Gå til innhold

Sterke meninger om vaffeljern

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn i utlandet har bedt meg pent om å kjøpe et skikkelig bra vaffeljern til ham.
Problemet er at jeg har ikke filla peiling på vaffeljern. Jeg har et hjemme, men det er stadig like ubrukt som da jeg kjøpte det, og sannsynligvis gått ut av produksjon for lengst. Posen med vaffelmix jeg kjøpte samtidig med jernet fant jeg her om dagen, gått ut på dato en gang mens Saddam fortsatt styrte Irak. Så det er bare å innse at ting tyder på at jeg ikke er noe vaffelorakel.

Men jeg har i det minste vett til å finne et sted å spørre om råd.
Om jeg hadde vett til å finne et bra sted å spørre er det bare dere som vet.

Så, er det noen som har en sterk mening om hvilke vaffeljern som er bra?
Middels engasjerte meninger blir også tatt i mot med takk, og forsåvidt også kalde betraktninger om hvilke vaffeljern som er så dårlige at de burde vært merket med hvor de som lagde dem bor slik at man kan kaste dritten igjennom kjøkkenvinduene deres.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Wilfa skal være bra!

Anonymous poster hash: 7c7e6...35e
Skrevet

Kitchenaid sitt er veldig bra, men det koster deretter også.

Skrevet (endret)

Åviken

Endret av Lista
  • Liker 1
Skrevet

:ler: Aldri kommet over et vaffeljern som har fungert når det gjelder temperaturstilleren.

• Liker 3
Skrevet

Moods of Norway! Traktorvaffler :)

Anonymous poster hash: 02f7d...38f

• Liker 3
Skrevet

Liker man vafler veldig godt er det lurt med et dobbeltjern.

Anonymous poster hash: 08481...3e4
  • Liker 1
Skrevet

Åviken

Helt enig!

:heks: (Men hvorfor ikke bare gi ham ditt som du allikevel ikke brukes, ts?)

Skrevet

Så lenge det er dobbelt, er det ett fett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fasiten! :hallo:

Skal du ha enkelt vaffeljern kjøper du Wilfa Was623bell. Dette har jeg selv, anbefaler det til absolutt alle som skal ha et bra enkelt vaffeljern, og alle som har gitt tilbakemeldinger er strålende fornøyd! Skal du ha dobbelt går du for Åviken, helst varianten med termostat (coop har dette på knalltilbud innimellom, og ligger nok rimeligere enn Jernia til vanlig også) men den andre er også kjempebra. På dobbelt vaffeljern imponerte ikke Wilfa meg på langt nær like godt, vaflene ble stekt veldig ujevnt i forhold til med Åviken, og det tar mye lenger tid å steke. Så Åviken er best på dobbelt!

Så det er mine sterke meninger om vaffeljern :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Det MÅ være 5 hjerter!

Det er min eneste sterke mening om vaffeljern - det funker jo bare ikke med fire sånne firkanta "hjerter". Så det så! :fnise:

Anonymous poster hash: 3a201...a94
  • Liker 11
Skrevet

Det MÅ være 5 hjerter!

Det er min eneste sterke mening om vaffeljern - det funker jo bare ikke med fire sånne firkanta "hjerter". Så det så! :fnise:

Anonymous poster hash: 3a201...a94

Hehe, jeg liker best 4! :)

Anonymous poster hash: 02f7d...38f

• Liker 1
Skrevet

4 er best. Da kan alle legges dobbelt med en annen.

• Liker 5
Skrevet

Den wilfaen det linkes til har seks hjerter. Det er helt perfekt.

• Liker 1
Skrevet

Vaffeljern er vaffeljern.

Mitt har 6 hjerter, for øvrig.

Anonymous poster hash: b52f3...4d1
Skrevet

Helt enig!

:heks: (Men hvorfor ikke bare gi ham ditt som du allikevel ikke brukes, ts?)

Ikke misforstå, for det er et fint og praktisk forslag å gi ham mitt ubrukte, men jeg vil gjerne at han skal få et flunkende nytt vaffeljern med emballasje og det hele, ikke noe tilfeldig skrammel jeg fant bakerst i skapet en gang jeg lette etter noe annet.

Jeg har fasiten! :hallo:

Skal du ha enkelt vaffeljern kjøper du Wilfa Was623bell. Dette har jeg selv, anbefaler det til absolutt alle som skal ha et bra enkelt vaffeljern, og alle som har gitt tilbakemeldinger er strålende fornøyd! Skal du ha dobbelt går du for Åviken, helst varianten med termostat (coop har dette på knalltilbud innimellom, og ligger nok rimeligere enn Jernia til vanlig også) men den andre er også kjempebra. På dobbelt vaffeljern imponerte ikke Wilfa meg på langt nær like godt, vaflene ble stekt veldig ujevnt i forhold til med Åviken, og det tar mye lenger tid å steke. Så Åviken er best på dobbelt!

Så det er mine sterke meninger om vaffeljern :fnise:

Jeg vaffelhjerter deg!!

Skrevet

Jeg er litt sær på vaffeljern....arvet for ca 20 år siden min gamle bestefar sitt vaffeljern... Og det er det beste jeg noensinne har prøvd. Tar ei evighet fra en plugger inn kontakten og til det blir varmt, men deretter så går vaffelplatene unna, 5 hjerter vel og merke.

Og jeg nekter å prøve noe annet..

(men har hørt rykter i at Wilfa er bra. Fikk faktisk et Wilfa-vaffeljern til jul for noen år siden, men jeg ga det bort siden det ikke var like bra som det gamle jeg har.)

Skrevet

Wilfa, blir skikkelig varmt og er vel også ganske rimelig. Tror de selger det på coop extra i tilegg til alle kjøkkendings-butikker (?)

Anonymous poster hash: bc8f1...741
Skrevet

Ingen som har tre eller syv hjerter? : :bond:

Anonymous poster hash: 08481...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...