AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Del Skrevet 2. mai 2013 Noen som har noe peiling på sykkel som kan svare? Evt. noen som har erfaring med denne sykelen og vil dele? Tenker å bruke den til turer/trening, og vil sannsynligvis bruke den til og fra byen mye, der er det en lang og relativt bratt oppoverbakke jeg gjerne vil komme meg opp. Arvesykkelen fra svigermor er så tungtrødd at den ikke funker i den minste helling, så jeg er ute etter noe som er relativt lett-trødd og greit. Tanker? http://www.xxl.no/Ro...1089224_1_Style Anonym poster: 183bb4bf0b628b29d758c82980e4af58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #2 Del Skrevet 2. mai 2013 Har nettopp kjøpt den sykkelen, og vil påstå at førstegiret er relativt tungt i forhold til andre sykler jeg har prøvd. Kanskje du kan be om å teste sykkelen utenfor butikken? Ellers er det et godt kjøp mtp. prisen. Anonym poster: 37bce8f562d773a95c9595ca7c295a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 2. mai 2013 #3 Del Skrevet 2. mai 2013 Har nettopp kjøpt den sykkelen, og vil påstå at førstegiret er relativt tungt i forhold til andre sykler jeg har prøvd. Kanskje du kan be om å teste sykkelen utenfor butikken? Ellers er det et godt kjøp mtp. prisen. Anonym poster: 37bce8f562d773a95c9595ca7c295a20 TS har posta dette innlegget både her og på Kosthold og Trening. Som jeg svarte der så er denne sykkelen ikke på noen måte å anbefale. Det er ikke sånn at det som er billigst er det beste kjøpet. Denne sykkelen har alt for dårlige komponenter, og ikke minst klossebremser istedenfor skivebremser. TS (og alle andre som skal kjøpe brukssykkel) bør nok opp i minst det dobbelte så lenge vi snakker om ny sykkel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #4 Del Skrevet 2. mai 2013 Når man bor sentralt i Oslo er det ikke dumt å ha en billig hybridsykkel man kan bruke til transport, og som man ikke trenger å være redd for å sette fra seg her og der. Dette med mangelen på skivebremser ser jeg ikke på som et avgjørende problem. V-bremser fungerer helt greit, selv om jeg selvfølgelig også foretrekker skivebremser. (Har dette på en dyr terrengsykkel som kun brukes til trening – den oppbevarer jeg dog inne i leiligheten.) Men siden TS vil ha en lett-trødd sykkel, finnes det nok bedre alternativer. Anonym poster: 37bce8f562d773a95c9595ca7c295a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #5 Del Skrevet 2. mai 2013 Hva med denne, Wiggins? Virker som om du vet hva du snakker om, så da utnytter jeg det. Denne kan jeg evt. få kjøpt brukt til 3000 kr. Anonym poster: 3b5c69020fb5b5fab3b2748b46d6042c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #6 Del Skrevet 2. mai 2013 http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?Year=2011&Brand=Scott&Model=Scale%2070 Den modellen, for å være nøyaktig. Jeg har -null- peiling på sykkel,så jeg skjønner ikke et kvekk av det som står der. Anonym poster: 3b5c69020fb5b5fab3b2748b46d6042c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 3. mai 2013 #7 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg er også skeptisk til en sykkel med så lav pris. Jeg ser også at XXL ikke oppgir noen ting om den. de sier at den er "lett" men ikke hva den veier. Ikke sier de noe om hva slags komponenter den har heller. "Shimano" gir finnes i alle kvalitetsklasser. Jeg vil tro dette er en kjempetung sykkel med veldig billige komponenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 11. mai 2013 #8 Del Skrevet 11. mai 2013 Lavpris sykler er billig i produksjon, har deler som tåler lite over tid. Det betyr ikke at det er et dårlig kjøp om bruken er fornuftig og du regner med litt reperasjon over tid. Alle sykler trenger service etter hver sesong, ikke bare billigmodellene. Utifra det du beskriver at du vil bruke den til så ville jeg spandert noen tusenlapper mer for litt mer kvalitet. Du kan også kjøpe brukt og få mye mer for pengene. xxl er ikke særlig bra på sykkel, både på service og på kvalitet på de billigste alternativene. Sjekk de litt større sykkelbutikkene og sammenlign. Spør på forum for sykkel osv. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå