Gå til innhold

Bra og billig videokamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til video/lommekameraer (eller hva det heter) som ikke koster så mye? Det trenger ikke være super kvalitet, men selvsagt bedre enn mobilkamera. Viktigere at det er enkelt å bruke, og ikke så stort.

Anbefales det å bestille på nett eller kjøpe i butikk?

På forhånd takk!

Anonymous poster hash: 00c1d...112
Skrevet

Anyone? :vetikke:

Skrevet

Vanskelig å si noe om uten at du sier hvor mye du vil betale og typiske bruksområder.

Jeg ville kjøpt det der det er billigst, men hvor det er vet man ikke før man vet hva man skal kjøpe.

Skrevet

Helst noe til under tusen-lappen, da jeg er en fattig student. Bruksområde er korte videosnutter (som redigeres sammen i eget program) til korte videoklipp som brukes i et prosjekt som legges ut på youtube.. kan ikke gå inn på alle detaljer da det vil røpe for mye :P (Er en gave)

Både til utendørs og innendørs bruk, selv om det nok er mest ute.

Det bør være lite og enkelt i bruk da det bør være noe som er mulig å ha med seg "over alt".

Ut fra hva vedkommende har sagt tidligere høres det ut som h*n mener et lommekamera.

Ang. hvor jeg bør kjøpe det tenkte jeg også litt praktisk med tanke på evt. bytterett og leveringstid.

Gjest sophia21
Skrevet

Hva med feks Samsung HMX-W300:

The good:
The Samsung HMX-W300's small, slim rugged body lets you take it where other minicamcorders or your smartphone can't go. It's easy to use and has a few extra features that make it a very good value.

The bad:
The W300's video quality -- in or out of water -- is only good enough for Web use and not much better than the typical smartphone.

Sjekk ut prisjakt.no, der kan du finne den ned til 975. Den tåler mye og er liten, størrelse med en mobil ca, men spørs om kvaliteten blir bra nok? Jeg har elendig kvalitet på mine videoer på smart phone, men kanskje min er dårligere enn normalt, dunno...(Er litt svak for Samsung da..)

eller

Jobo hd sports camera jib 4 som kan fåes fra 949 NOK:

The camera is a breeze to use. Settings is easily done. The display is nice. It is never fun getting home from a film session just to discover there was something just in front of the lens.

Inside the coloring is pretty good. Red is red and white is white. When used outside there is a hint of too much red on things that are red-ish. It’s not that bad, makes the pictures a little fancy although in a non natural way.

When it starts to get dark, the camera works very well. It doesn’t lose details like many action cameras tend to do. While making an onboard video reveals that the camera likes it. While it doesn’t have any form of anti-shake it does on-board well.

The sound is ok, a bit on the low side with some background noise. I find this camera to be best used as an on-board camera. If there is a need to use the casing, the sound gets very low with it on. This is not a bad camera by any means, with the price in consideration this camera scores very well.

Det er et actionkamera da, vet ikke om det har noe å si. Har sett noen klipp på youtube som er filmet med dette kameraet, og kvaliteten så grei ut. La ikke merke til lyden.

Men, det er garantert noen her på forumet som har bedre peiling enn meg! Lykke til! :)

Skrevet

Takk for tips!

Er usikker på hva actionkamera betyr, er det bare det at det tåler mye og er god på å fange bevegelser?

Tenkte på noe ala det første du linket til, men så en testvideo på youtube som påstår det er like dårlig kamera som på iphone 4...og det er vel hva vedkommende har fra før, så da er jeg like langt.

Har lett litt, men alle kamera jeg finner er så gamle, eller altfor store og dyre, typisk vanlig videokamera.

Flere tips tas i mot med takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...