hus med like stor eierandel, ikke barn/særkullsbarn eller store private verdier vi tok med oss inn i boet. Anonymous poster hash: b3956...ece
Lea2 Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Vi fant også begge deler på nett og fikk et par venner til å skrive under som vitner. Og dette var også relativt ukomplisert med like eierandeler og det vi tok med inn tok vi også med ut. Spesifiserte eierforhold på biler og andre litt større ting, samt penger så var lån fra den ene til den andre. Prøv å google det, så er jeg sikker på at du finner en standard kontrakt og testamente.
Testosteron Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Her har du en mal for samboerkontrakt: http://www.dinside.no/1025/samboerkontrakt Og her er en mal for testament: http://www.testament.no/eksempel-testamente/
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Tusen takk! ts Anonymous poster hash: 38866...dfb
Supertrusa Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Hvis en av dere har barn fra tidligere forhold bør dere bruke advokat fordi reglene er så kompliserte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå