Nephthys Skrevet 9. september 2013 #1 Del Skrevet 9. september 2013 Skal i gang med oppussing av badet, og syns det er nesten umulig å finne vegg- og gulvfliser som 1. passer sammen, 2. passer til resten av huset, 3. Ikke alt syns på (gulvet spesielt her, 4. er moderne, men ikke "ut" om kort tid, 5. er lyse nok og 6. kan settes sammen i et kult "mønster" (type "steiner" i dusjdelen og litt inndeling av soner) Badet er stort, og ser for meg både hjørnekar og dusj, samt å "bygge" inn vaskemaskin i et skap eller liknende. Vil gjerne ha en annerledes servant også.. Heller mot store fliser i jordfarger, men tror det blir litt traust! Trenger inspirasjon for noen interessante løsninger! Noen som vil dele bilder av sine nyoppussede bad? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. september 2013 #2 Del Skrevet 9. september 2013 Ikke mitt, og absolutt ikke jordfarger, men dette fant jeg i en Finn-annonse, og sånne farger vil jeg ha! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 9. september 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 9. september 2013 Ikke mitt, og absolutt ikke jordfarger, men dette fant jeg i en Finn-annonse, og sånne farger vil jeg ha! Fancy det! Dog ser ikke for meg så sterk grønnfarge på et veldig stort bad, og det står ikke helt til resten av huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #4 Del Skrevet 9. september 2013 Ikke mitt, og absolutt ikke jordfarger, men dette fant jeg i en Finn-annonse, og sånne farger vil jeg ha! Wtf. Helvete så stygt. Enkle grå fliser på gulv, hvite fliser på vegg. Det er nøytralt. Anonymous poster hash: 7840e...4bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 9. september 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 9. september 2013 Enkle grå fliser på gulv, hvite fliser på vegg. Det er nøytralt. Anonymous poster hash: 7840e...4bf Nøytralt ja, men litt kjedelig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Omg Skrevet 9. september 2013 #6 Del Skrevet 9. september 2013 Wtf. Helvete så stygt. Enkle grå fliser på gulv, hvite fliser på vegg. Det er nøytralt. Anonymous poster hash: 7840e...4bf Woohoo! Vil du flytte inn på badet mitt? Tror du hadde likt deg godt der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 10. september 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 10. september 2013 Ingen som har pusset opp badet nylig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #8 Del Skrevet 10. september 2013 Ingen som har pusset opp badet nylig?? Ikke med jordfarger. Hvite vegger med sort/koks gulv er det vanlige for tiden. Alle nyanser mot det brune kan jo minne om - eh - ja... dårlig mage. Ville personlig gått for "vannfarger" om ikke mitt var det nevnte hvitt&svart lettselgelige. Blått, aqua, marine, grønt etc. Minner om sol og hav og sommer og renhet. Anonymous poster hash: 9707c...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 10. september 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 10. september 2013 Ikke med jordfarger. Hvite vegger med sort/koks gulv er det vanlige for tiden. Alle nyanser mot det brune kan jo minne om - eh - ja... dårlig mage. Ville personlig gått for "vannfarger" om ikke mitt var det nevnte hvitt&svart lettselgelige. Blått, aqua, marine, grønt etc. Minner om sol og hav og sommer og renhet. Anonymous poster hash: 9707c...b0c Blått bad har jeg nå, og det er litt 90-talls for min del. Vil ha noe behagelig sand-farget (ikke direkte brunt, nei..) Det må jo stå til leiligheten, og stuen som ligger utenfor er i en brun-nyanse.. Men hvilke farger dere har spiller ikke så stor rolle, mest mønster på flisene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 10. september 2013 #10 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) http://www.linn-bad.no/cmsAdmin/uploads/thumb4/Ingrid-oppsett-110-017187.jpg mitt er lignendes,men har en mørkere farge i gulvet Endret 10. september 2013 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 11. september 2013 #11 Del Skrevet 11. september 2013 besøk en fliseforhandler og se på utstillingene der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 11. september 2013 #12 Del Skrevet 11. september 2013 Legger ikke ut bilde, men mitt nyoppussede bad er som følger - 6 kvm - Beiset takpanel - Downlights i børstet krom - Baderomsinnredning i samme farge som tak og gulv med integr spotter - Hvite baderomsplater med 30*60 ruter - Brune fliser med struktur 30*30 - Dusjdører Syns det ble