AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes whisky er veldig godt i kaker og konfekt. Men jeg sliter litt når jeg skal lage kake og konfekt selv, for whisky'en passer liksom ikke helt. Hvilken whisky kan dere anbefale til baking? Så langt har jeg funnet ut at jo mindre røyksmak jo bedre.. Anonymous poster hash: 90609...a0d
Zzyzx Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Skal vi se. The Glenlivet - Nadurra Glenmorangie - Signet Aberlour - A'bunadh Sånn at det er sagt; jeg aner ikke noe om pris på disse, jeg gikk bare i skapet og fant de jeg vet ikke smaker som nedbrente fiskebåter, sjøldaue måker og sjømannsbrukte gummistøvler. Jeg har brukt Nadurra til kaker og konfekt selv, med veldig godt resultat. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 (endret) Skal vi se. The Glenlivet - Nadurra Glenmorangie - Signet Aberlour - A'bunadh Sånn at det er sagt; jeg aner ikke noe om pris på disse, jeg gikk bare i skapet og fant de jeg vet ikke smaker som nedbrente fiskebåter, sjøldaue måker og sjømannsbrukte gummistøvler. Jeg har brukt Nadurra til kaker og konfekt selv, med veldig godt resultat. Ikke sløs a'bunadh til baking Det er helse i hver eneste av dråpene som holde så nært opptil 60% som mulig (min har 59,6 % og jeg vokter den som det reneste flytende gull. Små drammer drikkes med andakt, og en dråpe vann, av den flasken), Foreslår noe som er enklere å få tak i, en skvett Glenmorangie. Bra barskap hos Zzyzx. Smaken stemmer skummelt bra med 'neon andre' sin smak... Endret 6. desember 2013 av Lille-pus 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Noe irsk er vel enkleste måten å unngå røyksmak. Anonymous poster hash: dadf1...c52
Zzyzx Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 (endret) Ikke sløs a'bunadh til baking Bra barskap hos Zzyzx. Smaken stemmer skummelt bra med 'neon andre' sin smak... Du har egentlig helt rett. Hver gang jeg tuller om at jeg vil bruke den til baking så er det nummeret før samboeren går fra meg. Men Nadurra er nok greit. Edit: Jeg må ha bomma kraftig på noe, for A'bunadh er da ikke dyre greier? Går for rundt tre-firehundrelappen, ser jeg. I utlandet, riktignok, tror den er vanskelig å få tak i her i landet. Jeg prøver meg stadig på en av de uåpnede Lord of the Isles også, med samme resultat. Det er faktisk prins Charles som er Lord of the Isles, så jeg synes ikke det gjør noe. Endret 6. desember 2013 av Zzyzx
Pingting Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 (endret) Det som er default matlagingswhiskyen min er Glenmorangie Original. God og fruktig med nok smak til at den smakes, samtidig som den er rund nok til at den passer med det meste. Og ikke så dyr at jeg griner mens jeg måler den opp. Blir kanskje litt daff i enkelte retter, men det er jo også en smakssak. Endret 7. desember 2013 av Pingting 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå