Gå til innhold

Koble mac til apple tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å koble maccen min til apple tv slik at de får like skjermer, men det går ikke. Eller jeg får ikke opp "airplay" symbolet noe sted på maccen. Har vært inne i "skjermer" for å prøve å gjøre det manuelt da den ikke ligger i verktøyslinja, men finner det ikke der heller. Maccen er kjøpt i 2012 og apple tven er kjøpt i 2013. Håper på svar!

Tusen takk på forhånd!

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om det går an å få helt samme bildet over på appletven, men om du har tvserier, filmer eller bilder du vil se på appletven fra macen må du legge det inn på itunes og spille via airplay derfra.

Hvis du har ipad eller iphone kan du også se webtv via airplay, mulig det fungerer fra mac også :)

Skrevet

Jeg tenkte det samme som deg og kjøpte meg appletv. Jeg får det heller ikke til å funke (utrolig kjedelig). Så i ettertid at det står at du kan ha like skjermer fra iPhone, iPad og iPod (tror jeg), men ikke mac, i bruksanvisningen. Det eneste er fra iTunes da, men altså ikke like skjermer.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om det går an å få helt samme bildet over på appletven, men om du har tvserier, filmer eller bilder du vil se på appletven fra macen må du legge det inn på itunes og spille via airplay derfra.

Hvis du har ipad eller iphone kan du også se webtv via airplay, mulig det fungerer fra mac også :)

Tusen takk! Det er ikke noe problem å få bidet fra iphonen på apple tven.. Da kobler jeg bare iphonen til airplay også går det automatisk, men jeg finner ikke airplay på maccen... Jeg ser på serier på amerikansk netflix og selvom det er netflix på apple tven så fungerer det ikke med den amerikanske og da får jeg ikke opp de seriene jeg vil se om du skjønner ! :) Men klarer du å forklare hvordan jeg kan legge inn dette i Itunes?

Skrevet

Jeg tenkte det samme som deg og kjøpte meg appletv. Jeg får det heller ikke til å funke (utrolig kjedelig). Så i ettertid at det står at du kan ha like skjermer fra iPhone, iPad og iPod (tror jeg), men ikke mac, i bruksanvisningen. Det eneste er fra iTunes da, men altså ikke like skjermer.

Er du sikker på det? Jeg har lest litt rundt på nettet og det står at det skal fungere om maccen din er nyere enn en 2011 modell! Men jeg har ikke lest om noen som faktisk får det til da....

Skrevet

Jeg bruker like skjermer på mac/apple-tv. :) Tror jeg måtte betale for å oppgradere ios-en på macen først da. Har sen 2011 modell, kjøpt tidlig 2012.

Skrevet

Tusen takk! Det er ikke noe problem å få bidet fra iphonen på apple tven.. Da kobler jeg bare iphonen til airplay også går det automatisk, men jeg finner ikke airplay på maccen... Jeg ser på serier på amerikansk netflix og selvom det er netflix på apple tven så fungerer det ikke med den amerikanske og da får jeg ikke opp de seriene jeg vil se om du skjønner ! :) Men klarer du å forklare hvordan jeg kan legge inn dette i Itunes?

Hvis du ikke får til med macen, finnes det kanskje en app til amerikanske netflix så du kan bruke iphonen?

Skrevet

Hvis du ikke får til med macen, finnes det kanskje en app til amerikanske netflix så du kan bruke iphonen?

Jeg har prøvd dette.. Men det er kun en app som heter netflix og den kommer automatisk på norsk.. Men det ga meg en ny ide! Jeg kan jo prøve å laste ned firefox på iphonen og gjøre det samme som jeg gjorde for å få amerikansk netflix på maccen bare på iphonen! Tihi..

Men på en annen side så er det mye annet jeg gjerne skulle hatt fra maccen over til apple tven med like skjermer...

Skrevet

Jeg bruker like skjermer på mac/apple-tv. :) Tror jeg måtte betale for å oppgradere ios-en på macen først da. Har sen 2011 modell, kjøpt tidlig 2012.

Men den iosen du betalte for burde jo være på min siden det er en nyere modell.. ? :)

Skrevet

Har mountan lion (10.8), den kom i juni 2012 i USA, vet ikke når den kom til Norge eller når i 2012 du kjøpte din versjon, men det kan altså hende at du må oppdatere hvis du har eldre i alle fall. Hvis ikke kan jeg ikke hjelpe, for har ikke hatt noen problemer med like skjermer, så aner ikke hva man i såfall skal gjøre. Håper du finner ut av det though :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...