Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg meg veldig dum, men har fått mail fra skatteetaten om at mitt skattekort er tilgjengelig på deres nettside. Men er det slik at arbeidsgiver nå får dette automatisk? Eller må jeg foreta meg noe??

Skrevet

Du skal ikke foreta deg noe (bare hvis du skal endre grunnlage for skatteberegningen). Arbeidsgiver henter ut skattekortopplysninger på de ansatte.

Anonymous poster hash: a1835...28d
Skrevet

Så lenge du har fått beskjed om at det er tilgjengelig, trenger du ikke foreta deg noe.

Kun arbeidstakere uten norsk personnummer (D-nummer) som må bestille skattekort.

Skrevet

Takk, dette lurte jeg også på.

Så nå er det slutt på å ta med det dumme papiret til arbeidsgiveren.

Gjest Blondie65
Skrevet

Å endre det er enda enklere enn før: logg inn på Altinn og åpne skattekortet, velg endre og ... Vips.

Skrevet

Å endre det er enda enklere enn før: logg inn på Altinn og åpne skattekortet, velg endre og ... Vips.

Men du må fortsatt kunne dokumentere (ergo sende inn papirer sammen med en utskrift av endringen).

Anonymous poster hash: 22042...ae8

Gjest Blondie65
Skrevet

Men du må fortsatt kunne dokumentere (ergo sende inn papirer sammen med en utskrift av endringen). Anonymous poster hash: 22042...ae8

Nei. Jeg får alltid for høyt skattetrekk fordi det beregnes urimelig hyl inntekt. Har aldri dokumentert noe som helst selv om jeg har endret skattekort hver gang de siste 10 årene.

Skrevet

Men du må fortsatt kunne dokumentere (ergo sende inn papirer sammen med en utskrift av endringen).

Anonymous poster hash: 22042...ae8

Aldri hørt om. Jeg har endret tre ganger de siste årene og aldri blitt bedt om å dokumentere noe som helst. Hva skal du dokumentere da? Sende inn evt. lånepapirer, nye lønnsslipper etc etc?

Anonymous poster hash: a9467...c5c

Skrevet

Ja, nå fikser arbeidsgiver dette slik at du slipper å bestille og levere.

Perfekt for surrekopper som meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...