Cpl Nobby Nobbs. Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 En venn i utlandet har bedt meg pent om å kjøpe et skikkelig bra vaffeljern til ham. Problemet er at jeg har ikke filla peiling på vaffeljern. Jeg har et hjemme, men det er stadig like ubrukt som da jeg kjøpte det, og sannsynligvis gått ut av produksjon for lengst. Posen med vaffelmix jeg kjøpte samtidig med jernet fant jeg her om dagen, gått ut på dato en gang mens Saddam fortsatt styrte Irak. Så det er bare å innse at ting tyder på at jeg ikke er noe vaffelorakel. Men jeg har i det minste vett til å finne et sted å spørre om råd. Om jeg hadde vett til å finne et bra sted å spørre er det bare dere som vet. Så, er det noen som har en sterk mening om hvilke vaffeljern som er bra? Middels engasjerte meninger blir også tatt i mot med takk, og forsåvidt også kalde betraktninger om hvilke vaffeljern som er så dårlige at de burde vært merket med hvor de som lagde dem bor slik at man kan kaste dritten igjennom kjøkkenvinduene deres. 12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Hmm.. Wilfa skal være bra! Anonymous poster hash: 7c7e6...35e
ini Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Kitchenaid sitt er veldig bra, men det koster deretter også.
Lista Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 (endret) Åviken Endret 13. september 2013 av Lista 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Aldri kommet over et vaffeljern som har fungert når det gjelder temperaturstilleren. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Moods of Norway! Traktorvaffler Anonymous poster hash: 02f7d...38f 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Liker man vafler veldig godt er det lurt med et dobbeltjern. Anonymous poster hash: 08481...3e4 1
Brunhilde Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Åviken Helt enig! (Men hvorfor ikke bare gi ham ditt som du allikevel ikke brukes, ts?)
Silfen Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Så lenge det er dobbelt, er det ett fett. 1
Thorn Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Jeg har fasiten! Skal du ha enkelt vaffeljern kjøper du Wilfa Was623bell. Dette har jeg selv, anbefaler det til absolutt alle som skal ha et bra enkelt vaffeljern, og alle som har gitt tilbakemeldinger er strålende fornøyd! Skal du ha dobbelt går du for Åviken, helst varianten med termostat (coop har dette på knalltilbud innimellom, og ligger nok rimeligere enn Jernia til vanlig også) men den andre er også kjempebra. På dobbelt vaffeljern imponerte ikke Wilfa meg på langt nær like godt, vaflene ble stekt veldig ujevnt i forhold til med Åviken, og det tar mye lenger tid å steke. Så Åviken er best på dobbelt! Så det er mine sterke meninger om vaffeljern 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Det MÅ være 5 hjerter! Det er min eneste sterke mening om vaffeljern - det funker jo bare ikke med fire sånne firkanta "hjerter". Så det så! Anonymous poster hash: 3a201...a94 11
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Det MÅ være 5 hjerter! Det er min eneste sterke mening om vaffeljern - det funker jo bare ikke med fire sånne firkanta "hjerter". Så det så! Anonymous poster hash: 3a201...a94 Hehe, jeg liker best 4! Anonymous poster hash: 02f7d...38f 1
Silfen Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 4 er best. Da kan alle legges dobbelt med en annen. 5
Zzyzx Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Den wilfaen det linkes til har seks hjerter. Det er helt perfekt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Vaffeljern er vaffeljern. Mitt har 6 hjerter, for øvrig. Anonymous poster hash: b52f3...4d1
Cpl Nobby Nobbs. Skrevet 14. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 14. september 2013 Helt enig! (Men hvorfor ikke bare gi ham ditt som du allikevel ikke brukes, ts?) Ikke misforstå, for det er et fint og praktisk forslag å gi ham mitt ubrukte, men jeg vil gjerne at han skal få et flunkende nytt vaffeljern med emballasje og det hele, ikke noe tilfeldig skrammel jeg fant bakerst i skapet en gang jeg lette etter noe annet. Jeg har fasiten! Skal du ha enkelt vaffeljern kjøper du Wilfa Was623bell. Dette har jeg selv, anbefaler det til absolutt alle som skal ha et bra enkelt vaffeljern, og alle som har gitt tilbakemeldinger er strålende fornøyd! Skal du ha dobbelt går du for Åviken, helst varianten med termostat (coop har dette på knalltilbud innimellom, og ligger nok rimeligere enn Jernia til vanlig også) men den andre er også kjempebra. På dobbelt vaffeljern imponerte ikke Wilfa meg på langt nær like godt, vaflene ble stekt veldig ujevnt i forhold til med Åviken, og det tar mye lenger tid å steke. Så Åviken er best på dobbelt! Så det er mine sterke meninger om vaffeljern Jeg vaffelhjerter deg!!
skruf Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Jeg er litt sær på vaffeljern....arvet for ca 20 år siden min gamle bestefar sitt vaffeljern... Og det er det beste jeg noensinne har prøvd. Tar ei evighet fra en plugger inn kontakten og til det blir varmt, men deretter så går vaffelplatene unna, 5 hjerter vel og merke. Og jeg nekter å prøve noe annet.. (men har hørt rykter i at Wilfa er bra. Fikk faktisk et Wilfa-vaffeljern til jul for noen år siden, men jeg ga det bort siden det ikke var like bra som det gamle jeg har.)
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 Wilfa, blir skikkelig varmt og er vel også ganske rimelig. Tror de selger det på coop extra i tilegg til alle kjøkkendings-butikker (?) Anonymous poster hash: bc8f1...741
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #20 Skrevet 15. september 2013 Ingen som har tre eller syv hjerter? : Anonymous poster hash: 08481...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå