juni Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Anbefalinger? Skal passe til en liten kvinne, ikke en mann!
kjeri Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Til hjemmet eller jobben? Har du behov for spesiell stol hjemme pga. plager kan du ta kontakt med kommunal ergoterapeut evt. fysioterapeut som kan bistå med måling og utprøving. De er og behjelpelig med søknad til Hjelpemiddelsentralen. Gjelder det jobbsituasjon ville jeg tatt det opp med nærmeste leder og bedriftshelsetjenesten. Et arbeidsplassbesøk av verneombud og bedriftshelsetjeneste vil avdekke dine behov for hjelpemidler, og du vil stå sterkere når du ber om nytt urstyr.
Minya Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Jeg kjøpte nylig ny kontorstol og gikk gjennom alt av stoler på alle møbelbutikkene i området. Jeg er sær på kontorstolene mine, da jeg trenger justering for ryggpositur i tillegg til høydejustering. I en perfekt verden har stolen fire spaker for justering, men de er som oftest grisedyre. Etter tre timer endte jeg opp med denne; http://jysk.dk/kontor/kontorstole/gold/kontorstol-theo-sort Kosta meg en tusenlapp da jeg kjøpte den. Den kan vippes bakover og låses i fire forskjellige stillinger, samt høydejustering. I den mest bakoverlente stillingen blir jeg liggende i nesten 120 graders vinkel om jeg har beina på fotskammelen. Du kan velge å ikke feste armlenene, jeg har valgt å ikke gjøre det, da jeg ikke er fan av armlener på kontorstoler. Du spesifiserer at den skal passe til en liten kvinne; jeg er 160 høy og ikke spesielt stor. Seteplaten er god å sitte på, ryggen er i overkant høy, men jeg vente meg fort til den, sånn utenom at jeg ikke kan ha knute i nakken eller sånn diger hårklype i håret når jeg sitter på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå