Gå til innhold

Bra og billig gourmet i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er v.e.l.d.i.g glad i god mat, men det er en stund siden jeg har spist gourmet i Norge. Har sett litt på de såkalt "billig-gourmetene" bla. Oro resturant og deres BIB-gourmet alternativ, samme med Baltazar og Bagatelles BIB. Men menyene så ikke veldig spennende ut..

Noen som har tips om kanskje litt mindre kjente resturanter i Oslo/omegn med god og spennende mat, til gjerne en litt billigere penge? Kan godt være BIB, men full on gourmet er selvsagt å foretrekke. (Foretrekker fusion, fransk, italiensk mat)

Kan godt betale litt over 1000-lappen for 5-7 retter.

Anonymous poster hash: b1fcd...b93
Skrevet

Palace Grill synes jeg er veldig bra, har du testet den? http://palacegrill.no/

Ellers var Arakataka veldig bra før, men så synes jeg den tapte seg litt. Leste imidlertid en veldig bra anmeldelse av den igjen tidligere i år, så det er mulig de har nye kokker der nå.

Anonymous poster hash: 43889...6a3
Gjest Anubiel
Skrevet

Xich Lo på Egertorget har sinnsykt god mat. Fusion av vietnamesisk og fransk. De har fire-retters smaksmeny til rundt 600 kroner. Ellers har de veldig bra vinutvalg.

Hvis du er villig til å betale litt over 1000-lappen for maten, så bør du prøve Ylajali. Jeg har aldri spist så god og spennende mat før, verken i Norge eller i utlandet.

Skrevet

Palace Grill er fantastisk! 1190 kr for ti retter, men blir fort dyrt med tilhørende viner. Vi betalte vel ca 4200 for to pluss tips i august. Fauna som ligger rett ved siden av palace skal også være bra, bra priser også. Åpnet nå i høst av bla han som tidligere drev Oscarsgate.

Ellers har jeg hatt gode opplevelser både hos Oro, Eik, Eik Annen Etasje og Cru.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Cru er kjempebra!

Og Statholderens mat og vinkjeller anbefales også!

Endret av venus_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...