Gå til innhold

Litt provosert av jobben...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare få en liten utblåsning her ;)

Jeg jobber i staten, og var på en tjenestereise i juni. Opplegget er at man skal betale reisen selv, og så få tilbakebetalt når man leverer reiseregning. Denne turen kom på ca. 20000, og ble bestilt i april/mai. For å unngå renter på kredittkortet (for de får jeg jo ikke dekket), måtte jeg betale ned regningen med feriepengene mine. Nå har det gått to lønnskjøringer siden jeg leverte reiseregningen, og pengene er fortsatt ikke på konto. Jeg snakket med økonomiavdelingen i dag, og de sa at det kan ta opptil 4 måneder. Dette er så latterlig at jeg kan ikke skjønne at statlige institusjoner skal drives på denne måten. Og selv om det ikke er snakk om så mye renter på disse månedene, irriterer det meg at det er arbeidsgiveren min som skal innkassere de, i stedet for at jeg kunne plassert de på høyrentekontoen min disse månedene.

Er dette virkelig vanlig praksis? Andre som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: b2e48...454
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann får reisepengene igjen ved neste lønnskjøring hvis ikke reisen kommer ved månedsslutt eller i den første del av måneden. Han venter ikke i månedsvis. Han jobber også i Staten. I tillegg har de en ekstra utbetaling senere i måneden hvor han har fått utbetalt penger.

Anonymous poster hash: 011e1...d46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i staten og her er det utbetaling av reiseregninger to ganger i mnd.

Mulig det er noe spesielt med reisen din? Har lederen din godkjent den?

Anonymous poster hash: abe77...28f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i Staten og får reiseregninger utbetalt månedlig uten forsinkelser.

Anonymous poster hash: 25191...6b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisen er godkjent av leder, ja. Har til og med dobbeltsjekket med henne at hun ikke vet om noen problemer. Leverte alle kvitteringer med en gang. Skjønner ikke hva de driver med...

Anonymous poster hash: ebf00...679
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få tilbakebetalt for reisa første lønnskjøring etter reiserekningen er godkjend. Har i tidligare jobb hatt problem med at det var mange detaljer som måtte passes på med kvitteringer, utfylling av reisedetaljer osv. Men fekk då alltid beskjed kva som måtte ordnes. Er ingen grunn til at det skal ta meir enn to måneder å få tilbake reisepengene.

Hadde forresten aldri lagt ut for ei så dyr reise sjølv, men slik kan ein lett tenke i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i staten (UiO) og har også måttet vente ca fire mnd på forskutterte reisepenger. Det er ganske provoserende, synes jeg også. Men jeg er vant til at det er mye rot og tull med betaling, restituering og også lønninger her...

Anonymous poster hash: 774d6...919
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...