*Mocca* Skrevet 14. oktober 2013 #1 Del Skrevet 14. oktober 2013 Vi skal kjøpe oss nettbrett, men er usikker på hvilken type vi skal velge. Vi skal ha Samsung, men vi er usikker på hvilken vi skal velge. Min man skal bruke det i dødtid på jobb, da det er mye venting. Da blir det å se filmer og serier og spilling på nettbrettet. Og såklart surfing. Mitt bruk vil være dokumenter, enkel redigering av dokumenter, surfing, stort sett i møte/kursvirksomhet. Hva anbefaler dere? Tab, Note? Hvor kraftig osv.... Har prøvd å sammenligne noen http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=797774&sku=765790&sku=778931&sku=778928& Men ble ikke mye klokere.... Ser ikke poenget med å bruke 6000,- på nettbrett dersom vi kan fint klare oss med et rimeligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 15. oktober 2013 Ingen her inne som har litt peilig på nettbrett? Har dere da tips til andre sider det er lurt å spørre om slike ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 15. oktober 2013 #3 Del Skrevet 15. oktober 2013 Note 10.1 med eller uten 3G/4G. Kommer an på om du vil surfe når du ikke sitter på et trådløst nettverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 15. oktober 2013 Ok, så tab er ikke så godt egnet til filmer og spill i forhold er det så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 15. oktober 2013 #5 Del Skrevet 15. oktober 2013 Tab 2 har vel ikke en penn? Uansett så skrev jeg Note pga jeg har den og er fornøyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 15. oktober 2013 Tenkte mest på Note 10.1 opp mot Tab3 10.1 Pennen kan man alltids skaffe ved siden av uansett. Note er veldig fristende.... helt klart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 15. oktober 2013 #7 Del Skrevet 15. oktober 2013 Enig med Note... Skal du "trykke" mye på den er det veldig kjekt med den pennen! Også blir ikke skjermen like stygg heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har nettopp kjøpt Google Nexus 10, som er laget av Samsung, og er kjempefornøyd med dette. Det er kraftig, og har god skjerm og gode høyttalere så det egner seg godt til filmer og spill. Det er definitivt bedre enn Samsung galaxy tab 2. Andre nettbrett har jeg ikke prøvd så der kan jeg ikke sammenligne. http://cdon.no/elektronikk/google_nexus_10_wifi_10%27%27_32gb_android-22481235 Anonymous poster hash: 6cd4e...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 17. oktober 2013 Denne virker også veldig bra og grei pris nå.... Men min er veldig oppsatt på at han vil ha det kraftige Note-brettet... og jeg skjønner det. Han rynket litt på nesen, selv om Nexus'en jo er veldig bra.... Men når vi i utgangspunktet ikke har penger til å hive ut på det, og det er mange andre ting vi trenger så må vi gruble litt. Er virkelig Tab 3 10.1 ikke egnet til å se filmer/serier og spille på? Vil jo ikke at han skal ende med et produkt som han ikke får brukt som tenkt, men kan vi fint kjøpe et til 3-4000 så har vi fort 2000,- vi kan ha glede av til andre ting også... Setter pris på alle svar jeg får og alle blir tatt med i vurderingen frem til vi får kjøpt oss nettbrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 17. oktober 2013 Og hvorfor er egentlig prisforskjellen så stor mellom kun Wifi og 3G/4G? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 17. oktober 2013 #11 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) "Alle" nettbrett er egnet til å se på filmer og slik, jeg tviler sterkt på at det er SÅ mye forskjell i farger/kontrast at du klarer å se noe merkbart forskjell. Hvor mye har du tenkt å bruk? En maks pris. Har du bestemt deg for en størrelse på nettbrettet? Jeg antar at du går for 10.1 hvis du skal se filmer og slikt. Tab 3 med Wifi = 2790.- Tab 3 med 4G = 3870.- Note 10.1 med Wifi = 3395.- Note 10.1 med Wifi (2014 edit) = 4990.- Note 10.1 med 4G (2014 edit) = 6195.-http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=778928&sku=765792&sku=797771&sku=797773&sku=778931& Hvis jeg skulle brukt 6195 kr på et nettbrett, så hadde jeg gått for Note 10.1 4G Multi Window: True Multitasking—on a Tablet Watch the game live while making the final changes to the company’s earnings report. With Multi Window, you can use two applications at the same time to get more out of every minute of your day. Synes jeg er en grei funksjon. Vet ikke om Nexus kan også gjøre det. Nexus har kanskje et bedre batteri, men jeg kan ikke se at du kan bruke minnekort i de, noe som er et stor negativ egenskap på et nettbrett. Nexus 10 Note 10.1 Note 10.1 (2014 edit) Tab 3 10.1 Jeg synes hun er dyktig til å se de positive og negative egenskapene i tingene hun reviewer. Jeg har ikke sett igjen alle, kun for Note 10.1 som fikk meg til å kjøpe nettbrette for mange herrens års siden. Endret 17. oktober 2013 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 17. oktober 2013 #12 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har Tab (1 eller 2) som jeg kjøpte i sommer (etter at mitt forrige brett Asus Eee pad Transformer) sa takk for seg. (Det kostet meg bare 2000 kr på Lefdal). Jeg er veldig fornøyd med brettet. Jeg kan se filmer godt på det. Det blir jo aldri tv-kvalitet/størrelse/whatever, men jeg synes det fungerer godt til sitt bruk. Det er flott å surfe på nettet med og man kan laste ned masse apper via Google Play. Den snakker også godt med min Samsung s3 og Samsung laptop (????). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 18. oktober 2013 Tusen takk dere! Og en ekstra takk til Leon! De skal vi helt klart se.... Hadde vi ikke trengt å tenke litt fornuftig i forhold til pengebruk, hadde vi kjøpt Note 10.1 til 6195 til oss begge..... Oppløsningen på skjermen er jo også bedre.... Men da har vi noe å titte på.... Kanskje vi blir enige om nettbrett her hjemme etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå