Gå til innhold

Jeg bor i en j***a resonanskasse!

Havmus

Anbefalte innlegg

En merkelig tittel, men sånn føles bosituasjonen for tiden.

Saken er den at vi leier et hus hvor det er montert opp et høyt jernrør på verandaen for diverse antenner. Det ser i mine øyne mest ut som et glissent tre. Og nå vinden blåser fra riktig retning står følgelig dette antennetreet og vaier i vinden med en påfølgende ensformig tone som rister i veggen mellom stua og soverommet vårt. Denne lyden vekker meg om natten, den irriterer meg og den gir meg en fryktelig hodepine :rasende:

Takke meg til guitarhytta til Kurt Nilsen.. den ser merkelig ut, men holder i det minste ikke konsert hele døgnet.

Konstruktive tips og råd for hvordan vi skal få bukt med dette problemet tas imot med største takknemmelighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En merkelig tittel, men sånn føles bosituasjonen for tiden.

Saken er den at vi leier et hus hvor det er montert opp et høyt jernrør på verandaen for diverse antenner. Det ser i mine øyne mest ut som et glissent tre. Og nå vinden blåser fra riktig retning står følgelig dette antennetreet og vaier i vinden med en påfølgende ensformig tone som rister i veggen mellom stua og soverommet vårt. Denne lyden vekker meg om natten, den irriterer meg og den gir meg en fryktelig hodepine :rasende:

Takke meg til guitarhytta til Kurt Nilsen.. den ser merkelig ut, men holder i det minste ikke konsert hele døgnet.

Konstruktive tips og råd for hvordan vi skal få bukt med dette problemet tas imot med største takknemmelighet. :)

Hadde det kanskje vært en ide å festet den stangen bedre? Slik at den ikke veiet så mye og laget lyd.

F.eks ved å feste en stålvaier et godt stykke opp på stangen som igjen festes i f.eks husvegg og bakken, eller trær i nærheten.

Mer øyeblikkelige råd er vel å få seg hørselsvern :P Hvis du klarer å sove med plugger i ørene kan det hjelpe på søvnen i alle fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørselsvern var en god idé, til vi får pratet med huseieren om hva vi kan gjøre. Eller så får jeg krysse fingrene for at det forblir vindstille en stund framover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...