dritbra! Hele badet tok meg 9 dager med varmekabler, støping, fliser, vegger og tak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. september 2013 #13 Del Skrevet 11. september 2013 Legger ikke ut bilde, men mitt nyoppussede bad er som følger - 6 kvm - Beiset takpanel - Downlights i børstet krom - Baderomsinnredning i samme farge som tak og gulv med integr spotter - Hvite baderomsplater med 30*60 ruter - Brune fliser med struktur 30*30 - Dusjdører Syns det ble dritbra! Hele badet tok meg 9 dager med varmekabler, støping, fliser, vegger og tak Hørtes ikke dumt ut i det hele tatt! Jeg har tenkt noe av det samme, men uten fliser og med dusjkabinett. Hva kostet dette deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 11. september 2013 #14 Del Skrevet 11. september 2013 http://www.viivilla.no/Global/Norway/Redaksjonelle%20bilder/2011/11/23/COLOURBOX1901512.jpg ? Me har mørkegrå store fliser på gulv, lyse (ikkje direkte kvite) på vegg. Mindre fliser (5*5?) på gulv i dusjhjørne og under badekar (pga fall er det vanskelig å få fint med store golvfliser) 1 vegg (bak servantane) har me liggande olja sedertre-panel, det gir varme i et ellers 'kaldt' rom. Svart baderomsinnredning, med servantar som ligg oppå, ikkje nedfelt. Superfornøyd! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 11. september 2013 #15 Del Skrevet 11. september 2013 Jeg har ikke noe bilde, men vi pusser opp badet nå, er nesten ferdig. Badet er ganske lite, så det satte noen begrensninger, bl.a. på fargevalg. Men vi endte opp med helt matte, glatte fliser i 60x60 uten noen form for sjatteringer i. Samme fliser på gulv og vegger, men vi valgte en helt lys, litt varm gråfarge på veggene og en mellomgrå farge på gulvet (kunne gjerne hatt samme farge på gulv og vegger, hadde det ikke vært for at alt av støv og hår syns på lyst gulv). I dusjsonen har vi mosaikk på den ene veggen og på gulvet, i en mørk brungrå farge. Hvite baderomsmøbler. Helheten er at badet framstår lyst, noe vi syns var viktig når badet er så lite, men vi fikk samtidig inn noe litt spenstig med mosaikken. Men er enig i at det er vanskelig å finne fliser som passer sammen, og problemet med å finne fine fliser har vært en viktig grunn til at vi brukte så lang tid på oppussingen (mannen rev ned badet mens jeg skulle velge fliser, og valgets kval dro ut, samtidig som det var lang bestilling på noen av flisene). Syns det er lite god inspirasjon rundt omkring også, men hvis man ser i kataloger hos baderomsbutikkene, kan man finne noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleulv_ Skrevet 11. september 2013 #16 Del Skrevet 11. september 2013 Ikke mitt bad, men et bad jeg synes er fint:) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 11. september 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 11. september 2013 besøk en fliseforhandler og se på utstillingene der Gjort det! Drøssevis! Syns ikke de har noe spenstige sammensetninger av fliser jeg syns er fine! Pusset opp hele leiligheten med null stress, men badet er virkelig en bøyg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 11. september 2013 Forfatter #18 Del Skrevet 11. september 2013 Ikke mitt bad, men et bad jeg synes er fint:) Likte det! Kanskje litt i lyseste laget.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 11. september 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 11. september 2013 http://www.viivilla.no/Global/Norway/Redaksjonelle%20bilder/2011/11/23/COLOURBOX1901512.jpg ? Me har mørkegrå store fliser på gulv, lyse (ikkje direkte kvite) på vegg. Mindre fliser (5*5?) på gulv i dusjhjørne og under badekar (pga fall er det vanskelig å få fint med store golvfliser) 1 vegg (bak servantane) har me liggande olja sedertre-panel, det gir varme i et ellers 'kaldt' rom. Svart baderomsinnredning, med servantar som ligg oppå, ikkje nedfelt. Superfornøyd! Likte dette også! Føler jeg bare må rent kopiere noe jeg syns er fint... Har null kreativitet når det kommer til bad tydeligvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 11. september 2013 #20 Del Skrevet 11. september 2013 Hørtes ikke dumt ut i det hele tatt! Jeg har tenkt noe av det samme, men uten fliser og med dusjkabinett. Hva kostet dette deg? Gjorde alt sjøl og endte på 22 000,- Dog er ikke dette en pris hvermansen kan regne med.... Pluss ei helvetes rørleggerregning på 7 lapper for at en rørlegger lå og snorka under vasken en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå