jente*25 Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Hei, Vi skal pusse opp stua i huset vi har kjøpt. Vi harf kjøpt en sofa i en varm gråtone, og på veggene har jeg lyst på en brunlig farge. Stua har mange vinduer, og er stor i størrelse. L-form. Men så har jeg sett at det ikke er alle gråfarger som går sammen med alle brunfarger. Er det noen som har tips til hvilken farge jeg bør velge på veggene? Vil ikke ha det helt lyst, men ikke kjempemørkt heller. Dersom dere har bilder å vise blir jeg ekstra glad
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Jeg ville valgt valgt og male i fargen mauve, en grålilla tone.
jente*25 Skrevet 20. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2013 Jeg ville valgt valgt og male i fargen mauve, en grålilla tone. Takk for svar, men jeg er ganske bestemt på at jeg vil ha en brunlig farge. Er bare usikkerpå hvilken nyanse
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Takk for svar, men jeg er ganske bestemt på at jeg vil ha en brunlig farge. Er bare usikkerpå hvilken nyanse Vel, jeg ville hatt noe grått i brunfargen for å stramme den opp litt. Her er taupe som gråbrunt kalles i mange varianter. Jeg tror den her blir sprek i ei stue.
jente*25 Skrevet 20. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2013 Vel, jeg ville hatt noe grått i brunfargen for å stramme den opp litt. Her er taupe som gråbrunt kalles i mange varianter. Jeg tror den her blir sprek i ei stue. Der var du inne på noe ja! Den fargen har jeg ikke sett på før. Men du tror ikke den kan bli litt mørk? Sofaen vi har valgt er denne http://www.mobelringen.no/kolleksjon/produkter/stue/stoffsofa/cozy-46989/nb?REF=46989
Gjest Sagarmatha Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 en grålilla tone. Er bra for din psykiske helse. Hvite vegger er ikke bra. Har jeg visstnok lest i et vitenskaplig blad. Mulig jeg og hørte det når jeg var overstadig beruset i taxikøen, men det er like sant for det.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Der var du inne på noe ja! Den fargen har jeg ikke sett på før. Men du tror ikke den kan bli litt mørk? Sofaen vi har valgt er denne http://www.mobelringen.no/kolleksjon/produkter/stue/stoffsofa/cozy-46989/nb?REF=46989 Tror ikke den blir det hvis dere velger maling i høyglans.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Er bra for din psykiske helse. Hvite vegger er ikke bra. Har jeg visstnok lest i et vitenskaplig blad. Mulig jeg og hørte det når jeg var overstadig beruset i taxikøen, men det er like sant for det. Det tror jeg på faktisk.
Amberleaf Skrevet 20. november 2013 #9 Skrevet 20. november 2013 Sjekk ut Ascott! Nydelig farge synes jeg.
Serafina. Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Jeg ville gått til en fargehandel og hentet masse prøver og testet mot sofaen, eller hatt med en sofapute til butikken. Nå finnes det ganske store papirprøver så det er litt lettere å se. Det kan også være lurt å kjøpe små testbokser av fargefavorittene og male prøver på veggen. Da kan dere se på dem gjennom døgnet da farger endrer seg mye med lyset. Da er det lettere å få et bra resultat dere blir fornøyd med. Det tar tid, men greit å bruke den tiden så dere slipper å male omigjen. Jeg kjøpte to fargeprøver da jeg skulle male stuen og endte med ikke å velge den jeg hadde som favoritt i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå